TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejny test SOR-a EBN11. 2 tygodnie w Łomży
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.06.2019 14:00:11
fot. MPK Łomża

Demonstracyjny egzemplarz elektrycznego SOR-a EBN11 zawitał na testy do kolejnego polskiego miasta. Jego kolejnym przystankiem jest Łomża. Tamtejsze Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji właśnie rozpoczęło test czeskiego elektrobusa.

MPK wczoraj, 18 czerwca rozpoczęło dwutygodniowe testy bateryjnego SOR-a. Pojazd charakteryzuje się nietypową długością nadwozia. Jest ono długie na 11,1 m. Mimo tego umożliwia podróż 82 pasażerom, w tym nawet 28 na miejscach siedzących. SOR zastosował fotele Ster MB. Część z nich to rozkładanie siedzenia.

Dopuszczalna masa całkowita czeskiego elektrobusa to 16 t przy wadze własnej na poziomie 10 t. Pojazd posiada troje drzwi, klimatyzację. Jest wyposażony w silnik asynchroniczny, TAM-Pragoimex, o mocy 120 kW oraz baterie litowo - jonowe pojemność to 174 kWh firmy MVC ulokowane w komorze na zwisie tylnym.

Autobus może być ładowany przez złącze plug-in. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu czas pełnego ładowania trwa do 6 h. Gwarantowany zasięg autobusu na jednym ładowaniu to 150 km z pełnym obciążeniem klimatyzacji oraz urządzeń pokładowych. Wykorzystując system rekuperacji energii hamowania i jazdy w trybie ekonomicznym to nawet 200 km.

Testy mają pokazać ekonomikę użytkowania autobusu elektrycznego w warunkach łomżyńskiej komunikacji miejskiej na poszczególnych trasach. Wiąże się to również ze sprawdzeniem wydajności zainstalowanej w MPK instalacji fotowoltaicznej o mocy 28,6 kWh. Zakładana codzienna eksploatacja autobusu elektrycznego poruszającego się cicho i nie emitującego spalin powinna być znacznie tańsza niż autobusów z tradycyjnym napędem biorąc pod uwagę własną produkcję prądu.

Testy różnych modeli autobusów wpisują się w plany Łomży oraz MPK co do zakupu z dofinansowaniem ze środków unijnych 11 autobusów zasilanych gazem CNG oraz dwóch autobusów elektrycznych. Ich pozyskanie mają na celu poprawę jakości powietrza w mieście, obniżenie poziomu hałasu oraz podniesienie komfortu użytkowania komunikacji publicznej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Łomża
SOR
elektrobus
test
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....