TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejny odcinek serialu "Zakup Autosanu"
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.11.2015 17:15:45 15 komentarzy
Kolejne odcinki serialu "Zakup Autosanu"

Jak informuje Radio Rzeszów - konsorcjum Huty Stalowa Wola zaprzecza informacjom sprzed kilku dni, że wycofuje ofertę kupna Autosanu. ??Syndyk przedstawił swoje warunki, my swoje i trwają negocjacje" - powiedział nam Bartosz Kopyto, pełnomocnik zarządu HSW.

Jak się dowiedziało Radio Rzeszów - Polska Grupa Zbrojeniowa oferowała za Autosan 14 mln zł, co było kwotą za niską. Cena sprzedaży firmy była obniżana już wiele razy. Gdy oszacowano majątek spółki wynosiła 56 mln. Teraz do Sądu Gospodarczego w Krośnie trafił kolejny wniosek syndyka o obniżenie jej do 19 mln. Sędzia, komisarz Andrzej Leśniak, zapowiedział, że wyda taką zgodę i będzie to obowiązywać do końca roku. Dodał, że nie można ceny obniżać bez końca, bo głównym zadaniem syndyka jest zaspokojenie wierzycieli Autosanu.

Konsorcjum Huty Stalowa Wola zapewnia przejęcie załogi i zamówień. Do sfinalizowania umowy, po ewentualnym jej wynegocjowaniu przez HSW, potrzebne będą jeszcze zgody udziałowców konsorcjum, spółek PIT-Radwar z Warszawy i SKB Drive Tech z Radomska. Rozmowy trwają, a syndyk czeka także na oferty kolejnych potencjalnych inwestorów.

Kolejne odcinki serialu

Przypomnijmy ? na kilka dni przed wyborami parlamentarnymi pojawiła się informacja o kupnie Autosanu, a o atrakcyjnej ofercie Polskiej Grupy Zbrojeniowej poinformował osobiście wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik.

Trzy dni później gruchnęła wieść, że przejęcie Autosanu zablokował prezes PGZ Wojciech Dąbrowski. Domagał się on od zarządów HSW i PIT-Radwaru, m.in. aby przedstawiły one zgody korporacyjne. Nie jest możliwe uzyskanie takiej zgody bez akceptacji prezesa PGZ.

Minister Gawlik pytany wtedy przez dziennikarzy, czy złożona w ostatnim tygodniu przed wyborami oferta może być nieaktualna po wyborach, podkreślił, że nie widzi takiego powodu. ? ?Ta oferta ma charakter biznesowy i nie ma, w moim przekonaniu powodu, żeby robić rewizję tego, co się dziś wydarzyło. Ale niezbadane są wyroki i ja tu nie chcę niczego przesądzać, co może się wydarzyć? - zastrzegł w ubiegły wtorek wiceminister.

Autosan zwalnia

-?Od początku uważałem, że jest to tylko gra wyborcza, próba pozyskania dodatkowych głosów na terenie powiatu sanockiego ? powiedział Radiu Maryja Tadeusz Majchrowicz, wiceprzewodniczący KK NSZZ ?Solidarność?. ? Teraz do związków zawodowych zostało skierowane pismo z informacją o zamiarze zwolnienia 160-ciu pracowników. Dla miasta Sanoka, dla całego powiatu sanockiego, gdzie bezrobocie jest relatywnie wyższe niż w innych częściach województwa podkarpackiego jest to dramat, który dotknie ok. 400 osób ? członków rodzin ? tych którzy tracą pracę? ? zaznaczy.

Kalendarium ostatnich wydarzeń pokazuje, że że gra o Autosan nabiera dynamiki. Oferta pojawiają się, znikają i znowu się pojawiają, a wszystko to na tle ostatnich wyborów i zwycięstwa partii głoszącej poparcie dla polskiego Przemysłem. Czy to wszystko wyjdzie firmie na dobre?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Autosan
PGZ
  • solaris150 – 02.11.2015

    Przykre że politycy wykorzystują sytuację w Autosanie dbając tylko o swoje podwórko, wszystko fajnie było przed wyborami a teraz radźcie sobie sami. Zapamiętajcie to ludzie i za 4 lata ich rozliczcie za ich "obietnice"

  • Ktoś – 02.11.2015

    Solaris, poczekaj. PiS jeszcze nie przejął władzy, jeszcze nie zatwierdzono posłów i senatorów, jeszcze nowy parlament się nie zebrał, nie ma premiera, rządu, a ty już chcesz rozliczać? Tak Ci PO wyprało mózg? Czemu nie rozliczasz swoich za te 8 lat. Co zrobili dla Autosanu by przetrwał?

  • fejsbuk – 02.11.2015

    @Ktoś-to ci swoi wyprali mózg,Autosan nie jest firmą państwową,rozliczajcie poprzednich właścicieli.

  • anty pis – 02.11.2015

    jeszcze tu brakowała radia co maWryja.... jak nieszanowna stacja się ośmiela tu udzielać to może by rzuciła jakąś kasiorke na zapomogi dla zwalnianych? przecież biznesmen tadziu ma grube miliony na koncie więc co to dla niego....a i dobry uczynek by miał na sumieniu

  • :-) – 02.11.2015

    Dajcie spokój z tą polityką. Ustawowo nie da się nakazać Autosanowi produkować konkurencyjnych nowoczesnych produktów, a konkurencji zabronić opracowywać lepszych czy tańszych. Ustawowo nie da się też nakazać kupowania tylko Autosanów, bo nie są w stanie zapewnić produkcji na odpowiednim ilościowo poziomie. Rynek zweryfikuje albo raczej już zweryfikował produkty Autosana. Albo nowy właściciel będzie miał pomysł na rozwój Autosana albo zostanie nam tylko nazwa. Trzeba wrócić na ziemię i zacząć myśleć o przyszłości ludzi, którzy pracują w Autosanie. Rozwiązania muszą być przyszłościowe, bo obecnego stanu na dłuższą metę nie da się utrzymać. Marazm to najgorsze z najgorszych rozwiązań.

