TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne Nowe Urbino 18 przyjadą do Lublina. MPK już wybrało
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.09.2017 16:57:48 36 komentarzy
Kolejne Nowe Urbino 18 przyjadą do Lublina. MPK już wybrało

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie rozstrzygnęło 15 września pierwszą część przetargu na dostawę łącznie 25 nowych autobusów w formie dziesięcioletniej dzierżawy. Spółka znalazła dodatkowe środki i zaakceptowała ofertę Solarisa i Millenium Leasing.

O czwartym już w tym roku przetargu na zakup nowego taboru dla lubelskiej komunikacji miejskiej pisaliśmy tutaj. Zamówienie podzielono na dwie części. W pierwszej zaplanowano wyłonienie dostawcy 15 nowych autobusów przegubowych klasy MEGA. W drugiej natomiast za cel postawiono sobie wybór firmy, która dostarczy 10 standardowych pojazdów klasy MAXI. MPK Lublin postawiło wysokie wymagania oferentom.

Przypomnijmy, że przegubowce muszą być pojazdami z silnikami na olej napędowy, które spełnią normę Euro 6. Jednostki o pojemności skokowej co najmniej 10,5 l i mocy 240 kW muszą osiągać przynajmniej 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów z hydraulicznym zwalniaczem oraz przełożeniami, które muszą być dobrane pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Dodatkowo w celu osiągnięcia jak najmniejszego zużycia energii MPK zalecało montaż na dachach autobusów paneli fotowoltaicznych.

Pojazdy umożliwią podróż przynajmniej 137 pasażerom, w tym minimum 38 na miejscach siedzących. Nie mniej niż 14 foteli ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Wejście na pokład będzie możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2, każde o prześwicie minimum 1200 mm.

Wszystkie pojazdy będą bardzo bogato wyposażone. Nie zabraknie klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Pojazdy będą wyposażone w bogaty system informacji pasażerskiej, który będzie się składał m.in. z diodowych zewnętrznych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, wewnętrznych tablic LCD 38" (popularne "e-korale") oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Urzędnicy wymagali także montażu gniazdek USB, monitoringu, automatu biletowego z możliwością płatności bilonem oraz kartą oraz systemu zliczania pasażerów.

4 sierpnia otwarto oferty czym pisaliśmy tutaj. Żadna nie zmieściła się w środkach, które na dzierżawę autobusów miało przygotowane MPK. Przewoźnik musiał więc podjąć decyzję czy znajdzie dodatkowe ok. 6,09 mln PLN brutto na domknięcie zamówienia.

Częściowo tu już się stało. 15 września lubelska spółka zaakceptowała ofertę Solarisa i Millenium Leasing w zadaniu "przegubowym". Przypomnijmy, że na 15 autobusów przegubowych przewoźnik miał przygotowane 28 005 191,04 PLN brutto. Propozycja przedstawiona przez konsorcjum Solarisa i Millenium Leasing przewyższała tą kwotę o niespełna 3,1 mln PLN brutto. Oferta producenta z Bolechowa i jego partnera opiewała na 3 110 4486 PLN brutto. Jednostkowa cena za dzierżawę przez 10 lat to 1 685 880 PLN netto.

Wobec takiego obrotu spraw można odliczać czas do dostawy kolejnych przegubowych Solarisów do Lublina. Pierwsze pięć Nowych Urbino 18 miałoby zostać przekazanych MPK w ciągu 130 dni od podpisania umowy, a pozostała dziesiątka 20 dni później. Do tego dojedzie jeszcze 14 egzemplarzy kupionych przez ZTM.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Lublin
Solaris
Millenium Leasing
przetarg
tabor
wynajem
dzierżawa
  • Ursus Lublin – 18.09.2017

    Dziwie się że Lublin odwrócił się od producenta że swojego lokalnego rynku. Ursus oferuje również bardzo udane autobusy przegubowe. Brzydko, Lublin.

  • Julian – 18.09.2017

    I bardzo dobrze, oby nie kupili tego dziadostwa z lubelskiej manufaktury, Szkoda pieniędzy na prototypy.

