TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne Solarisy dla MZK Piła. Diesle na start
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.06.2020 16:00:38
fot, UM Piła

Spalinowe Solarisy Urbino 12 już dotarły do Piły. Następne w kolejce jest siedem hybryd będących przedstawicielami tej samej rodziny. Po zakończeniu obu dostaw tabor Miejskiego Zakładu Komunikacji będzie się składał wyłącznie z Solarisów. Zaczynamy nasz opis od tych pierwszych.

Za sześć autobusów z silnikami diesla Solaris zainkasuje od Piły 6 856 020,00 PLN brutto. To z kolei daje cenę jednostkową Urbino 12 w wersji pilskiej i z naturalnie upodobanym w Pole kompletem downsizingowym w wysokości 929 000 PLN netto. Dodatkowo każdy autobus będzie miał gwarancję całopojazdową na 42 miesiące.

Spalinowe "dwunastki" dla MZK z logo jamnika umożliwiają podróż maksymalnie 98 pasażerom. 28 osób może skorzystać z foteli Ster z serii Ultra Light. Dziesięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyły firma BODE.

Partia ta to także konsekwentne przywiązanie Piły do małych silników w autobusach klasy MAXI. Nowy Urbino 12 dla MZK jest napędzany niespełna siedmiolitrowym silnikiem Cummins B6.7E6D 280B. To jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją ze skrzynią Voith Diwa 6.

Pasażerowie mają zapewnione takie udogodnienia w trakcie podróży jak pokładowe gniazdka z portami USB. Nie zabrakło oczywiście monitoringu. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia siedem uchylnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Biletomatów póki co brak. To jednak nie problem. Autobusy są bowiem już przygotowane do ich montażu.

System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy Pixel. "Jamniki" mają trzy diodowe wyświetlacze zewnętrzne o standardowej rozdzielczości. W środku zamontowano LCD typu XID 230 do prezentacji informacji liniowej. Nie zabrakło oczywiście GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje najprawdopodobniej autokomputer Asterix albo XC-6 z dotykowym panelem PDT-10.

Tabor MZK Piła to obecnie 51 autobusów. W znakomitej większości to pojazdy, które przewoźnik pozyskał od Solarisa. Tegoroczna dostawy 13 sztuk Nowego Urbino 12 spowodują, że tabor miejskie przewoźnika będzie się składał wyłącznie z autobusów z logo "jamnika". Czekamy więc już tylko na hybrydy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Piła
UM
MZK Piła
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....