TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejny pożar w Bratysławie
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 08.01.2008 10:31:02 7 komentarzy
Kolejny pożar w Bratysławie

W bratysławskiej dzielnicy Petrżalka zapalił się w piątek miejski autobus polskiej marki Solaris zasilany gazem - poinformował 4 stycznia br. lokalny dziennik \'Sme\'. W Polsce o zdarzeniu poinformowała Polska Agencja Prasowa. W zdarzeniu nikt nie odniósł obrażeń.

W depeszy PAP-u możemy przeczytać, że to już kolejny autobus Solaris, który zapalił się w Bratysławie. Poprzedni stanął w ogniu w końcu maja ubiegłego roku. - \'Obecnie chodziło o mniejszy pożar, ale będziemy postępować tak samo konsekwentnie i szybko jak w zeszłym roku w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów\' - zapewnił dyrektor miejskich zakładów komunikacyjnych w Bratysławie Branislav Zahradnik. W Solarisach wykryto w zeszłym roku usterkę elektrycznych zaworów bezpieczeństwa, które m.in. automatycznie odcinają dopływ gazu do silnika po jego wyłączeniu. Wszystkie 22 zasilane gazem Solarisy wycofano wtedy w Bratysławie z ruchu;ponownie wprowadzono je do eksploatacji we wrześniu zeszłego roku po niezbędnych naprawach, które przeprowadziła w ramach gwarancji czeska spółka-córka Solarisa.

O wypowiedź w tej sprawie poprosiliśmy szefa firmy Solaris Bus &Coach - Krzysztofa Olszewskiego. Oto co nam powiedział: -„W Bratysławie pożary autobusów są zastanawiająco częste. Zdarzenie, do którego doszło dzisiaj w Bratysławie nie można łączyć z pożarem z maja ubiegłego roku. Usterka z całą pewnością nie dotyczyła instalacji gazowej oraz instalacji silnika. Co było przyczyną pożaru zbadają zarówno specjaliści z naszej firmy jak i niezależna komisja słowacka. Wiemy natomiast, że wszystkie autobusy spełniają wszelkie normy bezpieczeństwa, co potwierdziła po zdarzeniu z maja br., niemiecka firma certyfikująca DEKRA.

Zastanawiający jest natomiast fakt, że w firmie przewozowej w Bratysławie niezwykle często dochodzi do podobnych zdarzeń. W ostatnich latach w Bratysławie doszło do pożarów ponad 20 autobusów różnych marek. Dodam także, że jednym z pierwszych źródeł informacji zarówno teraz, jak i w maju, była na Słowacji jedna ze stacji telewizyjnych. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jeden z udziałowców tej stacji jest także udziałowcem fabryki, która produkuje autobusy w Czechach i sprzedaje je m.in. na Słowację.

W całej Europie jeździ blisko 4000 Solarisów, w tym kilkadziesiąt napędzanych gazem ziemnym, m.in. w Zamościu, Lublinie czy Radomiu. W tych miastach nigdy nie było takich przypadków jak w Bratysławie\' - tak komentuje doniesienia słowackich mediów Krzysztof Olszewski, prezes Solaris Bus &Coach S.A.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
pożar
Solaris
Bratysława
  • Matixxl – 10.01.2008

    W Warszawie też, najczęsciej właśnie Solarisy zapalają się. np: w zeszłym roku jeden z nich spłonął doszczętnie ( należał do jednego z ajentów) a kilka lat temu SU15 należący do MZA też poważnie się nadpalił. Po tym zdarzeniu nie nadawał się do ruchu liniowego (obecnie - pojazd szkoleniowy; ex-8727)

  • zzr – 11.01.2008

    w Bratysławie to nawet Ikarusa potrafią spalić.

  • Precz z partaczami ze Słowacji – 11.01.2008

    Dziwne bo tylko na Słowacji Solarki palą się nagminnie.Trudno się dziwić skoro Słowacy mieli do niedawana wyroby autobusopodobne Karosa a taki SU to za nowoczesny dla nich

  • Marcin – 13.01.2008

    Mieszkam w Radomiu i jeszcze nie słyszałem,żeby jakiś Solaris w naszym mieście się zapalił.Jeśli Słowacy nie umieją obsługiwać nowoczesnych autobusów,to niech sobie dalej jeżdżą zdezelowanymi Ikarusami,a firma Solaris powinna się wycofać z tamtego rynku.Niech partacze z Słowacji nie psują opini polskim autobusom.

  • Zbigniew Rusek – 14.01.2008

    Co do Solarisów, moje zdanie jest następujące. Atutem ich jest staranność wykonania, szerokość 2,55 m., niezłe zawieszenie (chociaż znam autobusy z lepszym), dobre przyśpieszenia oraz prędkość, jeśli są ze skrzynią VOITH-a (z ZF-em mają zbyt powolne przełożenia). Do wad naleły układ wieżowy, przez co wewnątrz autobusu znajduje się ogromna "szafa" zabierająca 4 miejsca siedzące (a nawet większą powierzchnię, gdyż jest głębsza od podwójnych siedzeń), co jest szczególnie odczuwalne w pojazdach 12-metrowych a tym bardziej mniejszych (w 12-metrowym jest zaledwie 28 miejsc siedzących). Inną wadą są zbyt duże przesuwne partie okien, które powodują straszliwe przeciągi w pojeździe (zapalenie ucha). Uważam, że Solaris powinien opracować też niskopodlogowe autobusy miejskie w wersji amfiteatralnej, z leżącym silnikiem pod spodem (wtedy byłoby więcej siedzeń) a wysokość przesuwnych partii okien nie powinna przekraczać 30 cm (by otwarte miejsca były powyżej otworów usznych).

  • TMN – 14.01.2008

    A co powyższy kometarz ma wspólnego z artykułem.Tytuł artykułu nie był:"Wady i zalety Solarisa" więc po co autor się wysilał?:-/

  • popo – 15.01.2008

    No bez sęsu ten komemtarz Pana Ruseka, nie mam nic wspólnego z tematem, poza tym kto chce kupic autobus (jakikolwiek) najpierw ustala kompletacje z producentem, nawet takie szczegóły jak rodzaj szyb i okien otwieranych, poza tym zabudowa wieżowa czy inna to jest indywidualna polityka producenta, zawsze klient ma do wyboru kilka marek pojazdów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....