  • ! – 18.09.2017

    @szmelc z lublina: SKOŃCZ SPAMOWAĆ TYMI ŚMIECIAMI

  • Ursus prawda – 18.09.2017

    Na jakiej podstawie twierdzisz że to dziadostwo? Jechałeś już kiedyś przegubowym Ursusem? Założę się że nie a to hejtowanie bierze się z zawiści i nienawistnego stosunku do nowego gracza na rynku!

  • Strażak sam – 18.09.2017

    A jechałeś kiedyś Polonezem klasy Premium? Ja też nie a chciałbyś? Ja nie wolę sprawdzone konstrukcje

  • Ursus patriota – 18.09.2017

    Z takim podejściem do rodzimej produkcji daleko nie zajedziemy. Trzeba popierać i wybierać polskie produkty, a nie importować słabe jakościowo produkty z całego świata. Ludzie, obudźcie się, bądźcie patriotami!

  • ! – 18.09.2017

    @traktor: CHŁOPIE SKOŃCZ, bo robisz z siebie jeszcze większego imbecyla niż jesteś. I tak nie masz szans, więc przestań spamować.

  • v – 18.09.2017

    Ursus prawda jest taka że ,ani TY ani JA NIE JECHALIŚMY DRABINIASTYM URSUSEM PRZEGUBOWYM ,BO TOKOWEGO JESZCZE NIE MA . Prototyp gdzieś niby jest ale gdzie? Jeśli chcesz zobaczyć autobus atomowy to proszę www . idiota .pl

  • ExtraLigaTroll – 18.09.2017

    Paniusiu oddawaj kasę która jest należna Polskiemu fiskusowi od 2005 roku, powinnaś ufundować szpital onkologiczny dla dzieci, chociaż ty nie współczujesz dzieciom bo swoje porzuciłaś

  • ?? – 18.09.2017

    @extra: styki masz przegrzane???????

  • v – 18.09.2017

    Co ma piernik do wiatraka , nie ta strona .

  • Ursus przegubowy – 18.09.2017

    Przegubowy Ursus istnieje, jeździ po Szwecji, jest koloru zielonego. Można zobaczyć jego zdjęcie na stronie Ursusa. Także proszę nie wprowadzać forumowiczów w błąd.

  • Ursus przegubowy – 18.09.2017

    http://www.ursus.com/pl/produkt/ursus-city-smile-18m

  • v – 18.09.2017

    Jest, masz rację, zwracam honor. Zagalopowałem się w tym swoim heicie przeciwko Ursusowi. Proszę przyjmij moje przeprosiny.

  • Ursus prośba – 18.09.2017

    v: przeprosiny przyjęte. Proszę tylko na przyszły raz byś się nie posługiwał fałszywymi informacjami. Tyle i aż tyle.

  • Strażak sam – 18.09.2017

    Pytanie czy to Amz czy Ursus a tak po prawdzie to Solaris w wersji prototypowe jakoś się zapomina ze Amz powstał na bazie wykradzionej przez jednego z konstruktorów dokumentacji z Solarisa

  • Ursus prośba – 18.09.2017

    Strażaku, proszę Cię, to profesjonalny portal, a nie Fakt czy Superekspres. Tak więc szanujmy się nawzajem i nie wrzucajmy tu bajek. Na pewno przysłuży się to merytorycznej dyskusji...

  • v – 18.09.2017

    Nikogo nie chcę przepraszać tym bardziej gdy ktoś podpisuje się pod mnie ,uważam to mówiąc delikatnie za św....two . Faktycznie był zielony przegubowy ale kozy go zjadły !

  • Pedrorydzyk – 18.09.2017

    @ UrsusJak by twoja " firma" startowała w przetargach to by może by coś wygrali tylko ona nie startuje więc skończ pi.....ić tylko zjedz snikersa bo zaczynasz strasznie gwiazdorzyc

  • Miro Maro – 18.09.2017

    @ursusMerytorycznej dyskusji przysłużył byś się ty kończąc wypisywać bzdety.

  • V – 18.09.2017

    Bardzo nie ładnie ,widzę że dobra zmiana weszła do Ursusa , zmieniam swoje V i niestety będę zmieniał co jakiś czas radzę to innym trolle są wszędzie .

  • Rutkowski – 19.09.2017

    Strażak sam ma rację. To możliwe, że jeden z byłych konstruktorów Solaris'a tak zrobił. Nie jest to bujda z Faktu czy SE. Można zadać pytanie czy nie podchodzi to pod szpiegostwo przemysłowe i nieuczciwą konkurencję? Ktoś poświęcił mnóstwo czasu i pieniędzy na swoje pomysły, a ktoś ....

