TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Koniec polsko-niemieckiej wojny na autobusy w Świnoujściu
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.08.2017 16:37:14 9 komentarzy
Koniec polsko-niemieckiej wojny na autobusy w Świnoujściu

8 sierpnia 2017 r. prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz rozmawiał z pełnomocnikiem Deutsche Bahn Peterem Heisse. o autobusowym konflikcie. Niemiecką komunikację zawieszono i jest szansa na powrót współpracy w ramach Linii Europejskiej.

Niemiecki pełnomocnik przyznał, że jego celem jest porozumienie, które uwzględniałoby uzasadnione oczekiwania strony polskiej. Dodał również, że strona niemiecka przywiązuje dużą wagę do polsko-niemieckiej współpracy. Docenia dotychczasową postawę prezydenta oraz Miasta Świnoujście, otwartość, dzięki której udało się z sukcesem zrealizować wiele transgranicznych projektów, w tym między innymi kolej UBB.

Wróci Linia Europejska?

Peter Heisse poinformował, że jest upoważniony przez spółkę Deutsche Bahn do prowadzenia rozmów w celu uruchomienia wspólnej polsko-niemieckiej autobusowej linii europejskiej na takich samych bądź podobnych zasadach, jak linia która - z udziałem Komunikacji Autobusowej w Świnoujściu oraz UBB/ wcześniej Ostseebus – istniała do końca 2015 roku.

Prezydent Świnoujścia przystał na propozycję. Obie strony ustaliły, że rozmowy na temat szczegółów dotyczących uruchomienia wspólnej linii europejskiej będą prowadziły już bezpośrednio spółki Komunikacja Autobusowa Świnoujście oraz UBB.

Koniec wojny

Spotkanie odbyło się z inicjatywy DB, po tym jak niemiecka spółka przewozowa Usedomer Bäderbahn GmbH (UBB), której DB jest właścicielem, próbowała uruchomić regularną linię autobusową pomiędzy Ahlbeck a Świnoujściem, z wykorzystaniem - bez zgody właściciela - miejskich przystanków autobusowych znajdujących się po polskiej stronie, co było naruszeniem prawa.

W świetle powyższego, Generalna Inspekcja Transportu Drogowego w Warszawie wycofała swoją wcześniejszą pozytywną opinię dotyczącą uruchomienia linii, jednocześnie zwracając się do Federalnego Urzędu Transportu Niemiec o cofnięcie zezwolenia wydanego UBB przez tę instytucję na wykonywanie międzynarodowych regularnych przewozów w relacji Ahlbeck – Świnoujście.

Wcześniej, od 1 sierpnia, świnoujska Straż Miejska zatrzymywała i zawracała niemieckie autobusy UBB wiozące turystów z Bansin, Heringsdorf i Ahlbeck.

-"UBB otrzymało pozwolenie na uruchomienie linii transgranicznej od federalnego urzędu transportu w Rostocku i prowadzenie działalności do 2023 r. Jednak umowa ta zobowiązuje ich do kontaktów z instytucjami polskimi w zakresie ustalenia m.in. liczby przystanków. Dokument także zawiera informację, że w Polsce obowiązuje zakaz kabotażu, czyli świadczenia usług transportowych wewnątrz innego kraju" - wyjaśnił prezydent miasta.

Geneza konfliktu

Przypomnijmy, żę cały konflikt rozpoczął się z momentem wysłania przez świnoujski magistrat do urzędu w Rostocku wniosku dt. otworzenia linii autobusowej przez polskiego przewoźnika. Decyzja była negatywna. W uzasadnieniu napisano, że KA będzie konkurencją dla UBB.

-"W lipcu UBB wystąpiło do urzędu miasta o zgodę na korzystanie ze świnoujskich przystanków, podając ich listę oraz trasę, którą miałyby jeździć autobusy. Po kliku dniach wycofali jednak ten wniosek i proszą, aby uznać go jako niebyły" - powiedział Żmurkiewicz. - "Tym większym zaskoczeniem była informacja od UBB, która dotarła do mnie 31 lipca. Przewoźnik informuje o uruchomieniu 1 sierpnia br. dwóch linii autobusowych 291 i 292, podając ich trasę, dokładny rozkład jazdy oraz wyznaczając 8 przystanków w Świnoujściu, gdzie będą zatrzymywać się autobusy. Uznaliśmy to za bezprawne."


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
granica
KA Świnoujście
  • No i zong – 18.08.2017

    Ciekawa sytuacja.Z artykułu wynika, że Niemcy zaczęli działać zgodnie z ustawa ptz, która miała wejść od 01.01.2017, ale niestety nie weszła, bo była do …., do duszy.Ciekawe, czy nie zauważyli, że została wstrzymana i poddana zmianą, czy też mieli obietnicę, że wejdzie i oni będą mogli jeździć po Polsce gdzie chcą, a Polacy nie będą mogli jeździć po ich terenie bez ich zgody.No i zong, musieli się ułożyć z Polaczkami, a miało być tak pięknie.Szkoda tylko, że ustawa po zmianie jest dalej do duszy dla przewoźników i większości pasażerów.

