TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Konin odbiera nowe autobusy. Hybrydy przodem!
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.04.2020 15:00:58
Konin odbiera nowe autobusy. Hybrydy przodem! fot. UM Konin

Miały dojechać w połowie roku - są o ponad miesiąc wcześniej! Pierwsze autobusy hybrydowe Solaris już w Koninie.

A to dopiero początek.

-"W sumie flotę MZK Konin w tym roku zasili 13 nowoczesnych pojazdów: sześć hybrydowych oraz siedem elektrycznych. - Dla konińskiego przewoźnika to epokowa zmiana – mówi prezydent Konina Piotr Korytkowski.

Cena hybryd to ponad 12 milionów zł brutto. Koszt sześciu autobusów elektrycznych wraz z zainstalowanymi już trzema ładowarkami przekracza 16 milionów złotych brutto. Zakup jest realizowany w ramach projektu pt. "Ekologiczny Konin - rozwój i promocja niskoemisyjnego transportu miejskiego" w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Do tego dodać należy jeszcze zakup jednego autobusu elektrycznego za ponad 2,6 miliona zł brutto z projektu "Stworzenie zintegrowanego systemu komunikacji publicznej na terenie K OSI - etap II".

Ach ta podłoga

W przypadku hybryd chodzi o dostawę czterech sztuk jednoczłonowych, niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXI oraz dwóch sztuk autobusów przegubowych, niskopodłogowych typu MEGA.

Autobusy są wyposażone m.in. w monitoring wnętrza, automaty do sprzedaży biletów, klimatyzację w całej przestrzeni pasażerskiej, panel LCD wyświetlający trasę oraz kolejne przystanki.

Umowa z producentem z Bolechowa zakładała dostawę w połowie roku, autobusy jednak docierają do Konina znacznie wcześniej – dwa już 22 kwietnia.

- Autobusy są komfortowo wyposażone. Myślę, że i pasażerowie, i kierowcy będą się czuli w nich dobrze. Jeśli chodzi o jakość komunikacji miejskiej, to Konin wstępuje na nową drogę. To już zupełnie inna epoka - mówi prezydent Korytkowski.

Na uznanie zasługuje też dobór kolorystyczny wnętrza pojazdu, a przede wszystkim tapicerki i imitującej drewno podłogi. Razem wygląda to naprawdę super.

Liniowy debiut

Nowe autobusy hybrydowe na ulicach miasta zobaczymy najwcześniej za miesiąc, po przeszkoleniu kierowców. Przypomnijmy, że MZK kupiło też autobusy z napędem elektrycznym, które również produkuje Solaris. Do połowy roku w Koninie pojawi się 6 pojazdów, siódmy dotrze do końca sierpnia.

Jak tłumaczy prezes zarządu MZK Magdalena Przybyła – dzięki tej inwestycji do 2025 roku firma będzie miała wypełniony wymóg związany z niskoemisyjnością taboru. Zmiana przyniesie też oszczędności.

– Pochodzący jeszcze z ubiegłego wieku stary tabor był bardzo kosztowny, zwłaszcza jeśli chodzi o naprawę silników. Wymiana starych autobusów na nowoczesne znacznie ulży spółce, pomoże w bieżącym funkcjonowaniu i dostosowywaniu się do potrzeb mieszkańców. Zwłaszcza teraz, w dobie koronawirusa, musimy być elastyczni i reagować błyskawicznie. Żeby móc tym wymaganiom sprostać, np. wysyłać autobusy rezerwowe, poza kierowcami musimy mieć jeszcze wystarczający tabor – wyjaśnia Magdalena Przybyła.

Teraz przewoźnik analizuje rozkłady jazdy pod kątem przydziału elektrobusów do realizacji zadań przewozowych. Na pełnej baterii mogą one przejechać około 120 km. Prezes MZK zapewnia, że elektryk będzie obsługiwał linię nocną "100".

Obecnie MZK obsługuje 20 linii, dysponuje 56 autobusami. Magdalena Przybyła zaznacza, że kilka starych pojazdów będzie wycofanych z użycia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
hybryda
Solaris
MZK Konin

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....