TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kompletne autobusy ze Starachowic. Pierwszy dla PostBus!
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.10.2016 18:43:28 29 komentarzy
Kompletne autobusy ze Starachowic. Pierwszy dla PostBus!

Spółka MAN Bus rozpoczęła kompleksowy montaż autobusów miejskich w fabryce w Starachowicach. Tym samym zakończono przenoszenie produkcji z Sadów i tym samym podpoznański zakład za chwilę zostanie zamknięty.

W piątek władze MAN Bus w Starachowicach zaprezentowały jeden z pierwszych zmontowanych w całości w zakładzie niskopodłogowych autobusów MAN Lion´s City. Do tej pory firma produkowała w tutejszej fabryce podwozia i korpusy pojazdów, a ich montaż końcowy i odbiór odbywał się w Sadach. Pod koniec 2014 r. zarząd MAN Truck & Bus podjął decyzję o koncentracji ? dla efektywniejszego gospodarowania ? produkcji autobusów w Starachowicach.

-"Temat był bardzo skomplikowany, ponieważ starachowicki zakład nie był przygotowany na wykonywania kompletnego autobusu. Dlatego, trzeba było zrobić transfer +know how+ i przygotować infrastrukturę" ? opisywał podczas spotkania z dziennikarzami kierownik MAN Bus w Starachowicach, Stanisław Ziętkiewicz.

Część obiektów na terenie fabryki wyburzono, a na ich miejsce zbudowano na nowe. Powstała m. in. nowa stacja tankowania autobusów, stacja badania szczelności gazowej i wodnej autobusów, biurowiec, zaplecze socjalne dla załogi, centrum obsługi klienta). Inne stare budynki gruntownie wyremontowano (mają m. in. nowe dachy, posadzki, oświetlenie, ogrzewanie).

Bez przerw

Inwestycję prowadzono nie przerywając produkcji. Pracownicy przeszli specjalistyczne szkolenia w zakładzie w Sadach, a kolejne elementy linii montażowej przenoszono sukcesywnie. Jak zapewniał Ziętkiewicz, przy okazji przenosin, udało się udoskonalić etapy produkcji, dlatego autobus może być dostarczany do klienta o jeden dzień szybciej, niż do tej pory.

W starachowickiej fabryce, w której najwięcej produkuje się od maja do listopada, pracuje 2,4 tys. osób (300 osób to pracownicy sezonowi). Wg Ziętkiewicza decyzja o przenosinach linii montażowej przyniosła ponad 800 nowych miejsc pracy w Starachowicach.

Ok. 30 osób przeniosło się z zakładu MAN w Sadach. "To mało, ale myślę, że powód jest jeden - w Polsce jeszcze ludzie +nie chodzą+ za pracą" ? ocenił Ziętkiewicz. Postali pracownicy z podpoznańskiej fabryki, dostali propozycje pracy w innych zakładach koncernu Volkswagen (część udziałów firmy MAN należy do VW) w Wielkopolsce, albo odeszli na korzystnych warunkach. Wg Ziętkiewicza, prześnienie produkcji kosztowało ok. 20 mln euro.

Kompletne niskopodłogowe autobusy powstają w starachowickim zakładzie od poniedziałku. Nie są to standardowe pojazdy ? nadwozia są budowane wg życzeń klientów, wśród których są odbiorcy ze wszystkich państw Europy. Dziennie z linii montażowych zjeżdża od 8 do 11 pojazdów (montaż jednego trwa 20 dni), które są testowane na 40-kilometrowej pętli w okolicach miasta.

Kolejne inwestycje

Firma MAN, funkcjonująca w Starachowicach od 1999 r. na terenie dawnej Fabryki Samochodów Ciężarowych "Star", planuje w mieście kolejne inwestycje.

Na grudzień zapowiedziano wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę centrum grup podłogowych (podwozi autobusowych). Do tej pory w Starachowicach produkowano podwozia dla autobusów niskopodłogowych. Produkcja podwozi wysokopodłogowych ma być tu przeniesiona z niemieckiego Salzgitter. Równolegle ma ruszyć inwestycja w nową halę produkcji dachów (w technologii "sandwich"), która ma zostać zlokalizowana w dawnej bazie remontowo-budowlanej "Stara" w centrum Starachowic.

Jak zapowiedział Ziętkiewicz, w 2018 r. w Starachowicach będą produkowane pierwsze autobusy nowej generacji - ich prototypy już powstają w fabryce. Do tego momentu postanie tutaj krótka preseria Lion4City, a także pojazdy elektryczne z logo MAN.

Samorządowa pomoc

Szef starachowickiego zakładu podkreślał, że koncentracja produkcji autobusów miejskich w tutejszej fabryce nie byłaby możliwa, bez zaangażowania załogi, a także pomocy władz miasta i powiatu.