  • nemo – 02.11.2015

    Byly trzy oferty dlaczego nie wybrali nalepszej?Czyzby chodzilo o lapowke dla syndyka?Jezeli jest demokracja prosimy o przedstawienie wszystkich ofert

  • nemo – 02.11.2015

    To znaczy ten co dal wiecej wygrala przetarg sprzedazy Autosanu z wolnej reki i syndyk jest zwiazany umowa sprzedazy. Jezeli sie nie myle to takie umowa sa wiazace przed trybunalem uni :-)

  • obserwator – 03.11.2015

    Syndyk dobrze wie co jest grane.Panowie różnych ugrupowań walczą o honory a syndyk ulega , a nie powinien. Ja się pytam ,gdzie byli przez ostatnie dwa lata? Grają na emocjach zwykłych ludzi a właśnie tylko tym ostatnim zależy na fabryce.

  • nemo – 05.11.2015

    Ile jest warty biurowiec ?

  • Combino – 06.11.2015

    A ja się zastanawiam,o ile łatwiej byłoby tę firmę sprzedać i unowocześnić (także mentalnie) gdyby nie było tam tego bagażu zwiącholi będących w stałym kontakcie z Radiem Ma Ryja? Znam różne zakłady,także z autopsji,które te wszy spod znaku Solidarności (którego nie są godne używać,a który jeszcze 30 lat temu był symbolem ogólnonarodowego zrywu przeciw systemowi) skutecznie rozwaliły.

  • Teraz Autosan... – 07.11.2015

    Jeśli nowego właściciela nie stać na zapłacenie wartości zakładu to co on będzie produkował? żaden zakład nie jest kurą znoszącą złote jaja - żeby zarabiać trzeba inwestować. A w tej sytuacji można debatować tylko jak długo jeszcze potrwa agonia Autosana. Nie można oczekiwać od konkurencji że zaniżą jakość żeby dać szanse Autosanowi. To może przykre ale nie jestem politykiem więc nie muszę kłamać i żerować na naiwności Polaków żeby mi słupki urosły... Amen...

  • baca – 08.11.2015

    [komentarz usunięty, powód: niezgodny z regulaminem]

  • kanalia – 09.11.2015

    Technologia Autosanu jest przedpotopowa. Dzisiaj bez unifikacji wyrobów nawet autobusów nie będzie ich na rynku. Powiem tak nie ważna jest wartość zakładu, ważna jest wiedza techniczna ludzi tam pracujących, czyli biuro konstrukcyjne ale nie stare dziadki, a młodzi ludzie, którzy maja bardziej nowoczesne podejście do projektowania. Potrzebny jest też bardzo duży kapitał min. 100mln. złotych i to nie w kredycie ale w gotówce, na nowe konstrukcje oraz nowocześniejsze rozwiązania typu hybryda, cng, elektryczne pojazdy oraz systemy bezpieczeństwa a to kosztuje. Dobre i praktykowane rozwiązania dla produktów jest współpraca z producentami tego typu podzespołów i wyposażenia. To jest wyzwanie dla nowego właściciela. Będzie musiał się skupić na konkretnych celach i nowych produktach. Autosan ma ładne modele sancity ale tylko diesla, brak hybrydy, elektrycznych, mają w ofercie myszmasz czyli nic. każdy autobus ma inną deskę rozdzielczą a powinni mieć maksymalnie dwie w zależności od rodzaju autobusu, czyli miejskie i regio jedna, turystyczne i eurolines druga z możliwością rozbudowy wyposażenia. spójrzcie co ro robi konkurencja. Państwo może pomóc nowemu właścicielowi ale tylko jako dotacje unijne na rozbudowę i unowocześnienie zakładu. Nic więcej reszta. Gdybym był nowym właścicielem Autosanu to zatrudniłbym grupę projektantów, którzy by mieli zadanie stworzenia określonych produktów od nowa lub bazując na obecnych unowocześnili je i podzieli na grupy docelowe. obejrzyjcie sobie stronę Autosanu i zobaczycie horror po polsku, czyli taki sam burdel jak nasz nowy rząd. Przecież sanok to kolebka PiSu. resztę dopiszcie sobie sami oraz związki zawodowe, które jak zwykle chcą położyć zakład.

  • raaaff – 12.11.2015

    Czy Autosan Sancity to jest to samo, co Ursus Ekovolt?Wyglądają tak samo.

  • pedross – 16.11.2015

    no i co domorośli specjaliści od produkcji autobusów. jak zwykle po konkretnym wpisie i ocenie sytuacji nie ma żadnego mądrego by umiał skomentować. autosan upadnie bo nikt nie lubi jak politycy wtrącają się do fabryk, w tym szczególnie zwiedzanie ich i puste wyborcze obietnicy. biznes to krwawa jatka i walka z konkurencją. sorry dni autosanu są policzone, a dlaczego to proste. jeśli żadna z firm nie kupi go i nie zmieni sposobu myślenia pracowników to nie ma o czym mówić. związki zawodowe mogą sobie chcieć ale życie zweryfikuje ich chcenia i to szybko. przede wszystkim najpierw rzetelność w pracy i wysoka jakość pracy, a potem żądania płacowe.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....