TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne miasto stawia na hybrydy. MZK Piła i 6 x MAXI
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.03.2017 11:52:38 2 komentarze
Kolejne miasto stawia na hybrydy. MZK Piła i 6 x MAXI

Miejski Zakład Komunikacji w Pile ogłosił dzisiaj, 21 marca, przetarg na dostawę 6 sztuk fabrycznie nowych jednoczłonowych hybrydowych autobusów niskopodłogowych. Firma chce kupić pojazdy:

  • o długości całkowitej od 11 800 mm do 12 200 mm; szerokości od 2 400 mm do 2 550 mm i wysokości całkowitej maks. 3 100 mm (wraz z urządzeniami klimatyzacyjnymi);

  • pojemności co najmniej 85 miejsc, z tego co najmniej 25 miejsc siedzących i co najmniej 10 dostępnych z poziomu niskiej podłogi;

  • wyposażone w zbiornik paliwa o pojemności minimum 200 dm3;

  • z normą co najmniej Euro 6;

  • z niskim zużyciem energii maksymalnie 8.640.000 MJ dla przebiegu pojazdu 800 000 km.

Dodatkowo MZK wymaga od oferentów wniesienia wadium w wysokości 168 000 PLN oraz wykazania się środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 4 000 000 PLN oraz ubezpieczeniem z sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000 PLN w postaci opłaconej polisy. Wymagane doświadczenie to co najmniej jedna dostawa min. 6 fabrycznie nowych autobusów jednoczłonowych niskopodłogowych, o długości od 11 800 mm do 12 200 mm.

Pilskie kryteria

Nie mamy jeszcze SIWZ-u, dlatego teraz prezentujemy tylko ogólne kryteria, jakimi MZK będzie się kierowało przy wyborze najkorzystniejszej oferty. To:

1. Cena. Waga 60

2. Właściwości techniczno-eksploatacyjne. Waga 30

3. Gwarancja. Waga 10

O tym jacy producenci podejdą do tego zamówienia dowiemy się 26 kwietnia, kiedy wyznaczono termin składnia ofert. Brak tutaj propozycji ze strony spółki Solaris Bus & Coach byłby sporym zaskoczenie, gdyż polski producent aspiruje do zabranie wszystkich autobusowych zamówień w ramach wielkopolskiego RPO i ostatnio pasmo sukcesów (Kielce, Tomaszów) w przetargach na pojazdy hybrydowe. Liczymy też na obecność Volvo i MAN-a.

Pilski standard

Zamawiane autobusy poprawią się warunki i komfort podróży pasażerów. Ich niskopodłogowa konstrukcja umożliwi swobodne wejście/wyjście osobom z niepełnosprawnością poruszających się na wózku dzięki odpowiedniej platformie (rampie najazdowej). Dodatkowo pojazdy zostaną wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, gniazda USB, biletomaty obsługujące również karty płatnicze. W każdym autobusie będzie wyznaczone miejsce dla osoby z niepełnosprawnością i będzie działał system zapowiedzi głosowych, który informuje pasażerów o lokalizacji następnego przystanku, jako ułatwienie dla osób starszych, niedowidzących i niewidomych

Unijny projekt zakłada też, że we wszystkich autobusach MZK pojawi się nowoczesny system monitoringu. Zwiększy to bezpieczeństwo pasażerów i kierowców. W pilskich pojazdach zamontowane zostaną też biletomaty. Będzie to: a) 14 sztuk nowych biletomatów, które mają również funkcję płatności kartą płatniczą, b) 32 czytniki kart płatniczych w obecnych biletomatach (modernizacja obecnych biletomatów). Zapewnieni to dostęp we wszystkich autobusach do biletomatów wyposażonych także w czytniki kart płatniczych praktycznie pozwoli na wycofanie sprzedaży biletów u kierowców, co przyczyni się do wyeliminowania opóźnień, poprawy punktualności pojazdów i skrócenia czasu podróży.

6 z 11

Przypomnijmy, że Miejski Zakład Komunikacji w Pile w ramach dużego projektu złożonego do wielkopolskiego RPO wzbogaci się łącznie o 11 nowoczesnych autobusów, w tym sześć pojazdów z napędem hybrydowym, na które teraz ogłoszony został przetarg. W ramach tego samego projektu zaplanowano też m.in. budowę węzła przesiadkowego, utworzenie parkingów Park&Ride i Bike&Ride, rozbudowę systemu dystrybucji biletów oraz montaż 27 zestawów monitoringu wizyjnego w autobusach.

Zmodernizowana zostanie także zajezdnia MZK. Założenia planowanej inwestycji przewidują wykonanie przebudowy wewnętrznych dróg, placów manewrowych oraz stanowisk postojowych dla autobusów oraz samochodów osobowych i dostawczych, jako odtworzenie stanu istniejącego układu, przy zmianie konstrukcji nawierzchni. Zakres projektu przewiduje także przebudowę infrastruktury podziemnej w pasie istniejących utwardzeń. Poprawi to bezpieczeństwo na terenie zajezdni.

Łączna kwota zakontraktowanych środków wynosi 45,6 mln zł, w tym wysokość środków przekazanych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 34,2 mln zł. Zakończenie inwestycji planowane jest z końcem 2017 r. lub na początku 2018 roku.

-"Budżet inwestycyjny Piły to około 30-40 mln zł rocznie. Kontrakt na 21 mln to jakbyśmy dostali 3/4 dodatkowego budżetu. Zmiana wynikająca z realizacji projektu, nawet mimo naszej stosunkowo młodej floty, będzie w mieście bardzo widoczna" ? powiedział prezydent Piły Piotr Głowski. "To nie jest pierwszy, ani ostatni projekt związany z niską emisją w Pile, mamy ich więcej. One dotyczą organizacji ruchu na terenie miasta, zachęcania mieszkańców do przesiadania się na rower, do komunikacji miejskiej, to też budowa parkingów buforowych" ? dodał.

Z kolei marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak powiedział, że realizowane przedsięwzięcia mają przyczynić się do zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego, jednocześnie zwiększając atrakcyjność, komfort oraz bezpieczeństwo transportu zbiorowego.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Piła
hybryda
przetarg
tabor
  • U-96 – 21.03.2017

    MZK Piła zerżnęła malowanie z Olsztyna. Chyba im przypadło do gustu.

  • Mirek – 21.03.2017

    Byle nie ursusy!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....