TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne MAN-y już w Opolu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.04.2019 17:45:58 4 komentarze
fot. opole.pl

MAN rozpoczął kolejne dostawy nowych autobusów do Opola. Na bazie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego jest już 11 z 23 "lwów". Na ich debiut jeszcze chwilę poczekamy.

"Nowe autobusy wyjadą na ulice miasta w najbliższych tygodniach, teraz jeszcze przechodzą etap rejestracji" – mówił Radiu Opole Arkadiusz Wiśniewski, prezydent miasta.

Kolejne MAN-y w Opolu to efekt umowy z sierpnia 2018 r. Pisaliśmy o tym tutaj. Producent ma przekazać miastu w sumie 23 autobusy- 20 "dwunastek" i trzy "dziesiątki", czyli Lion'sy City M. Kontrakt opiewa na 26 703 017,10 PLN brutto. W tej cenie miasto otrzyma Lion's City ze stojącymi silniami w wariantach A37 i A47. Cena jednostkowa w przypadku pojazdów standardowych wyniosła 945 900 PLN netto. Z kolei jeden “MIDI-lew" to wydatek rzędu 929 990 PLN netto.

Pierwsze 11 autobusów z tego kontraktu jest już w Opolu. Nasz opis zaczynamy od "dwunastek", a więc A37. Wiele wskazuje na to, że nie różnią się one od 13 krótkich egzemplarzy, które dostarczono w ubiegłym roku.

MAN A37 po opolsku
Każdym z nich może podróżować maksymalnie 98 pasażerów. 27 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to fotele Kiel Ideo, które w ostatnich latach MAN bardzo często stosuje w swoich autobusach miejskich. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

Skoro rozprawiamy o autobusie A37, to siłą rzeczy producent zastosował ekonomiczny komplet. Jego sercem jest stojący silnik MAN D0836LOH66. Jednostka o pojemności 6,9 l ma 213 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Wiele wskazuje na to, że silniki są zblokowane z automatycznymi czterobiegowymi skrzynią biegów Voith D854.6.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia osiem uchylnych okien bocznych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring Pixela oraz gniazda z portami USB.

Przechodzimy do SIP-u. Miasto podeszło do tej kwestii rozważnie stawiając oszczędne rozwiązania. MAN zastosował urządzenia bydgoskiego Pixela. Na zewnątrz zastosowano więc trzy diodowe tablice. W środku znajdujemy monitor LCD XID 230. Autobusy są przystosowane do montażu biletomatu typu APM. Do tego oczywiście głosowe zapowiedzi przystanków. Całością najprawdopodobniej steruje autkomputer Asterix.

To nie koniec
Do zakończenia dostawy brakuje jeszcze 12 A37. Za jakiś czas postaramy się także opisać opolskie "dziesiątki", które w końcu są unikatowymi autobusami w Polsce. To jednak nie koniec planów miasta. Niebawem magistrat będzie też ogłaszać przetarg na dostawę kolejnych 10 autobusów i specjalistycznego holownika. Cały projekt wymiany taboru MZK oraz montażu przy przystankach i w autobusach biletomatów, jest wart 118 mln PLN.

Samo zaś Opole to mocny bastion MAN-a. Obecnie po mieście kursują aż 82 autobusy tej marki, z czego 60 zakupiono jako fabrycznie nowe. Stanowi to prawie 90% floty MZK. Po dostawie kolejnych "lwów" praktycznie cały tabor będą stanowiły autobusy MAN-a.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Opole
UM
MZK Opole
MAN
  • Mathaeus Szulc – 17.04.2019

    A dziennych brak... 🤔

  • Marcin Kaczmarek – 17.04.2019

    Może wbudowali w lampy. U mnie w firmie mamy dzienne właśnie w lampach.

  • Krzysztof Rubik – 17.04.2019

    Przypatrzcie się dobrze pierwsze dwa nie mają natomiast od trzeciego już są światła do jazdy w dzień ;)

  • czeslaw2 – 17.04.2019

    Byle nie asterix w tych marnych niemieckich wyrobach.

  • Jakub Białkowski – 18.04.2019

    A i tak Opole ma jednego używanego lwa (ex. Michalczewski Radom / oddz. Warszawa #A230)

  • czeslaw22 – 18.04.2019

    Byle nie czeslaw2 w tych najlepszych niemieckich wyrobach.

  • czeslaw2 – 22.04.2019

    ahahahahahahahahahah

  • czeslaw22 – 23.04.2019

    ahahahahahahahahahah

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....