TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejny pożar w Bratysławie
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 08.01.2008 10:31:02 7 komentarzy
Kolejny pożar w Bratysławie

W bratysławskiej dzielnicy Petrżalka zapalił się w piątek miejski autobus polskiej marki Solaris zasilany gazem - poinformował 4 stycznia br. lokalny dziennik \'Sme\'. W Polsce o zdarzeniu poinformowała Polska Agencja Prasowa. W zdarzeniu nikt nie odniósł obrażeń.

W depeszy PAP-u możemy przeczytać, że to już kolejny autobus Solaris, który zapalił się w Bratysławie. Poprzedni stanął w ogniu w końcu maja ubiegłego roku. - \'Obecnie chodziło o mniejszy pożar, ale będziemy postępować tak samo konsekwentnie i szybko jak w zeszłym roku w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów\' - zapewnił dyrektor miejskich zakładów komunikacyjnych w Bratysławie Branislav Zahradnik. W Solarisach wykryto w zeszłym roku usterkę elektrycznych zaworów bezpieczeństwa, które m.in. automatycznie odcinają dopływ gazu do silnika po jego wyłączeniu. Wszystkie 22 zasilane gazem Solarisy wycofano wtedy w Bratysławie z ruchu;ponownie wprowadzono je do eksploatacji we wrześniu zeszłego roku po niezbędnych naprawach, które przeprowadziła w ramach gwarancji czeska spółka-córka Solarisa.

O wypowiedź w tej sprawie poprosiliśmy szefa firmy Solaris Bus &Coach - Krzysztofa Olszewskiego. Oto co nam powiedział: -„W Bratysławie pożary autobusów są zastanawiająco częste. Zdarzenie, do którego doszło dzisiaj w Bratysławie nie można łączyć z pożarem z maja ubiegłego roku. Usterka z całą pewnością nie dotyczyła instalacji gazowej oraz instalacji silnika. Co było przyczyną pożaru zbadają zarówno specjaliści z naszej firmy jak i niezależna komisja słowacka. Wiemy natomiast, że wszystkie autobusy spełniają wszelkie normy bezpieczeństwa, co potwierdziła po zdarzeniu z maja br., niemiecka firma certyfikująca DEKRA.

Zastanawiający jest natomiast fakt, że w firmie przewozowej w Bratysławie niezwykle często dochodzi do podobnych zdarzeń. W ostatnich latach w Bratysławie doszło do pożarów ponad 20 autobusów różnych marek. Dodam także, że jednym z pierwszych źródeł informacji zarówno teraz, jak i w maju, była na Słowacji jedna ze stacji telewizyjnych. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jeden z udziałowców tej stacji jest także udziałowcem fabryki, która produkuje autobusy w Czechach i sprzedaje je m.in. na Słowację.

W całej Europie jeździ blisko 4000 Solarisów, w tym kilkadziesiąt napędzanych gazem ziemnym, m.in. w Zamościu, Lublinie czy Radomiu. W tych miastach nigdy nie było takich przypadków jak w Bratysławie\' - tak komentuje doniesienia słowackich mediów Krzysztof Olszewski, prezes Solaris Bus &Coach S.A.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
pożar
Solaris
Bratysława
  • Matixxl – 10.01.2008

    W Warszawie też, najczęsciej właśnie Solarisy zapalają się. np: w zeszłym roku jeden z nich spłonął doszczętnie ( należał do jednego z ajentów) a kilka lat temu SU15 należący do MZA też poważnie się nadpalił. Po tym zdarzeniu nie nadawał się do ruchu liniowego (obecnie - pojazd szkoleniowy; ex-8727)

  • zzr – 11.01.2008

    w Bratysławie to nawet Ikarusa potrafią spalić.

  • Precz z partaczami ze Słowacji – 11.01.2008

    Dziwne bo tylko na Słowacji Solarki palą się nagminnie.Trudno się dziwić skoro Słowacy mieli do niedawana wyroby autobusopodobne Karosa a taki SU to za nowoczesny dla nich

  • Marcin – 13.01.2008

    Mieszkam w Radomiu i jeszcze nie słyszałem,żeby jakiś Solaris w naszym mieście się zapalił.Jeśli Słowacy nie umieją obsługiwać nowoczesnych autobusów,to niech sobie dalej jeżdżą zdezelowanymi Ikarusami,a firma Solaris powinna się wycofać z tamtego rynku.Niech partacze z Słowacji nie psują opini polskim autobusom.

  • Zbigniew Rusek – 14.01.2008

    Co do Solarisów, moje zdanie jest następujące. Atutem ich jest staranność wykonania, szerokość 2,55 m., niezłe zawieszenie (chociaż znam autobusy z lepszym), dobre przyśpieszenia oraz prędkość, jeśli są ze skrzynią VOITH-a (z ZF-em mają zbyt powolne przełożenia). Do wad naleły układ wieżowy, przez co wewnątrz autobusu znajduje się ogromna "szafa" zabierająca 4 miejsca siedzące (a nawet większą powierzchnię, gdyż jest głębsza od podwójnych siedzeń), co jest szczególnie odczuwalne w pojazdach 12-metrowych a tym bardziej mniejszych (w 12-metrowym jest zaledwie 28 miejsc siedzących). Inną wadą są zbyt duże przesuwne partie okien, które powodują straszliwe przeciągi w pojeździe (zapalenie ucha). Uważam, że Solaris powinien opracować też niskopodlogowe autobusy miejskie w wersji amfiteatralnej, z leżącym silnikiem pod spodem (wtedy byłoby więcej siedzeń) a wysokość przesuwnych partii okien nie powinna przekraczać 30 cm (by otwarte miejsca były powyżej otworów usznych).

  • TMN – 14.01.2008

    A co powyższy kometarz ma wspólnego z artykułem.Tytuł artykułu nie był:"Wady i zalety Solarisa" więc po co autor się wysilał?:-/

  • popo – 15.01.2008

    No bez sęsu ten komemtarz Pana Ruseka, nie mam nic wspólnego z tematem, poza tym kto chce kupic autobus (jakikolwiek) najpierw ustala kompletacje z producentem, nawet takie szczegóły jak rodzaj szyb i okien otwieranych, poza tym zabudowa wieżowa czy inna to jest indywidualna polityka producenta, zawsze klient ma do wyboru kilka marek pojazdów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....