TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Komisja Europejska zmieni tachografy
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 19.04.2015 10:00:11
Inelo Konferencja - Bernardo Martinez.jpg

Bernardo Martinez z Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. Transportu i Mobilności (MOVE) na konferencji ?Manipulacje tachografem a bezpieczeństwo na drodze? zapowiedział Bernardo Martinez z Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. Transportu i Mobilności (MOVE) na konferencji ?Manipulacje tachografem a bezpieczeństwo na drodze? zapowiedział, że w marcu 2016 zostanie przyjęta specyfikacja techniczna inteligentnych tachografów. To oznacza kolejne wydatki dla firm transportowych, ale i poprawę bezpieczeństwa na europejskich drogach. 

Konferencja

16 kwietnia w Warszawie odbyła się konferencja pod patronatem Komisji Europejskiej oraz Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. To pierwsza tak ważna dla branży transportowej inicjatywa. Jej organizatorem była polska firma Inelo, której oprogramowanie do weryfikacji prawdziwości danych tachografu wykorzystywane jest przez służby kontrolne w całej Europie. Na konferencji można było się dowiedzieć m.in., że istnieje wiele sposobów manipulowania tachografami. Od przyłożenia zwykłego magnesu po wyrafinowane urządzenia elektroniczne służące zakłócaniu pracy sprzętu.  Komisja Europejska szacuje, że 30-35% danych z tachografów podlega manipulacjom. Z drugiej strony służby kontrolne posiadają narzędzia i coraz większą wiedzę, co sprawia, że na dzień dzisiejszy każda manipulacja w tachografach może być wykryta. Nie tylko przy bezpośrednim zatrzymaniu pojazdu na drodze, ale również podczas kontroli w przedsiębiorstwie na podstawie krzyżowej analizy danych!

Manipulacja to mniejsze bezpieczeństwo

Nowe inteligentne tachografy mają drastycznie ograniczyć możliwość fałszowania zbieranych przez nie informacji. Udoskonalone urządzenia bardziej odporne na magnesy będą miały łączność z satelitą, dzięki temu lokalizacja pojazdu zostanie automatycznie zarejestrowana co najmniej na początku i końcu okresu pracy. Dodatkowo służby kontrolne będą mogły zdalnie pobierać dane bez konieczności zatrzymywania TIR-a. Obecnie stosowane tachografy nie dają tych możliwości. ? ?Problem manipulacji w tachografach to tak szerokie zjawisko, że konieczna jest walka z tym procederem na poziomie europejskim. Nielegalne ingerowanie w dane urządzenia to nie tylko ogromne koszty dla firm związane z karami, ale przede wszystkim zagrożenie dla użytkowników dróg ? a więc nas wszystkich? ? mówi Jakub Gieruszczak, właściciel spółki Inelo. ? ?Dostrzegliśmy potrzebę rozmawiania i dzielenia się na poziomie europejskim doświadczeniami związanymi z manipulacjami oraz ich wykrywaniem. Stąd idea międzynarodowej konferencji. Każda wykryta manipulacja to zapobieżenie potencjalnej katastrofie drogowej, ponieważ jak pokazują dane, przemęczenie jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków z udziałem TIR-ów. Dokładniejsza kontrola czasu pracy kierowców oraz świadomość przedsiębiorców zwiększy poziom bezpieczeństwa użytkowników dróg  i zabezpieczy firmy transportowe przed poważnymi konsekwencjami ? podkreśla.

ITD liczy

12021 przypadków manipulowania tachografami wykryli w latach 2013-2014 inspektorzy transportu drogowego - powiedział w czwartek na konferencji "Manipulacja tachografami a bezpieczeństwo na drogach" Dariusz Ciereszko z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Ciereszko poinformował, że inspektorzy w tym okresie nałożyli 3640 kar na kierowców, którzy dokonali manipulacji tachografami oraz 8381 kar na przedsiębiorstwa, w których stwierdzono przypadki manipulacji w tych urządzeniach. Dodał, że najwięcej manipulacji wykryto w województwach; wielkopolskim, łódzkim, podkarpackim, śląskim i małopolskim. Tachografy to urządzenie pomiarowe, rejestrujące przejechaną przez pojazd drogę, jego chwilową prędkość, jak również tzw. aktywność kierowcy, czyli czas jego pracy, czy odpoczynku.  ??Mogę powiedzieć, że manipulacje tachografami wykrywane są praktycznie każdego dnia" - powiedział PAP zastępca dyrektora biura nadzoru inspekcyjnego Generalnego Inspektora Transportu Drogowego, Hubert Jednorowski. Dodał, że kierowcy dokonują manipulacji zarówno w tachografach analogowych jak i cyfrowych. ??Jeżeli chodzi o tachografy analogowe to najczęściej spotykaną manipulacją jest symulowanie podwójnej załogi przez wpisanie do dokumentów danych drugiego kierowcy, który faktycznie nie jechał" - powiedział Jednorowski. Dodał, że z kolei, jeśli chodzi o tachografy cyfrowe to najczęstszą manipulacją jest przykładanie silnego magnesu do czujnika ruchu zainstalowanego w urządzeniu, który zakłóca jego pracę i tachograf rejestruje czas odpoczynku w trakcie prowadzenia przez kierowcą pojazdu.

Kara - 2000 zł

Inne manipulacje to wprowadzanie zmian w interfejsie do pobierania danych z tachografu, instalacja wewnątrz tachografu dodatkowych urządzeń, które zakłócają jego pracę. Zdarzają się również manipulacje kart kierowcy przeznaczonych do stosowania w tachografach cyfrowych. Są to karty chipowe, na których zapisane są dane personalne kierowcy.  ??Zdarzają się przypadki, że kierowca zgłasza zgubienie karty i ma wtedy obowiązek wyrobienia sobie nowej karty. Okazuje się jednak, że tak naprawdę nie zgubił jej tylko posługuje się dwoma kartami" - zaznaczył Jednorowski.  Dodał, że kierowcy, który zostanie złapany na manipulacji tachografem grozi mandat karny do 2000 zł a w przypadku wykrycia przez inspektorów manipulacji tachografami w przedsiębiorstwie kary są "wyższe i zależne od wielkości danego przedsiębiorstwa". "Przedsiębiorstwom poza karami finansowymi w przypadku poważnych naruszeń grozi wszczęcie procedury utraty dobrej reputacji. Dla przewoźnika utrata dobrej reputacji de facto oznacza, że on nie może prowadzić działalności w zakresie transportu drogowego" - zaznaczył Jednorowski. Podkreślił, że manipulacje przy tachografach mają przede wszystkim konsekwencje dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. "Pierwszą podstawową konsekwencją manipulacji przy tachografach jest to, że kierowca oszukuje sam siebie. On może być pierwszą ofiarą takiego działania. Kiedy będzie zmęczony, może spowodować wypadek, w którym ucierpi nie tylko on, ale także inni kierowcy" - powiedział Jednorowski.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Komisja Europejska
tachograf
UE
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....