TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne hybrydy dla MZK Ełk. Czas na SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.05.2020 16:00:03
Kolejne hybrydy dla MZK Ełk: Prosimy to samo

W Ełku pojawią się kolejne autobusy hybrydowe. Czy czeka nas rewolucja? SIWZ przetargu na dostawę dwóch pojazdów pokazuje jedno: Prosimy to samo.

Warunki formalne postępowania opisaliśmy tutaj. Ełk wrócił do hybrydowych zakupów i chce nabyć dwa niskopodłogowe pojazdy klasy MAXI, nie używane do prezentacji lub celów demonstracyjnych w terminie od 1 do 30 września 2021 r. Czyli jest sporo czasu.

Znamy też budżet miasta. To 3 400 000 PLN netto, czyli na jeden pojazd przypada 1 700 000 PLN netto. Każdy ma być objęty min. pięcioletnią gwarancją całopojazdową.

Wybór najlepszej oferty

Miasto wyboru najlepszych propozycji dokonają w oparciu o trzy kryteria. Cena to maksymalnie 60%. Do 29% punktów można wywalczyć w ocenie technicznej, która nie jest skomplikowana, ale napewno oryginalna. Urzędnicy premiują w niej:

  • Autobusy z min. 9 fotelami dostępnymi z niskiej podłogi – 3 pkt

  • Silnik spalinowy o pojemności powyżej 6,5 l – 3 pkt

  • Równoległy napęd hybrydowy – 10 pkt

  • Oś przednią zależną - 4 pkt

  • Ten sam producent autobusu i silnika spalinowego – 3 pkt

  • Nadwozie i podwozie wykonane z profili ze stali nierdzewnej zabezpieczone dodatkowo metodą KTL – 3 pkt

  • Zasobniki energii w postaci akumulatorów – 3 pkt

Pozostałe 11% przeznaczono na ocenę warunków gwarancji. Można je zdobyć za:

  • Udzielenie gwarancji całopojazdowej na min. 84 miesiące – 5 pkt

  • Udzielenie gwarancji na magazyny energii na min. 96 miesięcy – 4 pkt

  • Udzielenie gwarancji na powłoki lakiernicze oraz perforację nadwozia i podwozia na min. 120 miesięcy – 2 pkt

Jakie hybrydy?

Miasto celuje w całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy MAXI z napędem spalinowo-elektrycznym. Muszą one mieć nadwozia o długości 11,9 – 12,2 m. Każdy z nich ma umożliwiać podróż min. 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 25 na miejscach siedzących. Min. 5 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Układ napędowy hybryd ma być oparty na silniku diesla spełniającym normę Euro 6 oraz jednym silniku trakcyjnym o mocy min. 100 kW lub dwóch o łącznej mocy min. 150 kW. Pierwszy musi mieć pojemność skokową 4,5 – 7,8 l i być nie słabszy niż 150 kW. W przypadku zaoferowania hybryd równoległych miasto wymaga zastosowania min. czterobiegowych automatycznych skrzyń biegów z przełożeniami dobranymi pod kątem minimalizowania zużycia paliwa.

Magazyny energii elektrycznej przez 8 lat użytkowania nie mogą spaść poniżej 80% ich początkowej pojemności. Co ciekawe, w SIWZ nie znaleźliśmy informacji o funkcji start-stop. Widocznie to już jest standard.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewni min. 6 okien przesuwnych lub uchylnych, 2 szyberdachy i wentylatory. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana za pomocą jednego agregatu o mocy min. 20 kW.

Tablice zewnętrzne będą wykonane w technologii LED w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze żółto-pomarańczowym. Każdy autobus ma posiadać monitor LCD o przekątnej ekranu min. 22", który będzie miał możliwość przesyłania danych reklamowych drogą radiową. System głosowej informacji pasażerskiej będzie obejmował zapowiadanie numeru linii, trasy, przystanków, zakończenia kursu oraz zmianę stref przystankowych.

Podsumowując...

Prosimy to samo - tak można pokrótce podsumować wymagania Ełku. Miasto znów premiuje długie okresy gwarancji, ale w sytuacji przyzwoitego budżetu nie jest do żaden problem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ełk
UM
MZK Ełk
hybryda

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....