Prezydent Starachowic Marek Materek powiedział PAP, że dla przyszłości miasta ważne są plany firmy, odnośnie prac nad prototypami pojazdów. "Nie tylko kadra związana z montażem i produkcją, ale także kadra inżynierska, wysokokwalifikowana będzie w Starachowicach" ? zauważył. Zdaniem samorządowca, w samych Starachowicach, ale i w całym województwie świętokrzyskim, będzie powstawało wiele firm-kooperantów dla Man Bus. "Oczywiście, trzeba spełnić wyśrubowane normy, ale mam nadzieję, że firmy zauważą, że ma to sens - będą umiały to robić i tych miejsc pracy w otoczeniu MAN będzie zdecydowanie więcej" ? dodał Materek.

Dzięki współpracy Starostwa Powiatowego w Starachowicach i MAN Bus od 2015 r., w Zespole Szkół Zawodowych nr 3 funkcjonuje klasa patronacka, dla przyszłych elektromechaników samochodowych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MAN
fabryka
Starachowice
Lion4City
  • farafiu – 16.10.2016

    Niech MAN troszkę autobusów z przednią osią niezależną wypuści :) W Krakowie znów chętnie je powitam :D

  • seeker – 16.10.2016

    Prościej jakby MPK pozwoliło na start autobusów z osią zależną. Czytałem gdzieś w necie że krakowski przewoźnik nie chce MANów bo ponoć są najdroższe w eksploatacji więc zabieg chyba celowy z wymogiem osi niezależnej. Z drugiej strony z punktu widzenia pasażera to Solaris wydaje się bardziej przestronniejszy od MANa.

  • K – 16.10.2016

    To jest akurat widzimisie jak będę chciał to mogę udowodnić, że i MAN I SOLARIS JEST drogi w eksploatacji

  • farafiu – 16.10.2016

    Seeker, prawda taka, że to były najgorsze jakościowo autobusy, które trafiły do MPK, zatem ich cena eksploatacji była znacznie wyższa od pozostałych poprzez ciągłe usterki. Zawieszenie nie grało większej roli w eliminowaniu MANa od szerokości pojazdu. A wybór osi niezależnej do pojazdów przewoźnika to raczej wymóg wynikający z zalet takiego zawieszenia.

  • K – 17.10.2016

    Jak by eliminować producentów na podstawie jednej dostawy to solaris też by musiał nie jeździć w wielu miastach

  • farafiu – 17.10.2016

    Nawet jakby chcieli, to nie mają możliwości z tak elastyczną ofertą. Dalej jeżdżą i wielu przewoźników akceptuje oferty Solarisa, a co jeszcze lepsze to do nowych miast trafią Urbino. Poza tym taki przewoźnik jak MPK Kraków nie może sobie pozwolić na tak duże zaniedbania ze strony producenta, dlatego MAN i Scania za każdym razem wylatują za NG313 i OmniCity, które na całe szczęście za jakiś czas skończą żywot. Zresztą ten pierwszy spokojnie zgarnąłby ostatni przetarg na 77 wozów, tylko osi nie mieli w doświadczeniu, dlatego wielka szkoda, że ktoś nie pokusił się o rozszerzenie oferty o pewne bajery.

  • K – 17.10.2016

    U mnie mają już dosyć solarisa ostatnio jeden z ich wynalazków 3 krotnie zjechał na usterkę silnika i stoi po 2 do 3 dni. Dodatkowo przy ostatniej dostawie mieli miesiąc opóźnienia bez jakiś wyjaśnień dla czego... Spodziewam się że jak teraz będzie przetarg to solaris u mnie w firmie odpadnie

  • Zenon – 17.10.2016

    MAN potrzebuje teraz białych murzynów w starachowicach, a ci głupi ludzie ze starachowic cieszą się, tańczą i klaskają jak im szwab zagra. Powiedzcie szwabom zeby wam trochę konstrukcji wypuscili z niemiec do starachowic, a nie tylko składanie foteli, poręczy itp. w catii. Od razu szwab wam powie RAUS VERLAUSTE POLACKEN !

  • farafiu – 17.10.2016

    Może się pochwal gdzie pracujesz?

  • młody kierowca janek – 18.10.2016

    man na słowackich oponach fabrycznych ślizga się na deszczu jak na lodowisku układ hamulcowy działa z opóżnieniem kabina oraz podsufitka trzeszczy jak diabli układ kierowniczy smarowany co 30 tysięcy z każdym kilometrem działa z większym oporem a od okna w kabinie zamarza lewe ramię drzwi trzaskają jak w ikarusie oprócz tego to spoko

  • K – 18.10.2016

    W solarisie kierownica od samego początku kierownica chodzi opornie. Z tego co wpisałem u mnie w firmie w żadnym z 5 Lionsów nie występuje...

