TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Komunikacyjny kompromis po otwarciu II linii metra
PAP - Opublikowano: 05.09.2014 15:45:07 1 komentarz
Komunikacyjny kompromis po otwarciu II linii metra
Nowe linie autobusowe i tramwajowe, powrót wielu na stare trasy oraz skrócenie niektórych z nich to zmiany w komunikacji miejskiej, które mają usprawnić dojazd do stacji II linii metra. Zmiany zostaną wprowadzone wraz z uruchomieniem nowej nitki podziemnej kolejki. –„Zmiany w komunikacji uwzględniają wiele uwag przekazanych przez mieszkańców podczas konsultacji społecznych”- podkreślał w czwartek na konferencji prasowej zastępca prezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. Planowane zmiany związane są z uruchomieniem centralnego odcinka II linii metra. Jego budowa ma zakończyć się 30 września. Termin otwarcia drugiej nitki uzależniony będzie od przebiegu odbiorów technicznych. Miasto ma nadzieję, że mieszkańcy Warszawy nowym odcinkiem metra pojadą jeszcze w tym roku. ZTM informuje, że głównym celem zmian w rozkładzie autobusów i tramwajów jest wzmocnienie połączeń 'dowozowych' do stacji II linii. Zmiany obejmują tylko niektóre linie w stolicy. Duże zmiany czekają pasażerów tramwajów. Zostaną uruchomione dwie nowe linie 11 i 13. 'Jedenastka' dowiezie mieszkańców Bemowa i Woli do stacji metra Rondo Daszyńskiego, jej trasa będzie zaczynać się na Os. Górczewska i kończyć przy pl. Narutowicza. W godzinach szczytu będzie jeździć co 10 min., poza szczytem co 15 min. Natomiast linia 13 połączy Szmulki z Kołem - od przystanku Kawęczyńska-Bazylika, przez Al. Solidarności, Młynarską i Obozową. Linia nr 8 zostanie zlikwidowana;na Bemowie i Woli zastąpi ja właśnie nowa linia 11, która w godzinach szczytu będzie kursowała co 10 minut. Trasa linii 22 zostanie skorygowana, tak by zastąpić 'ósemkę' na trasie Grochów - Śródmieście. 22 będzie jeździć z Ronda Wiatraczna, a nie jak do tej pory z Dworca Wschodniego. Trasy tramwajów: 20 i 41 pozostaną niezmienione, natomiast linie: 3, 4 6, 10, 18, 25 i 26 wrócą na swoje trasy sprzed rozpoczęcia budowy metra. Układ tramwajowy zmieni się również po oddaniu nowych torowisk na Powstańców Śląskich i Tarchominie. Linia 2 zostanie wydłużona do pętli Mehoffera, która będzie nazywać się Nowe Świdry. Pojedzie tam również 17, która dotąd kończy kurs na Młocinach. Linia nr 6 zostanie skrócona do trasy Gocławek - Metro Młociny. Linia 28 zostanie wycofana z ulicy Dywizjonu 303 i Radiowej i skierowana nowym odcinkiem torów do pętli Os. Górczewska.Na zmiany muszą przygotować się również pasażerowie autobusów. Nowością będzie linia ekspresowa E-3, która będzie jeździć z Targówka na Dworzec Wileński i E-7 z Osiedla Derby do Metra Dworzec Wileński. Linia 527 zostanie skierowana do pętli Esperanto. Na Pradze także będzie nowa linia - 202, która będzie jeździć z Gocławka Wschodniego do stacji metra przy Stadionie Narodowym. Linia 512 zostanie skierowana przez ul. Targową i południowy odcinek ul. Jagiellońskiej do stacji metra Stadion Narodowy. –„Na Pradze Południe mieszkańcy apelowali, by pozostawić obecne trasy linii 102 i 166 oraz tramwajów linii 24 do pętli Gocławek. Wszystkie postulaty zostały zrealizowane' - powiedział dyrektor Pionu Przewozów w ZTM Andrzej Franków. Po konsultacjach z mieszkańcami Bemowa i Woli zdecydowano o pozostawieniu na dotychczasowej trasie linii 105. Natomiast do stacji Rondo Daszyńskiego z Osiedla Górczewska dotrze także ekspresowa linia E-5. Niezmieniona pozostanie trasa linii 102 z Olszynki Grochowskiej na Młynów. Autobusy linii 109 wrócą na swoją dawną trasę sprzed budowy metra, czyli z Osiedla Górczewska przez ulice: Kasprzaka, Prosta, rondo ONZ, al. Jana Pawła II do Dworca Centralnego.  Jelonki ze stacją metra Rondo Daszyńskiego połączy linia E-5. Informacje o nowych rozkładach będą przekazywane wraz ze zbliżaniem się terminu uruchomienia II linii metra. Znajdą się na przystankach, w autobusach, tramwajach, na stacjach metra, a także dostępne będą pod numerem telefonu 19115.  Wojciechowicz powiedział także w czwartek, że miasto przygotowuje się do prac nad kolejnymi odcinkami II linii metra.  –„Przygotowujemy planu budowy kolejnych stacji metra na zachód i wschód. Prace trwają i wszystko wskazuje, że w niedługim czasie będziemy mogli ogłosić postępowanie na realizacje kolejnych odcinków II linii metra' - powiedział Wojciechowicz.Sposób przeprowadzenia zmian przez ZTM Warszawa tak skomentował dziennikarz Jarosław Osowski z „Gazety Wyborczej-Warszawa”: -„Profesjonalnie i wzorcowo przeprowadzone konsultacje z pasażerami przyniosły całą listę dobrych zmian w komunikacji miejskiej, które jesienią będą towarzyszyć otwarciu II linii metra. Przy takich okazjach urzędnicy zawsze mają obawy, żeby nie było zbyt wielkich protestów. Z kolei pasażerowie drżą o swoje tramwaje i autobusy, z których korzystają na co dzień. Tak było po otwarciu metra na Ursynowie, Żoliborzu czy Bielanach. W przypadku centralnego odcinka II linii między rondem Daszyńskiego na Woli a Dworcem Wileńskim na Pradze udało się wypracować kompromis, który powinien zadowolić większość. Zapewne pozostanie jakaś grupa niezadowolonych, ale wszystkim dogodzić się nie da.”Dalsze informacje tutaj
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Warszawa
linia
metro
  • furcyto – 19.09.2014

    Panie Osowski, nie wypowiadaj się Pan z taką pewnością siebie na temat, o którym masz Pan nikłe pojęcie. Chyba, że koniecznie chcesz Pan wyjść na jeszcze większego ignoranta. Argumentacja ZTM za uruchomieniem nowych linii, jak zwykle sprzeczna z logiką, przyjętą przez sam ZTM przy likwidacji starych połączeń. Kompletny brak profesjonalizmu. Retoryka urzędnicza w czasie "konsultacji" na Bemowie -poniżej wszelkich standardów...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....