TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

KPKM Białystok weźmie w leasing 4 nowe przegubowce
Piotr Bochenko / InfoBus.pl - Opublikowano: 10.02.2016 12:11:14 6 komentarzy
fot. Piotr Bochenko

Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Białymstoku ogłosiło przetarg na zakup w formie leasingu operacyjnego czterech fabrycznie nowych autobusów przegubowych. W przypadku dwóch autobusów okres leasingowania ma trwać 36 miesięcy, a pozostałych pół roku dłużej. Rozpocznie się on w momencie przekazania pojazdów przewoźnikowi, jednak nie później niż w ciągu 150 dni od podpisania umowy.

Autobusy mają być jednej marki i identyczne pod względem typu i konstrukcyjnym. Mają być wyprodukowane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą dostawy. Nie mogą być prototypami.

Zastosowane rozwiązania techniczne mają sprawić, iż autobus w białostockich warunkach średnio nie będzie spalał więcej, niż 55 l oleju napędowego na 100 km. Silnik diesla ma mieć pojemność co najmniej 10 l spełniać co najmniej normę EURO6. Konstrukcja autobusu ma gwarantować co najmniej 10-letnią eksploatację bez konieczności wykonywania napraw głównych przy założonym rocznym przebiegu na poziomie 80-90 tys. km.

KPKM oczekuje, że warunki gwarancji na następującym poziomie:

  • na perforację co najmniej 120 miesięcy,
  • na kratownicę co najmniej 120 miesięcy,
  • na zewnętrzne powłoki lakiernicze co najmniej 60 miesięcy,
  • na zespół napędowy co najmniej 48 miesięcy,
  • na urządzenia elektryczne i oprogramowanie co najmniej 48 miesięcy,
  • 12 miesięczna rękojmia z tytułu odpowiedzialności za wady występujące podczas eksploatacji.
  • autoryzowana stacja obsługi powinna znajdować się nie dalej, niż 50 km od Białegostoku,

A wziąć udział w postępowaniu i złożyć wiążącą ofertę należy spełnić łącznie trzy kluczowe warunki formalne. Po pierwsze trzeba będzie wykazać, że posiada się środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 5,5 mln zł, a także ubezpieczenie OC na przynajmniej taką samą kwotę. Warunek doświadczenia określono w dosyć rozbudowany sposób. Zainteresowani oferenci będą musieli wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat należycie wykonali przynajmniej trzy umowy leasingu środków transportu lub dwóch w przypadku, jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy. I łączna wartość ma wynieść co najmniej 50% wartości oferowanych autobusów oraz ich leasingu.

Zamawiający będzie oceniał oferty w oparciu o trzy kryteria:

  • cena oferty ? 70%,
  • ocena techniczna ? 15%,
  • warunki gwarancji i serwisu ? 15%.

Kryterium cenowe zostało podzielone na dwie kategorie. Cena autobusu to 49 maksymalnie punktów, natomiast leasingu pozostałe 21.

W ramach oceny technicznej można premiowane są pojazdy ze spalaniem oleju napędowego mniejszym niż 52 l na 100 km oraz wydłużenie okresu międzyobsługowego do co najmniej 60 000 km.

W ramach kryterium ?warunki gwarancji i serwisu? przewidziano następujące podkryteria:

  • gwarancja na nadwozie autobusu ? 10 punktów, w tym okres od 144 miesięcy ? 10 punktów, pomiędzy 132 miesięcy a 144 miesiące ? 5 punktów, 120 miesięcy ? 0 punktów,
  • gwarancja na szkielet kratownicy ? 10 punktów, w tym: 144 miesiące ? 10 punktów, 132 miesiące ? 5 punktów, 120 miesięcy ? 0 punktów,
  • gwarancja na powłokę lakierniczą ? 20 punktów, w tym 84 miesiące ? 20 punktów, 78 miesięcy 15 punktów, 72 miesiące ? 10 punktów, 66 miesięcy ? 5 punktów, 60 miesięcy ? 0 punktów,
  • gwarancja na pozostałe zespoły autobusu, ogrzewanie, inne elementy ? 20 punktów, w tym: ponad 60 miesięcy ? 20 punktów, 49-59 miesięcy ? 10 punktów, do 48 miesięcy ? 0 punktów,
  • gwarancja na zespół napędowy ? 40 punktów, w tym: ponad 60 miesięcy ? 40 punktów, 49-59 miesięcy ? 10 punktów, 48 miesięcy i mniej ? 0 punktów.

