TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne słoneczne autobusy przyjadą do Warszawy
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.09.2017 10:07:45 5 komentarzy
Kolejne słoneczne autobusy przyjadą w Warszawy

Spółka MZA Warszawa jeszcze w tym roku odbierze 80 szt. nowych autobusów Mercedes-Benz Conecto LF z systemami ogniw fotowoltaicznych, które wyprodukuje lubelska firma In-Lab. Zostaną one zamontowane w 45 szt. Conecto LF klasy MAXI i 35 szt. Conecto LF G klasy MEGA.

Przypomnijmy, że Miejskie Zakłady Autobusowe mają już spore doświadczenie w zakresie użytkowania fotowoltaiki. Firma zarówno eksploatuje niemal 300 szt. autobusów z panelami solarnymi, jak i posiada dużą farmę słoneczną na dachu jednej z hal w zajezdni Woronicza. Produkuje ona w skali roku około 61 MWh energii elektrycznej (280 paneli o łącznej mocy 75 kWp), co zaspokaja około 20 proc. zużycia energii obiektu MZA.

Solarne Mercedesy

Moc ogniw fotowoltaicznych dla leasingowanych przez MZA Mercedesów w wersji 12-metrowej wyniesie 1,05 kWp na pojazd, a dla autobusów przegubowych - 1,5 kWp na pojazd. Energia produkowana z fotowoltaiki umieszczonej na dachach autobusów będzie wykorzystywana do zasilania znajdujących się w nich urządzeń elektrycznych, takich jak: kasowniki, biletomaty, klimatyzacja, elektroniczna informacja czy monitoring. Tym samym zapewnią one bezpieczeństwa energetycznego autobusem i przyniosą oszczędność na zużyciu paliwa.

Słoneczny specjalista

O tym najnowszym kontrakcie dla lubelskiej firmy rozmawialiśmy z Marcinem Guzowskim z In-Lab:

InfoBus.pl: Ile aktualnie jeździ po Warszawie autobusów z Waszym systemem solarnym?

Marcin Guzowski, In-Lab: W chwili obecnej po Warszawie jeździ już ok. 155 miejskich autobusów wyposażonych w nasz system. Niebawem ich liczba znacznie wzrośnie, gdyż spółka In-Lab sp. z o.o doposaży w systemy fotowoltaiczne także najnowsze warszawskie Mercedesy. Kontrakt obejmuje instalację 80 szt. systemów, w tym 45 dla pojazdów przegubowych oraz 35 dla pojazdów 12-metrowych.

InfoBus.pl: Czy aktualnie instalowane układy różnią się czymś od poprzednich?

Marcinem Guzowskim: Oczywiście stale pracujemy nad rozwojem naszego systemu i staramy się go udoskonalać. Wprowadzamy nowe rozwiązania techniczne zwiększające jego funkcjonalność. Nie inaczej jest i teraz, ale szczegółów nie chcielibyśmy zdradzać gdyż konkurencja nie śpi. Powiemy tak, system jest rozwijany, dodawane są nowe funkcjonalności przez co zainteresowanie w śród potencjalnych nabywców wzrasta. Możemy się pochwalić iż w chwili obecnej w nasz system zostało wyposażonych ok. 280 pojazdów komunikacji miejskiej - zarówno z silnikami diesla oraz napędami elektrycznymi. Obecnie jesteśmy na etapie realizacji kontraktów na instalację kolejnych 110 systemów - także liczby mówią same za siebie.

InfoBus.pl: Jakie są parametry techniczne warszawskich instalacji?

Marcinem Guzowskim: Instalowane systemy będą posiadały moce odpowiednio 1,5 kWp w przypadku pojazdów przegubowych oraz 1,05 kWp w przypadku pojazdów 12 m. Pozostałe parametry techniczne będą zgodne z wymaganiami klienta. System zapewni wspomaganie zasilania pojazdów w sposób optymalny do panujących warunków pogodowych, zapewni wspomaganie zasilania pojazdów podczas pracy silnika autobusu oraz jego postoju, oraz co istotne zapewni pracę pozostałych paneli fotowoltaicznych przy awarii jednego lub kilku z nich.

InfoBus.pl: A ile łącznie w tym roku zabudowaliście systemów na polskich autobusach? Jakie są dalsze "słoneczne" perspektywy?