  • Zenon – 18.10.2016

    farafiu pracuję dla czołowego producenta układów hamulcowych pod Stuttgartem. Za niemieckie pieniądze i bezstresowo. Jako bystry polaczek, a nie jako biały polski murzyn :)

  • K – 18.10.2016

    Czyli każdy co pracuje w Polsce to według Ciebie biały murzyn...........??

  • Zenon – 18.10.2016

    Każdy kto pracuje dla niemieckiej k*r*y w Polsce wykonując odtwórczą robotę (jak np. w Starachowicach) to biały murzyn. Weißer Neger ! Sami Niemcy na każdym kroku to podkreślają między sobą, tu na miejscu słyszałem to nie raz i nie dwa. A to tylko dlatego, że ludzi, którzy zostali w Polsce uważają oni za swoich podludzi, bo wiedzą, że są za głupi, by wyjechać po lepsze zarobki i życie. Natomiast Polaków reprezentujących wysoki poziom wiedzy technicznej, którzy wyjechali za granicę Niemcy się obawiają. Boją się, że za niewiele mniejszą stawkę mogą wygryźć ich ze stanowiska i to jest tu gdzie ja pracuję bardzo powszechne. Dlatego tworzą silne ala związki zawodowe pilnujące, żeby nie zatrudniać Polaków do pracy umysłowej w swoim kraju. Jak widać nie zawsze im się to udaje :)

  • farafiu – 18.10.2016

    Pytałem się osobnika o imieniu K gdzie pracuje, chętnie poszukam info i dopytam się wśród swoich czy to prawda :D

  • K – 18.10.2016

    Pracuje jako kierowca autobusu i to ci powinno wystarczyć

  • farafiu – 18.10.2016

    Nie wystarczy.

  • K – 18.10.2016

    To już twój problem ;)

  • farafiu – 18.10.2016

    To sobie tę opinię buty wsadź.

  • K – 18.10.2016

    Prywatnie to co innego, a nie na publicznym ;)

  • farafiu – 18.10.2016

    A jak niby tutaj mają Cię sprawdzić? Zwłaszcza, gdy piszesz jako random bez logowania?

  • K – 18.10.2016

    Jak podam gdzie pracuje to nie problem, za dużo osób miało problemy z oficjalnymi niewygodnych informacjami ;)

  • farafiu – 18.10.2016

    Jak uważasz. Mimo wszystko żeby Ci te MANy służyły, bo jestem zdania, że producent takiej rangi nie powinien mieć problemów z jakością, a okazało się inaczej.

  • K – 18.10.2016

    Powiem tak mieliśmy 2 dostawy Lionsów 2012r 3x nl283 oraz 2013r 2x NL293, i nie mogę o nich złego słowa powiedzieć sprawują się dobrze.

  • K – 18.10.2016

    Z drugiej strony solaris też jest światowym producentem już a ma też wtopy, wkurzają jest tylko to że tego nikt nie widzi i bierze dalej to samo. Jeżeli Man ma byc rozliczamy to czemu bolechowa nikt w taki sam sposób nie rozliczyć jak Mana??

  • farafiu – 18.10.2016

    Autobus autobusowi nie równy. To samo z Solarisami. Z tym, że MPK Kraków dało jasno do zrozumienia takim krokiem, że szanuje jakość. A jakbyś Ty się zachował wobec takich zmian taborowych, gdy okazuje się, że nagle dwie światowe marki dostarczają złom?

  • K – 18.10.2016

    Szeroko powiedziane na podstawie 1 dostawy paru sztuk dosłownie z przed lat... u mnie były trzy dostawy solarisow po jednej sztuce co roku idąc tropem Krakowa po pierwszej solaris musiał by odpaść a dostawał szansę kolejne

  • Czeczeniec – 19.10.2016

    Solaris to dno projektowane w duzej mierze przez studentów, bo nikt doświadczony nie chce pracować na konstrukcji w solarisie za 3000 zl. Ciagle te same bledy powtarzane przez nowych studentow i pracowników, którym na niczym nie zależy, bo jak ma zalezec za taka psią wypłatę :) MAN ma o wiele większe doświadczenie i spektrum możliwości odnośnie używania dobrych materiałów, bo projektują jeszcze na masową ilość ciężarówki, więc opłaca im się brać dobre materiały, a solaris jak zrobi 1300 sztuk rocznie to przy takiej ilości nic im się nie opłaca :) nawet ludziom dobrze płacić :)

  • farafiu – 19.10.2016

    Dno to jest komentarz, który wystawiłeś. A do K - To były nówki? Poza tym jedna dostawa, ale jednak mogła otworzyć furtkę na dalsze egzemplarze.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....