TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Korpusy klasy Premium ze Starachowic
Karol Wach - Opublikowano: 22.09.2011 12:21:41
Korpusy klasy Premium ze Starachowic

Od sierpnia 2011 roku w starachowickiej fabryce MAN-a powstają szkielety konstrukcyjne autobusów klasy Premium –Neoplanów Starliner oraz Cityliner, a także miejskich autobusów piętrowych MAN A39. Produkcja wspomnianych korpusów została przeniesiona do Polski z Plauen. Przekazanie budowy szkieletów z Plauen do Starachowic wiąże się także z przeniesieniem produkcji komponentów od dotychczasowego dostawcy „Bozankaya”do Starachowic.

Co ważne, wszystkie powstające w polskiej fabryce MAN-a korpusy przechodzą proces kataforezy. Co 70 minut ze starachowickiego „laboratorium”wychodzi zabezpieczony szkielet autobusu. Cała kąpiel szkieletu trwa około 3 godzin i składa się z następujących etapów: odłuszczanie, płukanie po odłuszczaniu, aktywacja powierzchni, fosforanowanie, kolejne płukanie, nakładanie farby, jeszcze jedno płukanie i wreszcie suszenie z wygrzewaniem. Starachowice to jedyne miejsce w Polsce, gdzie przeprowadzany jest ten proces. Zastosowanie lakierowania kataforecznego daje najlepszą ochronę przed korozją przy jednoczesnym niskim koszcie pokrywania i zastosowaniu przyjaznego środowisku procesu technologicznego. Sama kataforeza polega na katodowym lakierowaniu powierzchni metalowych poprzez zanurzanie w specjalnym roztworze przy jednoczesnym podłączeniu napięcia. Oprócz wspomnianych szkieletów autobusów klasy Premium i piętrowych w fabryce nadal powstają miejskie lwy, które ze Starachowic wędrują do Sadów. Dalsza budowa Neoplanów realizowany jest w Plauen. Transport przygotowanych w Starachowicach szkieletów odbywa się na niskopodłogowej platformie. Co ciekawe w Polsce taki zestaw może jechać tylko nocą. Stanisław Ziętkiewicz –dyrektor fabryki nie wyklucza „łyknięcia”Starlinerów. Być może w przyszłości także szkielety tych autobusów powstawać będą w Polsce. Co ważne kierownictwo i załoga fabryki ciągle dążą do …doskonałości. Chcemy, aby nasza fabryka była najlepszym polskim zakładem produkującym autobusy –zapewnia Ziętkiewicz. Dziś fabryka produkuje około 1,6 –2,5 szkieletu klasy Premium dziennie. Do końca grudnia fabryka starachowicka chce przejąć produkcję całości Skylinerów, których górna część powstaje jeszcze w Plauen. Łączna starachowicka produkcja wynosi 18 sztuk dziennie. To bardzo dużo i jak zapewnia Wojciech Pawlak –kierownik produkcji –to najlepszy jak dotychczas wynik fabryki. Przejęcie budowy korpusów autobusów klasy Premium wymusiło zmiany w fabryce. Były przetasowania w obrębie hal. Zatrudniono również nowych pracowników, tworząc dodatkowe miejsca pracy. Większość z nowo zatrudnianych osób to spawacze. Co ciekawe w tej grupie w Starachowicach pracują również kobiety. Łącznie zatrudniono 182 osoby, z czego 140 to pracownicy bezpośrednio produkcyjni, 40 –pośrednio produkcyjni i 20 –umysłowi.

Warto zwrócić uwagę również na piętrowe autobusy MAN A39, które od niedawna budowane są w Starachowicach. Ich głównym odbiorcą jest Berlin. Obecnie w fabryce budowany jest drugi szkielet takiego autobusu. Kompletny pojazd trafi jednak nie do stolicy Niemiec, a do Liechtensteinu. Co ciekawe szkielety piętrusów będą powstawały w obszarze Premium, z uwagi na ich skomplikowaną konstrukcję. W przyszłym roku w Starachowicach ruszy seryjna produkcja MAN-ów A39.   
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MAN
Neoplan
Starachowice
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....