TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Krajobraz po Warbusie: W Elblągu sytuacja też opanowana
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.07.2019 16:00:04
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

Elbląg był jednym z trzech miast, które jeszcze kilka dni temu zamawiało usługi przewozowe w stołecznym Warbusie. Przewoźnik jednak wycofał się z ich świadczenia, więc miasto miało problem. Zarząd Komunikacji Miejskiej jednak na chwilę obecną poradził sobie z powstałymi problemami.

Elbląg, Lublin oraz Oborniki Wielkopolskie były ostatnimi miastami, w których działalność przewozową prowadziła firma Warbus. Pierwsze z miast było do niedawna drugim po względem wielkości kontraktem, który wykonywał warszawski przewoźnik. Problemy finansowe zmusiły jednak spółkę do wypowiedzenia i tej umowy.

W Elblągu Warbus obsługiwał linie 10, 11, 13, 17, 30 i 31. Praca eksploatacyjna w skali roku na tych liniach wynosiła ok. 1,1 - 1,2 mln wzkm, co stanowiło ok. 1/3 połączeń autobusowych na sieci organizowanej przez elbląski ZKM. Warbus świadczył usługi przewozowe w tym mieście od pierwszych miesięcy 2014 r. wskutek wygrania dosyć kontrowersyjnego przetargu. Przewoźnik wysyłał na linie ok. 17 autobusów.

Przez cały okres obecności Warbusa w Elblągu na jego liniach przewinęła się ciekawa paleta autobusów. Były wśród nich m.in. MAZ-y 203 i 206, Iveco Crossway 10,8LE (przez większość kontraktu stanowiły one trzon floty), AMZ CS12LF, a w ostatnich miesiącach ex gdańskie Solbusy SM12 czy Scanie Citywide 12LF.

Od 18 lipca Warbus zaprzestał obsługi zamówionych przez ZKM przewozów. Tamtejszy organizator stanął przed nie lada problemem, który powstał z dnia na dzień. Braki obsługowe udało się jednak szybko załatać. ZKM zaangażował w trybie awaryjnym PKS Elbląg, Arrivę oraz autobusy kilku okolicznych przewoźników.

Poskutkowało to tym, że na części linii pojawią się autobusy zastępcze (podmiejskie) z nietypową kolorystyką i niepełnym oznakowaniem. Linie 30 i 31 zaczęły funkcjonować za pewnym opóźnieniem.

W chwile obecnej- tak przynajmniej MyBus podpowiada- braki zostały wyeliminowane. ZKM podjął działania, które będą zmierzały do udzielenia "awaryjnych" kontraktów na 1,5 roku. Obecne umowy miasta z dotychczasowymi operatorami kończą się 31 grudnia 2022 r. I wiele wskazuje na to, że to do nich powędrują te zlecenia. A wtedy sytuacja będzie już w pełni opanowana.

W tej chwili jedno jest pewne i niezaprzeczalne. Skutki zaprzestania działalności przewozowej przez warszawskiego przewoźnika kładą się cieniem na innych prywatnych operatorów. Na pewno więc należy się spodziewać, że poskutkuje to kilkoma kluczowymi dla takich firm zmianami na rynku. Odczują to wszyscy, choć nie już, ale za ok. 2, 3 miesiące. W nerwowej sytuacji w końcu nikt nie liczy w pełni racjonalnie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
ZKM Elbląg
Warbus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....