Przewidziano, iż po okresie trwania leasingu autobusy zostaną wykupione za:

Pierwsze dwa ? 10% wartości,

Pozostałe ? 5% wartości

Pozostałe wymagane parametry autobusu:

  • liczba miejsc siedzących ? co najmniej 35, w tym 9 dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi,
  • liczba miejsc stojących ? co najmniej 94,
  • drzwi otwierane elektrycznie,
  • monitoring składający się z co najmniej 10 kamer, w tym 6 monitorujących wnętrze pojazdu, 1 kamera monitorująca przód pojazdu, jedna tył oraz 2 po bokach autobusu,
  • okna przesuwne co najmniej 50% z nich, 30% wysokości okna,
  • klimatyzacja stanowiska kierowcy i przestrzeni pasażerskiej,
  • silnik o pojemności co najmniej 10 l, mocy 230 kW i maksymalnym momencie obrotowym 1250 Nm spełniający normę emisji EURO6 lub wyższą, wyprodukowany na terenie UE
  • oś przednia ? zawieszenie zależne,
  • most napędowy ? portalowy przekładnią hipoidalną,
  • gniazdka USB oraz WiFi w pojazdach,
  • tablice zewnętrzne klapkowe typu LED, kolor wyświetlenia ? zielony, dodatkowe wewnętrzne tablice do wyświetlania numeru linii dla osób niedowidzących,
  • wewnątrz 4 monitory LCD do wyświetlania trasy pojazdu,
  • głosowa zapowiedź przystanków,
  • system do montażu urządzeń biletu elektronicznego,
  • szyba przednia dzielona

Jak widać autobusy będą bogato wyposażone, zgodnie z obowiązującymi standardami Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Kto będzie ubiegał się o zamówienie. Z pewnością Solaris. Może skusi się Solbus. Pytanie, czy ofertą będzie zainteresowany MAN, który ostatnio nie uczestniczy w tego typu postępowaniach. O wszystkim przekonamy się 18 marca, bo na ten dzień wyznaczono termin złożenia i otwarcia ofert. Ostatnimi fabrycznie nowymi autobusami kupionymi samodzielnie przez KPKM były MAZ'y 105.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KPKM Białystok
  • Mateusz2292 – 10.02.2016

    No to wreszcie KPK czy KPKM ogłosiło ten przetarg ? Bo ostatnimi nowymi zakupami KPK jest 5 Mercedesów Citaro G C2, a KPKM 2 busy Kapena :)

  • PB – 10.02.2016

    Mateusz, chodzi o autobusy przegubowe, a ostatnie nowe kupione przez KPKM, a nie miasto, były MAZ-y.

  • TenKtoryWie – 10.02.2016

    Dobra, a tak całkiem serio, wygrają nowe Solarisy z wyposażeniem PIXEL'a. Miło ściągnięta specyfikacja z KPK, ale z błędami. Uważni znajdą;-)

  • Hotelarz – 11.02.2016

    OOOOO....to już jak tak dokładnie wróżymy, to ja poproszę o pogodę na przyszłą środę bo wyjeżdżam :)

  • Tu wpisz swoje imię – 11.02.2016

    "Ostatnimi fabrycznie nowymi autobusami kupionymi samodzielnie przez KPKM były MAZ'y 105." Kapena szt 2 w ubiegłym roku.

  • MasięUszy – 25.09.2016

    Mazy i Kapena to strzał w dziesiątkę po prostu.Pierwsze superekologiczne ,a drugie ..lider niezawodności

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....