TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne inwestycje Megabus w USA
Mateusz Pieróg - Opublikowano: 12.02.2014 21:00:21 1 komentarz
Kolejne inwestycje Megabus w USA
15 nowoczesnych i ekologicznych piętrowych autokarów Van Hool TD925 Astromega poszerzy flotę Megabus.com, amerykańskiego oddziału grupy Stagecoach. Wejdą one do eksploatacji latem, umożliwiając dalszą ekspansję Megabus.com w Stanach Zjednoczonych. Autokary mieszczą na pokładzie 81 pasażerów i są wyposażone zgodnie z wysokimi standardami marki Megabus.com, znanymi także w naszym rodzimym PolskiBus.com (Wi-Fi, indywidualne gniazdka elektryczne, toalety, dostępność dla osób niepełnosprawnych). Sieć Megabus.com ruszyła w USA i Kanadzie w 2006 roku, opierając się na należących do grupy Stagecoach przewoźnikach Coach USA i Coach Kanada. Początkowo linie były obsługiwane przesuniętymi z innych oddziałów grupy autobusami MCI 102EL3. Szybko jednak zaczęto budować flotę nowych autokarów, zakupując jednopokładowe MCI J4500, MCI D4505, Van Hool C2045E oraz duże ilości dwupokładowych Van Hool TD925 Astromega. To właśnie ten piętrowy model autobusu dominuje obecnie w taborze amerykańskiego przewoźnika i wciąż jest konsekwentnie wybierany w kolejnych zakupach. Sieć dalekobieżnych linii autobusowych w USA pokrywa obecnie 34 stany, dociera także do prowincji Ontario i Quebec w Kanadzie. Po nieudanym starcie na Zachodnim Wybrzeżu USA, Megabus skoncentrował rozwój połączeń w 2008 roku na Wybrzeżu Wschodnim. W grudniu 2012 przewoźnik powrócił na Zachodnie Wybrzeże, tworząc siatkę połączeń pokrywającą rozległy obszar Stanów Zjednoczonych. 18 lutego 2014 ruszyły nowe linie, docierające do Fayetteville i Durham w Północnej Karolinie, Columbii w Południowej Karolinie oraz Atlanty i Athens w Georgii. Megabus.com zawdzięcza swój sukces m.in. wyjątkowo skutecznej strategii marketingowej, odwołującej się do aktualnych nastrojów społecznych. W podnoszącej się z kryzysu Ameryce Megabus kładzie nacisk na aspekt ekonomiczny (więcej: Megabus.com pomaga zaoszczędzić Amerykanom ponad miliard dolarów rocznie!), promuje się też jako twórca tysiąca nowych miejsc pracy w ostatnich siedmiu latach. Wykorzystuje także nośny temat ekologii. Niedawno przewoźnik został uhonorowany nagrodą „Zielonego Przewoźnika”Amerykańskiego Zrzeszenia Autobusowego za powszechne stosowanie eco-drivingu, automatycznego wyłączania silnika przy zbyt długim postoju, procedury recyklingu oleju i innych zużytych płynów eksploatacyjnych, a także innych strategii biznesowych chroniących środowisko naturalne. Megabus podkreśla też często, że ponad połowa klientów korzystała wcześniej z własnych samochodów. Również postawienie na piętrusy służy ekologii –dwa piętrowe autokary przewożą niemal tyle samo pasażerów, co trzy klasyczne jednopokładowe, co umożliwia uzyskanie wysokich wskaźników energetycznej efektywności transportowej. W USA mierzy się to jednostką PMPG (pasażeromila na galon paliwa). Im wyższy wynik, tym mniej energii kosztuje przemieszczenie jednej osoby w danym dystansie. Średnia dla amerykańskich samochodów osobowych wynosi 32, dla samolotów pasażerskich 38. Autobusy ogólnie (zarówno międzymiastowe, jak i często zatrzymujące się i nie zawsze wystarczająco zapełnione autobusy miejskie) osiągają średni wynik 125 PMPG. Piętrowe autokary Megabus, dzięki małej ilości przystanków, wysokiej frekwencji, efektywnemu wykorzystaniu przestrzeni pasażerskiej i eco-drivingowi osiągnęły średni wynik aż 305 pasażeromil na galon paliwa. Megabus.com poświęca także dużo uwagi zagadnieniu bezpieczeństwa. Po tragicznym wypadku 11.09.2010, gdy piętrowy Van Hool TD925 Megabus z dużą prędkością uderzył górnym pokładem w zbyt niski wiadukt kolejowy (zginęły 4 osoby, 17 zostało rannych) oraz wypadku w Nowym Jorku w 2011 roku, gdy autobus innego przewoźnika z dużą prędkością zjechał na pobocze autostrady i uderzył w słup (14 osób zabitych, 19 rannych), Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu USA wszczęła trwające pół roku badania nad bezpieczeństwem przewozów autobusowych. Wykazano, że transport autokarowy jest znacząco bezpieczniejszy od indywidualnego, zauważono jednak, że autobusy „krawężnikowe”(tak określa się w USA niskokosztowe autokary międzymiastowe odbierające pasażerów ze zwykłych przystanków, „przy krawężniku”, a nie z dworców i terminali autobusowych) uzyskują siedmiokrotnie wyższe wskaźniki wypadkowości od autobusów obsługujących tradycyjne linie. Warto nadmienić jednak, że taki wynik statystyczny może być znacząco zakłócony dysproporcją w ilości wykonywanych połączeń, eksploatowanych autobusów i przewożonych pasażerów w porównywanych grupach przewoźników „krawężnikowych”i tradycyjnych. Niezależnie od tego, Megabus.com podniosło stosowane przez siebie standardy bezpieczeństwa. Dostarczone autokary będą wyposażone w specjalistyczny system bezpieczeństwa, połączony z pracującym 24 h na dobę i 7 dni w tygodniu centrum monitoringu. Niedawno też jako pierwszy przewoźnik autobusowy w USA, Megabus uzyskał dla wszystkich wykonywanych przewozów potwierdzenie spełniania standardów Organizacji Bezpieczeństwa Transportu z Fairfax (Transportation Safety Exchange, Fairfax). TSX z Fairfax w Virginii jest niezależną organizacją oceniającą bezpieczeństwo przewozu, współpracującą z ponad 300 tysiącami przewoźników pasażerskich i towarowych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Van Hool
megabus
USA
Stagecoach
megabus.com
  • Adam – 26.02.2014

    Z tą ekologia to nie tak do końca. Systemy wyłączania silnika nasi polscy kierowcy doskonale omijają i raczej pojazdy firmy polskibus nie gasną ,a nawet potrafią pracować na wolnych obrotach pół nocy. Są to pojazdy bardzo duże i spalają ponad 30 litrów ,a bardzo często worzą po ok 20 osób. Bus bez problemu by to zabrał, a spala ok 10 litrów. Czyli 3 razy mniej ,a nie wspomnę o tym jak się odpali dogrzewanie w tak dużym i pustym autobusie. Nie gaśnie przez cała trasę. Ta niby Ekologia to raczej chwyt reklamowy niż rzeczywistość.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....