Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny Conecto w Krakowie. Przegubowe testy w MPK

infobus
25.02.2019 15:00
0 Komentarzy

Kolejny Mercedes Conecto zawitał do Krakowa. Miejskiej Przedsiębiorstwo Komunikacyjne rozpoczęło w ubiegłym tygodniu testy białego przegubowca. Trochę one potrwają, gdyż przewoźnikowi udostępniono autobus na dwa miesiące.

Conecto w Krakowie nie trzeba nikomu przedstawiać. MPK jest od ubiegłego roku właścicielem trzech autobusów z tej rodziny. To dwa pojazdy przegubowe oraz jeden standardowy. Jednak przez pewien czas spółka będzie dysponowała czwartym autobusem z tej rodziny. Na dwumiesięczne testy EvoBus Polska udostępnił krakowskiemu przewoźnikowi jednego przegubowca. Tym samym to drugi test Conecto w historycznej stolicy Polski obecnie. Aktualnie także Mobilis sprawdza jeden krótki autobus z gwiazdą na masce.

Testowym Conecto G może podróżować 140 pasażerów. 39 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. 15 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Idziemy na tył Mercedesa. A tam mamy standard. Autobus posiada stojący silnik OM970. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 10,7 l. Ma ona 265 kW mocy oraz osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. Silnik jest zblokowany z czterobiegową przekładnią Voith D864.6. Skoro nowa odsłona Conecto, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz większą żywotnością akumulatorów.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewnia osiem okien uchylnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobus wyposażono w monitoring. Nie zabrakło oczywiście biletomatu. To automat typu BM06 firmy Mera-Systemy z Grodziska Mazowieckiego.

Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). Warto w tym miejscu podkreślić i pochwalić, że to już kolejny testowy Mercedes z takim udogodnieniem, którego EvoBus Polska udostępnia na próby krajowym przewoźnikom.

System informacji pasażerskiej jest okrojony. Oparto go na urządzeniach mieleckiego R&G Plus. Biały Conecto G jest wyposażony w trzy zewnętrzne wyświetlacze diodowe o wysokiej rozdzielczości. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Komentarze