TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne małe Autosany MPK Kraków już na liniach
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.01.2019 15:00:52
fot. MPK Kraków

Dostawa dziesięciu Autosanów SanCity 9LE dla krakowskiego Miejskie Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego zamknęła duże zamówienie na 78 ekologicznych autobusów w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Dostawy małych Autosanów to efekt umowy podpisanej między krakowskim przewoźnikiem a producentem z Sanoka w marcu 2018 r. Kontrakt opiewał na kwotę 10 381 200 PLN brutto. A to dawało cenę jednostkową na poziomie 844 000 PLN netto za SanCity 9LE. Dziewięciometrowe "bociany" miały pojawić się w Krakowie we wrześniu. Autosan złapał jednak opóźnienie i dostawy rozpoczęto dopiero w ubiegłym miesiącu.

Każdy z niskowejściowych autobusów wyposażony jest w wysokoprężny silnik Cummins ISB4.5E6 210B. To jednostka o pojemności skokowej 4,46 l, która spełnia normę Euro 6. Silnika ma 155 kW mocy i osiąga 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Został zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Allison T280R.

Jeden krakowski Autosan Sancity 9LE może przewieźć maksymalnie 63 pasażerów, w tym 15 na miejscach siedzących, w większości na fotelach Ster 8MS Ultra Light. Z niskiej podłogi dostępne są cztery siedzenia. Dostęp na pokład jest możliwy dzięki dwóm wejściom w układzie 1-2-0. Autosan zastosował płaty drzwiowe firmy RAWAG z Rawicza oraz sterowanie firmy BODE.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien przesuwnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring, gniazda USB, a także- co już na dobre stało się krakowskim standardem- poręcze z diodowym podświetleniem. Bilety można kupić płacąc bilonem oraz kartą w automacie typu BM102 firmy Mera-Systemy z Grodziska Mazowieckiego.

System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach mieleckiej firmy R&G Plus, z którą od lat współpracuje MPK Kraków. Mamy tu więc zewnętrzne tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, wewnętrzne monitory LCD ETM-38 (tzw. e-korale) i ETM-23, a także głosowe zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Pierwsze "bociany" z nowej dostawy wyjechały w ostatnich dniach 2018 r. na linie 137 i 175. Łącznie po Krakowie będą jeździć 33 małe Autosany. Najstarszych siedem autobusów- jeszcze ze starą stylistyką nadwozia- dostarczono MPK dziewięć lat temu. W 2011 krakowskim przewoźnik zakupił jednego SanCity 9LE już w wersji po faceliftingu. Na kolejne 15 trzeba było czekać aż do końcówki 2016 roku.

Warto przypomnieć, że z ubiegłorocznych nabytków, które MPK kupiło przy wsparciu unijnym z ZIT po ulicach Krakowa jeździ już 56 Mercedesów Citaro C2 wyposażonych w silniki diesla Euro 6 oraz 12 przegubowych hybryd Volvo 7900LAH.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Kraków
Autosan
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....