Kolejne Solarisy dla MZK Piła. Diesle na start

infobus
19.06.2020 14:00
0 Komentarzy

Spalinowe Solarisy Urbino 12 już dotarły do Piły. Następne w kolejce jest siedem hybryd będących przedstawicielami tej samej rodziny. Po zakończeniu obu dostaw tabor Miejskiego Zakładu Komunikacji będzie się składał wyłącznie z Solarisów. Zaczynamy nasz opis od tych pierwszych.

Za sześć autobusów z silnikami diesla Solaris zainkasuje od Piły 6 856 020,00 PLN brutto. To z kolei daje cenę jednostkową Urbino 12 w wersji pilskiej i z naturalnie upodobanym w Pole kompletem downsizingowym w wysokości 929 000 PLN netto. Dodatkowo każdy autobus będzie miał gwarancję całopojazdową na 42 miesiące.

Spalinowe „dwunastki” dla MZK z logo jamnika umożliwiają podróż maksymalnie 98 pasażerom. 28 osób może skorzystać z foteli Ster z serii Ultra Light. Dziesięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyły firma BODE.

Partia ta to także konsekwentne przywiązanie Piły do małych silników w autobusach klasy MAXI. Nowy Urbino 12 dla MZK jest napędzany niespełna siedmiolitrowym silnikiem Cummins B6.7E6D 280B. To jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją ze skrzynią Voith Diwa 6.

Pasażerowie mają zapewnione takie udogodnienia w trakcie podróży jak pokładowe gniazdka z portami USB. Nie zabrakło oczywiście monitoringu. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia siedem uchylnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Biletomatów póki co brak. To jednak nie problem. Autobusy są bowiem już przygotowane do ich montażu.

System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy Pixel. „Jamniki” mają trzy diodowe wyświetlacze zewnętrzne o standardowej rozdzielczości. W środku zamontowano LCD typu XID 230 do prezentacji informacji liniowej. Nie zabrakło oczywiście GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje najprawdopodobniej autokomputer Asterix albo XC-6 z dotykowym panelem PDT-10.

Tabor MZK Piła to obecnie 51 autobusów. W znakomitej większości to pojazdy, które przewoźnik pozyskał od Solarisa. Tegoroczna dostawy 13 sztuk Nowego Urbino 12 spowodują, że tabor miejskie przewoźnika będzie się składał wyłącznie z autobusów z logo „jamnika”. Czekamy więc już tylko na hybrydy.

Komentarze