Marcin Guzowski: W tym roku w Polsce zainstalowaliśmy już ok. 60 systemów. Jeżeli zaś chodzi o perspektywy to możemy się pochwalić że na kolejne 110 systemów mamy już podpisane stosowne umowy czy potwierdzenia realizacji. Ale to nie wszystko. Nasz system niebawem powinien pojawić się w krajach skandynawskich, gdzie prowadzimy intensywne rozmowy w zakresie jego implementacji na inne pojazdy.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.



Sprawdź też:
fotowoltaika
MZA Warszawa
Mercedes-Benz
Conecto
  • :( – 27.09.2017

    "Kolejne słoneczne autobusy przyjadą w Warszawy" - ok

  • strazak sam – 27.09.2017

    od kiedy 35 plus 35 to 80 jak zwykle dno

  • www – 27.09.2017

    Ta. Naładowali masę bzdurnych i niewykorzystywanych w pełni teraz ekranów do środka, a później zorientowali się, że jest za mało prądu. To co wymyślili? Za nasze pieniądze kupują droższe autobusy. To totalnie bez sensu.Nawet teraz już bardzo często reklam nie chce im się puszczać na rzekomo bardzo potrzebnych monitorach. Zresztą kto to miałby oglądać w absurdalnym tłoku w godzinach szczytu? Może zamiast głupich ekranów reklamowych co nieco cofnąć się krok w tył, a za to kupić w końcu dłuższe autobusy 18,75 m? O dłuższe nawet nie śmiem prosić.Serio my nie potrzebujemy ekranów reklamowych, ale przestronnych autobusów z miejscem do stania. W ostatnich dostawach z miejscem do stania jest coraz gorzej, bo zabieranie miejsca do stania na rzecz miejsc siedzących i przydatnych skądinąd dwóch miejsc na wózki, nie wpływa dobrze na realną pojemność autobusów. Czy to tak trudno policzyć i zrozumieć, że powierzchnia podłogi zajęta przez siedzenia to nie miejsce do stania? Jak ZTM liczy pojemność? Może jeszcze wprowadzą obowiązek wchodzenia przednimi drzwiami? A co? Jak szaleć to na całego!Sami się chwalą, że rośnie liczba pasażerów. Co robi ZTM? Ano likwiduje tradycyjne warszawskie wtyczki, tnie częstotliwość, w ogóle ma w nosie ogromny problem autobusowych stad. Wystarczy rano postać godzinę na TŁ i widać, że autobusy przyjeżdżają falami. Kiedyś były wtyczki, które rozluźniały tłok. Ale co tam. Tabelki jakoś się zgadzają.W ZTM-ie pracują teraz ludzie, którzy w ogóle nie mają doświadczenia w warszawskiej komunikacji? O co chodzi? Ludzie! Komunikacja jest dla pasażerów, a nie dla autobusów. Ostatnio chyba w ZTM o tym zapomina.

  • Arek – 27.09.2017

    Nie ma odwrotu od tego, żeby minimalizować użycie paliw czy to przez autobusy elektryczne, czy też przez różne wspomagacze solarne tego typu tam, gdzie diesel musi jeszcze jeździć. Nie ma też co się obrażać, że przy coraz większej liczbie zabawek na autobusie przewoźnik szuka sposobów na poprawę bilansu energetycznego.

  • fromex – 28.09.2017

    Jak to nie ma wtyczek? Codziennie jeżdżą, tylko z natury nie ma w ich w rozkładzie, więc dziś są, jutro... też są, tylko że na innych liniach.Jakiś np. tydzień temu byłby 1026 : 177/D7(B)1028 : 177/D6(B)1062 : 177/D8(B)8510 : 517/D25(B)8513 : 517/D26(B)8514 : 517/D27(B)8515 : 517/D24(B)8538 : 517/D28(B)8588 : 517/D29(B)i to raczej nie wszystkie. Przedwczoraj na 517 już nie było :PZ drugiej strony, czekanie na wtyczki to lekki hazard, chyba, że ma się "wtyki na zajezdni"Z miejscem do stania, to faktycznie problem w dodatku nie rozwiązywalny, bo jak dowiedziałem się na DTP w roku w którym dostarczono pierwsze przegubowe solarki, zwiększenie ilości zabieranych paxów może przekroczyć dopuszczalną nośność. Jechałem kiedyś nieziemsko nabitym Neoplanem, w którym kierowca choć jechał ostrożnie, to i tak zarył o asfalt.Niestety, to nie Ikarusy...

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...