  • – 19.08.2017

    Tak wygląda pisowska polityka-skłócić polaków z Niemcami. Po pieniądze z Berlina to umiejom wyciągać swe chciwe kacze łapki

  • Greg – 19.08.2017

    @bezimiennyNa wstępie zaznaczę że nie jestem zwolennikiem PiS. Tylko wytłumacz mi o co Ci chodzi z tym skłóceniem Polaków z Niemcami w kontekście powyższego artykułu. Czy walka równe partnerskie stosunki to próba skłócenia dwóch narodów??? Ja naprawdę nie chcę nieporozumień między naszymi krajami ale to zazwyczaj Niemcy traktują nas z góry i ja mam sie na to godzić???!!! Po jakie pieniądze z Berlina? Raczej z Brukseli chyba że już sam otwarcie przyznajesz że ośrodkiem decyzyjnym Europy jest Berlin. PS. Piszemy "umieją".

  • – 19.08.2017

    Partnerskie stosunki pomiędzy tymi państwami są niemożliwe, bo trzeba obiektywnie uznać niemiecką przewagę technologiczną, kapitałową, naukową, kadrową i organizacyjną. My możemy się do tych warunków co najwyżej dostosować. Próbowanie być równorzędnym partnerem jest śmieszne. Trzeba brać przykład z Czechów. Oni by np na naszym miejscu nie walczyli z nordstreamem tylko by załatwili sobie od niej odnogę- co zresztą było proponowane Polsce. Pis wojuje, liczy na USA, które jutro nas sprzeda

  • Greg – 19.08.2017

    Jak najbardziej zgodzę się z tym że gospodarczo jesteśmy daleko w tyle za Niemcami. Uważam że w tej kwestii powinniśmy uważnie obserwować i uczyć sie od Niemców jak budować gospodarkę. Tylko że niestety to nie jest w interesie Niemiec!!! Tam wciaż istnieje przekonanie że mamy być rynkiem zbytu dla niemieckich przedsiębiorstw. A to nie jest równe traktowanie ponieważ mimo teoretycznie otwartego europejskiego rynku Niemcy bardzo pilnie strzegą do niego dostępu. Przykładów takiego traktowania nas jest mnóstwo i nie tylko kwestiach gospodarczych i ja sie na to nie godzę!!!

  • Jestem za Świnoujściem – 19.08.2017

    Ciekawe czego mamy się uczyć od Niemców.Mordu, gwałtu, kradzieży, może ludobójstwa.Zapewne dominacji, ale myślę, że Polakom na tym nie zależy.To my, po stu trzydziestu latach niewoli, wybudowaliśmy port w Gdyni, Postawiliśmy miasto na gołej ziemi, w miejscu, które najbardziej nadawało się na port w zatoce. Niemcy na to przez dwieście lat nie wpadli. Wykorzystując port Gdański też postawiony przez Polaków.Ktoś tu zapomniał, że w okresie drugiej wojny, najlepszych z nas wybili, a po wojnie reszcie mało było trzeba, trochę spokoju i raz na dzień bochenek chleba.A wybijali Niemcy, później Ruscy, na koniec powiedzmy Polacy pod dyktando Ruskich i Niemców.Może najwyższa pora powiedzieć jestem Polakiem i sam wiem co dla mnie jest najlepsze.Jeśli Niemcy chcą jeździć do nas, to my musimy mieć prawo jeździć do nich. Uważam, że powinno to dotyczyć też amerykanów. Jeśli my mamy wizy do nich, to oni do nas też, łącznie z ich prezydentem.Ja nie jestem z PIS, nie jestem katolik, nie wyznaje żadnej wiary, ale gdzieś czytałem, w którejś z tych wierzących książek.Oko za oka, czapka za kapelusz.

  • – 19.08.2017

    Jeżeli mamy się Niemcom stawiać, to tylko pod protekcją USA, a ta nie wiadomo kiedy się skończy. Amerykanie mogą się zamknąć w swojej twierdzy kontynentalnej i się zamknie geopolityczne okienko. Niemcy i Rosjanie na to liczą. Mamy za mało czasu na zbudowanie naszej środkowo-europejskiej mocarstwowości, a nasz wew. konflikt polityczny jest skutecznie podsycany z zach. i wsch. PIS nas pogrąży, a PO zapewni najlepszy wariant podległości. Lepszy protektorat niemiecki niż ruski.

  • Zdumiony – 21.08.2017

    Widzę, że mamy w Polsce już takie nastroje jak w Izraelu - cokolwiek się nie zrobi to jest to przejaw antysemityzmu.

  • advisor – 21.08.2017

    @bezimiennySkoro już o geopolityce mowa...USA nie wycofa się z protekcji z bardzo prostego powodu - oznaczałoby to utratę wpływów i klęskę USA jako "światowego żandarma" i supermocarstwa. Żaden rząd ani prezydent, nieważne czy od demokratów czy republikanów na to nie pójdzie, bo zostanie zapamiętany jako ten, który "zgasił światło na końcu". Byłby to koniec USA jako pierwszego państwa świata. Dlatego USA będą wspierać Polskę (nie dlatego, że nas kochają, ale bo im się to zwyczajnie opłaca) i dlatego dalej w Niemczech w bazie Rammstein będą oddziały USA z bronią atomową jako bat na Niemców, gdyby cokolwiek chcieli głośniej pisnąć. Jedyne, co mogłoby to zmienić to wojna w USA. Zewnętrzna lub wewnętrzna.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....