TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejny konflikt w Kielcach: O podwójny rocznik
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.09.2019 15:00:09
Kolejny konflikt w Kielcach: O podwójny rocznik; fot. ZTM Kielce

Zbyt długo trwał względny spokój w Kielcach. Najnowszy konflikt na linii MPK - ZTM  dotyczy zatłoczenia w autobusach, co wynika z podwójnego rocznika w szkołach średnich.

Jak zauważają lokalne media uczniowie w Kielcach skarżą się na wyjątkowy ścisk w autobusach komunikacji miejskiej obsługujących szkoły. O tym można przeczytać m.in. TUTAJ.

Ten problem nie dotyczy tylko stolicy województwa świętokrzyskiego, ale wszystkich większych miast w Polsce. Wszędzie tam organizatorzy próbują zadziałać tej wyjątkowej sytuacji, natomiast w Kielcach nie mogło obejść się bez wykopania wojennego topora. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji nie zaprzepaściło okazji, aby "wbić kolejną szpilę" w ZTM, a ZTM po raz kolejny wydało oświadczenie o agresywnej polityce MPK. Nic nowego. Dla chętnych publikujemy poniżej oświadczenie Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach o zaistniałej sytuacji:

Oświadczenie ZTM

-"W związku z pojawiającymi się informacjami i wypowiedziami Prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji, Elżbiety Śreniawskiej dotyczącymi przepełnionych autobusów komunikacji miejskiej w Kielcach, pragniemy zapewnić, że nie są one zgodne z prawdą i mają na celu tylko i wyłącznie wzmocnić eskalowany przez MPK konflikt pomiędzy MPK, ZTM i Miastem Kielce.

Zapewniamy, że temat tzw. podwójnego rocznika był znany w Zarządzie Transportu Miejskiego w Kielcach na długo przed wprowadzeniem pierwszego etapu remarszutyzacji. Zmiany zaproponowane oraz wprowadzone przez ZTM miały na celu reakcję na takie właśnie zagrożenie i naszym zdaniem spełniają stawiane założenia.

Z analiz przeprowadzonych przez pracowników Zarządu Transportu Miejskiego wynika, że problem zbyt dużych napełnień w autobusach występuje w godzinach porannych (dojazdy do szkół) oraz w czasie kumulacji zakończenia zajęć szkolnych. Sytuację tę można rozwiązać wprowadzając tzw. brygady przerywane, czyli dodanie w newralgicznych godzinach dodatkowych kursów, a następnie ich zjazd do bazy. Na takie rozwiązanie, pod groźbą strajku, nie zgadza się Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji.

Zapewniamy jednocześnie, że Zarząd Transportu Miejskiego reaguje na obecną sytuacje na tyle, na ile to jest możliwe. Na najbardziej obciążonych liniach zwiększana jest liczba autobusów przegubowych – tak zrobiono m.in. na liniach nr 2, 30.

Jednym z najbardziej newralgicznych miejsc w Kielcach jest ulica Ściegiennego, w okolicy stadionu Korony Kielce. Znajduje się tu kilka dużych szkół i biblioteka, które są dużymi generatorami ruchu. Po wprowadzonych zmianach przez ZTM, ilość kursów w tym obszarze wzrosła z 638 na 677 dziennie.

Wzmocnione zostały linie nr 30 i 34, które kursują w 15-minutowym takcie. Od 1 października na linii nr 30 jeździć będą trzy dodatkowe autobusy przegubowe, w związku z tym cała linia będzie obsługiwana autobusami przegubowymi. Zmiany wprowadzone przez ZTM spowodowały też m.in. zwiększenie ilości kursów linii numer 34 w godzinach największego obłożenia (6:00 – 18:00) o 14 kursów.

Zmiany wprowadzone przez ZTM na linii numer 103 spowodowały zwiększenie dziennej liczby kursów tej linii z 50 na 83, co też jest znacznym ułatwieniem dla pasażerów podróżujących z os. Dąbrowa przez ul. Warszawską i Ściegiennego.

Rozkład linii numer 2 docelowo został zaprojektowany w 16-minutowych taktach, dziennie na tej linii pojawiało się 146 kursów. Na prośbę MPK, takty na tej linii zostały zlikwidowane, a dzienna liczba kursów zmniejszyła się o 13.

Wzrost zainteresowania komunikacją miejską należy też uznać za pozytywny efekt wprowadzanych przez ZTM zmian w komunikacji miejskiej, tzw. remarszrutyzacji. Jesteśmy zdziwieni tym, że MPK krytykuje zmiany, które powodują m.in. dużo większe napełnienia w autobusach i dużo większą ilość przewiezionych pasażerów.

Dodatkowo pragniemy przypomnieć, że MPK jest operatorem transportu w Kielcach, który na podstawie określonych umów zobowiązany jest do wykonywania usług zgodnie z zaleceniami Zarządu Transportu Miejskiego. Komentowanie przez przedstawicieli MPK w mediach sytuacji związanej z komunikacją i fałszywe stawianie w złym świetle Zarządu Transportu Miejskiego czy władz Kielc jest niedopuszczalne. Naszym zdaniem takie działania nie służą poprawie jakości komunikacji w Kielcach, lecz mają na celu tylko i wyłącznie spowodowanie zamieszania oraz eskalację negatywnych emocji."



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kielce
ZTM Kielce
  • Grzegorz Janoska – 26.09.2019

    Skoro MPK korzysta z każdej sytuacji, aby przyczepić się do ZTMu to może najwyższa pora, aby ZTM zaczął bardzo skrupulatnie kontrolować jako Zamawiający MPK i przede wszystkim skutecznie egzekwować kary od tego jakże krystalicznego operatora, którym jest MPK Kielce.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....