TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Krajobraz po Warbusie: Lublin i Oborniki szykują przetargi
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.08.2019 14:00:33
fot. Mikołaj Panasiuk, phototrans.pl

Mamy pierwsze zapowiedzi przetargów na pakiety linii, z których obsługi od 18 lipca zrezygnował stołeczny Warbus. Jako pierwsze poinformowały o tym Oborniki. Teraz uczynił to także Lublin. I jedno jest pewne- w drugim z miast będzie to mniejszy pakiet niż ten, na którym operował warszawski przewoźnik.

Oborniki: Umowa na 7 lat
Warbus obsługiwał komunikację miejską w Obornikach i okolicznych miejscowościach od początku jej istnienia. System został uruchomiony w listopadzie 2011 r. Z kolei z początkiem maja 2017 r. rozpoczęła obowiązywać nowa umowa z Warbusem. Kontrakt miał trwać sześć lat, do końca grudnia 2023 r. Przyjął on formułę umowy netto. Do linii obsługiwanych przez Warbusa Oborniki miały przez ten okres dopłacić 17 634 024 zł brutto, co dawało początkową rekompensatę na poziomie ok. 4,25 zł/wzkm netto.

Warbus od 18 lipca zaprzestał realizacji przewozów, a Oborniki najbardziej ucierpiały z tego powodu tracąc z dnia na dzień komunikację miejską. 24 lipca miasto podpisało z Arrivą "umowę awaryjną", która będzie obowiązywała do czasu wyboru nowego operatora.

31 lipca na TED ukazało się stosowne ogłoszenie informacyjne. Wynika z niego, że przetarg miałby wystartować w styczniu 2020 r., a przewozy pół roku później- od 1 lipca. Z nowym operatorem Oborniki chciałyby zawrzeć siedmioletnią umowę, również zapewne w formule netto.

Skala przewozów nie ulegnie większej zmianie. Miasto szacuje, że roczna praca eksploatacyjna wyniesie ok. 668 000 wzkm. Pakiet objąłby łącznie 14 linii autobusowych- dziewięć miejskich (linie nr 21 - 29) i pięć łączących Oborniki z sąsiednimi miejscowościami (linie nr 31 - 35). Zapewne bez zmian będzie potrzebnych do jego obsługi 11, 12 autobusów.

Lublin: Zmniejszamy pakiet po Warbusie
Warbus miał wycofać się z Lublina wraz z końcem sierpnia. A to z powodu sporu o zasady waloryzacji stawek za wzkm. Argumentację przewoźnika przedstawiliśmy tutaj, z kolei oświadczenie ZTM tutaj. Ostatecznie Warbus nie dał rady jeździć do końca okresu wypowiedzenia z powodu utraty płynności finansowej. Lubelski organizator szybko dokonał pewnych przesunięć i korekt, które umożliwiły już pod dwudniowym paraliżu "załatanie" luki, która powstała po zejściu z linii warszawskiej spółki.

Następnie ZTM po kilku dniach wypowiedział umowę, ale i to nie ukróciło wzajemnych oskarżeń. Miasto żąda od Warbusa 7,5 mln zł kary za porzucenie kontraktu, natomiast przewoźnik grozi pozwami, które mogą wynieść nawet 53,5 mln zł.

Dziś urzędnicy zapowiedzieli ogłoszenie w przyszłym roku przetargu na pakiet, z którego zszedł Warbus. Będzie on mniejszy, bowiem już nie na 30, a ok. 20 autobusów maksymalnie w ruchu i nie na 2,1 - 2,2 mln wzkm rocznie, a do maksymalnie 1,5 mln wzkm rocznie. Umowa miałaby zacząć obowiązywać od 4 maja 2021 r. i potrwałaby osiem lat. Jak udało się nam ustalić pakiet będzie obsługiwany przez same autobusy przegubowe.

A jeżeli o nie chodzi to wg. naszych informacji Warbus inkasował ostatnio za kursy nimi ok. 6,70-6,80 zł/wzkm netto, natomiast za "dwunastki" było ok. 1,1 - 1,2 zł mniej.  Dla porównania na starcie w grudniu 2016 r. stawki te wynosiły odpowiednio 6,43 zł netto i 5,22 zł netto.

Oczywiście o takim poziomie w przyszłym roku należy zapomnieć przy obecnych realiach, a przede wszystkim presji płacowej i dwóch innych kluczowych dla przewoźników elementach. Dlatego lubelski przetarg z pewnością będzie miał swoje ważne miejsce w przyszłorocznym kalendarzu i będzie skupiał uwagę z różnych stron.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM Lublin
Oborniki
UM
Warbus
  • Sławomir Gugała – 05.08.2019

    Jak chodzi o przegubowe to są do kupienia SU 18 ex Mobilis z lat 2010-12.Obecnie stoją na bazie Michalczewski i Arriva Polska i FlixBus.Płochocińska.Dawny teren giełdy samochodowej

  • Sławomir Gugała – 05.08.2019

    Ciekawe co z nimi będzie.?Pasowały by do Mobilisu z numeracji 98 do Warszawy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....