  • Rutkowski – 19.09.2017

    Strażak sam ma rację. To możliwe, że jeden z byłych konstruktorów Solaris'a tak zrobił. Nie jest to bujda z Faktu czy SE. Można zadać pytanie czy nie podchodzi to pod szpiegostwo przemysłowe i nieuczciwą konkurencję? Ktoś poświęcił mnóstwo czasu i pieniędzy na swoje pomysły, a ktoś ....

  • BEKA – 19.09.2017

    do AMZ przeszedł z solarisa facet, który skopiował konstrukcję. AMZ był za małym graczem, żeby solaris wytaczał mu proces o plagait. teraz się okazało, że ursus przejął konstrukcję AMZ i ten plagiat w oczy kole

  • inżynier – 19.09.2017

    Proszę Państwa kto z komentujących widział autobus przegubowy z AMZ ( obecnie URSUS) na oczy? Przejechał się nim, porozmawiał z mechanikami i elektronikami z zajezdni w Szwecji. Widać sami "eksperci" tutaj wypisują komentarze. Mógłbym napisać artykuł na podstawie zebranych materiałów nt jego eksploatacji. Dla nie wtajemniczonych podpowiadam że jest konstrukcja częściowo niskopodłogowa jak w Jelczu 181 M.

  • !!! – 19.09.2017

    NIE dla traktorów!!!

  • Ursus pochwały – 19.09.2017

    Trudno widzieć przegubowego Ursusa, skoro porusza się on w Szwecji. Słyszałem, ze zdobywa tam same pochwały. Warto, porzucić te polskie malkontenctwo i posłuchać pochlebnych opinii o naszych produktach od wymagającyh odbirców.

  • :D – 19.09.2017

    pochwały to pewnie te ze zdjęć zamieszczonych na stronie internetowej, buahahahahah bo na pewno nie z ulic! :D

  • Ursus pewność – 19.09.2017

    Skąd taka pewność? Zdjęcia ze strony internetowej pochodzą właśnie z okresu eksploatacji. Tak więc wszystko się zgadza.

  • Ursus pewność – 20.09.2017

    Dodam jeszcze że jak byłem mały to tate wchodził mi do wanny i kazał szukać potwora z Loch Ness

  • Ursus pewność prawdziwy – 20.09.2017

    Wypraszam sobie podszywanie się pod mój nick i używanie go do pisania nieprawdziwych i niezwiązanych z tematem dyskusji postów. Oświadczam że powyższy post nie został napisany przeze mnie. Proszę o moderację.

  • Pavnucek – 20.09.2017

    Generalnie Panowie prawda jest taka, że Ursus prężnie rozwija swoje produkty i cała firmę , na ostro go widać dopiero od może 3 lat. Dogania w szybkim tempie 20 letnią konkurencję Solarisa który chyba przekrztalcił się z Neoplana. Prawda?? Ursusy nie patrzcie jadowite opinie i komentarze, musicie poprostu ciężko pracować dad swoimi produktami tak by nikt nie miał prawa nic zarzucać. Do przodu do przodu Panowie , nie stać nie zastanawiać się.

  • chris.nowak – 20.09.2017

    Skończmy ta błazenadę. W postępowaniu wymagany jest pojazd z silnikiem spalinowym. Ursus nie robi przegubowych spalinowców! Wyprodukowany jest jedynie przegubowy elektrobus. Przygotujcie sie kiedyś do wyrażenia zdania. Błagam!

  • Miro Maro – 20.09.2017

    @panvucekA Ursus dostał plany City Smile od AMZ Prawda?

  • ! – 21.09.2017

    jadowite opinie i komentarze to jest ten bezczelny spam od trolowców traktora!

  • a2n – 25.09.2017

    Jak tylko Autosan i Ursus wyprodukują niezawodne autobusy przegubowe z silnikiem ZS ( inne wersje napędu to nieporozumienie w autobusach 18m ), to polscy przewoźnicy będą mieli większy wybór i może te autobusy zakupią.Jak na razie większość kupowanych przegubowców to stety lub niestety Solarisy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....