TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Konferencja e-Bus: Kraków o opłacalności elektrobusów [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.04.2017 10:30:39 2 komentarze
Konferencja e-Bus: Kraków o opłacalności elektrobusów [FILM]

Kraków jest jednym z liderów elektromobilności w Polsce . To tutaj powstała pierwsza linia autobusowa oraz przeprowadzono największy test różnych pojazdów. Stąd też sporo danych, dających do myślenia zarówno zwolennikom szybkiej elektryfikacji, jak i jej przeciwnikom.

Jak podaje MPK Kraków, koszt zakupu netto spalinowego autobusu Solaris Urbino 12 to ponad 970 tys. zł. Ten sam pojazd w wersji elektrycznej to ponad 2 mln zł. Cena uzależniona jest m.in. od technologii ładowania. Niskie ceny energii elektrycznej, czyli koszty eksploatacji, nie niwelują do końca różnicy w cenie początkowej.

Zdaniem prezesa Rafała Świerczyńskiego, tzw. koszt życia autobusu elektrycznego w ciągu 10 lat jest wciąż o kilkanaście procent wyższy niż pojazdu na olej napędowy. Dlatego zakup autobusów elektrycznych może stać się opłacalny finansowo przy wsparciu środków zewnętrznych, np. przy zwolnieniach podatkowych albo dopłatach z budżetu.

Efekt ekologiczny

Natomiast wszystkie te wyliczenia zmieniają sens po dodaniu efektu ekologicznego. Jak wyliczono, koszty wynikające z zanieczyszczenia powietrza w przypadku autobusu spalinowego wykonującego 60 tys. km rocznie wynoszą prawie 133 tys. zł, a z tytułu emisji hałasu ? ponad 16 tys. zł. W przypadku napędu elektrycznego spadają one do zera.

Na zakończenie prezes Świerczyński podkreślił, że dzisiaj koszt e-busów podnoszą przede wszystkim baterie. W perspektywie kilku lat powinny one stanieć. Im większa skala zakupów tym szybciej elektrobusy będą bardziej dostępne cenowo.

Poniżej przestawiamy zapis wystąpienia szefa krakowskiego MPK na konferencji "E-bus. Praktyczne aspekty elektryfikacji transportu publicznego". Zapraszamy na film:


Sprawdź też:
e-bus
MPK Kraków
elektrobus
  • dla inteligentnych – 19.04.2017

    Wpływ autobusów elektrycznych na środowisko?
    Liczba autobusów w taborze MPK Kraków - 550 sztuk.
    Liczba planowanych autobusów elektrycznych MPK Kraków - 50 sztuk.
    LICZBA ZAREJESTROWANYCH POJAZDÓW W KRAKOWIE - 550.000 !!!

    WPŁYW TRANSPORTU ELEKTRYCZNEGO NA POWIETRZE W KRAKOWIE? - ŻADEN

    Po co ta paplanina?

  • kuriat – 20.04.2017

    teee....inteligent: nie od razu Kraków zbudowano...
    Chcesz żeby wymienić od razy całość autobusów na elektryczne?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...