TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejny polski test hybrydowego Citaro G C2. Bielsko-Biała
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.07.2019 14:00:04
fot. Michał Gębala

Demonstracyjny hybrydowy Mercedes Citaro G C2 zawitał na testy do kolejnego polskiego miasta. Do pierwszych dni sierpnia EvoBus Polska udostępnił autobus Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu w Bielsku-Białej.

Autobusem może podróżować 135 pasażerów. 41 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. Prawdopodobnie 17 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Pod maską

Czas zerknąć pod tylną maskę Mercedesa. Autobus posiada silnik OM936. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 7,7 l. Ma ona 260 kW mocy oraz osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. Silnik zblokowany jest z automatyczną sześciobiegową skrzynią ZF Ecolife. To przekładnia typu 6AP1200B. Skoro Citaro C2, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz m.in. większą żywotnością akumulatorów.

Autobus posiada także wspomagający moduł hybrydowy. Elektryczny silnik w kształcie dysku jest umieszczony między silnikiem spalinowym a automatyczną skrzynią biegów. Po przekroczeniu pewnej prędkości lub gdy autobus hamuje, w trakcie odzyskiwania energii kinematycznej, silnik działa jak generator wytwarzający energię elektryczną, który jest na krótko przechowywany przez hybrydową "gwiazdę" w kondensatorach MHS. Gdy autobus ponownie przyspiesza, silnik elektryczny wykorzystuje zgromadzoną energię do wspomagania silnika wysokoprężnego lub gazowego, dodatkowo zwiększając łączny moment obrotowy. Mercedes nazywa to fazą wsparcia.

Silnik elektryczny ma moc maksymalną 14 kW i maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Zalety hybrydy Citaro są oczywiste. Podczas przyspieszania i gdy pojazd odjeżdża, silnik spalinowy może zapewniać znacznie mniejszą moc dzięki wsparciu jednostki elektrycznej. To wpływa na oszczędności w zużyciu paliwa. Silnik elektryczny zapewnia także wsparcie na biegu jałowym.

Przestrzeń dla pasażer

Demonstracyjna hybryda to autobus w wersji, która ma być ukłonem w kierunku polskich przewoźników. A to m.in. dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To pierwsze Citaro w najnowszej odsłonie z takim rozwiązaniem.

Mercedes wyposażono w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, którą oparto na agregatach Konvekty. Naturalna wentylacja jest zapewniona przez siedem okien przesuwnych oraz wywietrzniki dachowe. Citaro jest monitorowany, a także w razie potrzeby przystosowano go to zamontowania biletomatu.

Autobus został wyposażony w system informacji pasażerskiej mieleckiego R&G Plus. Postawiono na dosyć podstawowy pakiet wyposażenia. Hybrydowa "gwiazda" posiada trzy diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. W środku nie znajdziemy żadnej tablicy informacyjnej. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Testy Mercedesa w Bielsku-Białej potrwają do 2 sierpnia. Gdzie w takim razie będzie następny postój w ramach "hybrydowego tournée"?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Bielsko-Biała
Mercedes
EvoBus
hybryda
test
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....