TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kontrole gimbusów na Dolnym Śląsku
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 05.09.2013 22:19:21 1 komentarz
Kontrole gimbusów na Dolnym Śląsku

3 i 4 września inspektorzy z Dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego jak co roku przeprowadzili wzmożone kontrole pojazdów wykonujących przewozy dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Dolnego Śląska. W trakcie dwudniowej akcji skontrolowano 119 pojazdów, wydano 15 mandatów karnych na kierowców za następujące wykroczenia:

 - brak ubezpieczenia w pojeździe,

 - rozmowa przez telefon w czasie jazdy,

 - zły stan techniczny pojazdu,

 - brak wyposażenia, w tym gaśnicy, koła zapasowego, trójkąta,

 - brak pełnych danych na wykresówkach,

 - nieprawidłowa obsługa tachografu,

 - prowadzenie pojazdu bez ważnego badania technicznego.

 Zatrzymano 20 dowodów rejestracyjnych ze względu na zły stan techniczny, a także brakujące wyposażenie. Ujawniono następujące usterki:

 - wyciek płynów eksploatacyjnych (głównie oleju silnikowego),

 - uszkodzony układ hamulcowy,

 - uszkodzone pasy bezpieczeństwa,

 - luzy układu kierowniczego,

 - uszkodzony bieżnik opony,

 - pęknięcie szyby czołowej,

 - niesprawne światła pozycyjne, stopu, zbity klosz kierunkowskazu,

 - niezgodna liczba miejsc z dowodem rejestracyjnym pojazdu,

 - niewłaściwa zbieżność kół z przodu w autobusie,

 - stłuczone lusterka boczne.

 W drugim dniu działań, tj. 4 września patrol Inspekcji Transportu Drogowego oczekiwał na autobusy dowożące dzieci do szkoły w Żórawinie. Podjechał tylko jeden autobus należący do miejscowego urzędu gminy. Jak ustalono z kontrolowanym kierowcą pod szkołę miał przyjechać jeszcze jeden autobus prywatnego przewoźnika. W pewnym momencie zauważono dużą grupę dzieci idącą pieszo do szkoły. Inspektorzy zainteresowali się tą sytuacją i ustalili, że dzieci przyjechały innym autobusem, z którego kierowca wypuścił je przy drodze głównej, tym samym nie podjechał pod szkołę i uniknął zaplanowanej kontroli. Dzieci dotarły do szkoły na piechotę.Ponadto w trakcie kontroli w dwóch przypadkach inspektorzy ujawnili, iż termin badania technicznego nie został wyznaczony w sposób prawidłowy a błędu dopuścił się ten sam diagnosta.Pomimo tych negatywnych przykładów należy przyznać, że wcześniejsze nagłośnienie zamiaru przeprowadzenia kontroli odniosło zamierzony skutek. W wielu przypadkach inspektorzy zwrócili uwagę, że pojazdy są przygotowane do „sezonu”. Świadczyły o tym świeże ślady wymiany zużytych komponentów.

W trakcie kontroli „gimbusów”na terenie Wałbrzycha na szczególną uwagę zasłużył jeden autobus, w którym stwierdzono alkomat będący stałym elementem wyposażenia pojazdu. Urządzenie to działało w ten sposób, że zanim kierowca uruchomił pojazd - musiał sprawdzić swój organizm na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu. W przypadku wskazania przez urządzenie przekroczenia dopuszczalnej zawartości alkoholu w wydychanym powietrzu, kierowca nie mógłby uruchomić autobusu, a sam alkomat blokował uruchomienie pojazdu przez 30 minut, po czym kierowca chcąc użytkować pojazd będzie musiał po raz kolejny poddać się badaniu.Podkreślenia wymaga, iż zamontowany w pojeździe system nie jest obowiązkowym wyposażeniem pojazdu jednakże w wydatny sposób przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Takie działanie przewoźnika należy ocenić jednoznacznie pozytywnie, albowiem świadczy ono o głębokiej świadomości przedsiębiorcy realizującego przewozy osób. Jak pokazuje powyższy przykład, na polu bezpieczeństwa ruchu drogowego także możliwa jest innowacyjność zwiększająca bezpieczeństwo nas wszystkich.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
gimbus
ITD
kontrola
  • solaris150 – 06.09.2013

    Winę za zły stan autobusów odpowiadają urzędnicy którzy ogłaszają przetarg tylko na jeden rok. W ten sposób przedsiębiorca nie może zainwestować w lepszy tabor tylko jest zmuszony do najtańszego pojazdu. Drugą sprawą jest to że zawsze jest brana pod uwagę najniższa cena a nie czym ktoś chce przewozić ludzi. Reasumując urzędnicy którzy ogłaszają przetargi nie mają pojęcia o branży transportowej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....