TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne hybrydowe autobusy w Londynie
KOMUNIKAT PRASOWY TFL`S Karol Wach - Opublikowano: 26.11.2007 23:07:34 1 komentarz
Kolejne hybrydowe autobusy w Londynie

Hybrydowe autobusy mają uczynić londyńską flotę bardziej zieloną. Kolejnych 6 przyjaznych środowisku, jednopokładowych pojazdów właśnie przybyło do angielskiej stolicy. Wcześniej w skład hybrydowego taboru TfL`s (Transport for London) wchodziły: jeden dwupokładowy i sześć jednopokładowych pojazdów, jeżdżących już jakiś czas w stołecznej sieci.

Nowe wozy, zbudowane przez The Wright Group, są czystsze, cichsze i zużywają mniej paliwa niż standardowe dieslowskie autobusy. Tym samym emitują mniej dwutlenku węgla. Jeden z nich kursuje, wspólnie z sześcioma, wcześniej zakupionymi hybrydami, na linii nr 360 (Elephant&Castle - Kensington), pozostałe pięć wyjeżdża na trasę linii 129 (North Greenwich –Greenwich Cutty Sark).   

Autobusy zostały wprowadzone do eksploatacji 19 listopada 2007 roku. Aby kojarzyły się pasażerom z ochroną środowiska i jednocześnie przypominały, że są mu przyjazne umieszczono na nich „liściaste”motywy. Posunięcie to jest kolejnym krokiem we wprowadzanym właśnie w Londynie programie testowania innowacyjnych rozwiązań, które mają na celu ograniczenie emisji spalin do atmosfery. Dzięki temu londyńska flota już dziś jest najczystszą w Wielkiej Brytanii. Opisywane powyżej działania TfL`s mocno wpisują się w londyńską strategię ochrony środowiska. Warto wspomnieć, że we wrześniu firma „London Buses”otrzymała nagrodę „GreenFleet”.           

Czyste, „zielone”, hybrydowe autobusy to podstawa przyjaznej dla atmosfery strategii –powiedział Ken Livingstone –Mer Londynu. Pomogą one zmniejszyć ilość szkodliwych dla środowiska spalin, wydzielanych przez pojazdy, jeżdżące ulicami miasta. Chcemy walczyć ze zmianami klimatu i w ten sposób przyczynić się do poprawy powietrza w mieście, a tym samym zaoferować pasażerom komunikacji publicznej milszą, spokojniejszą i czystszą podróż –dodał Livingstone.

Firma „London Buses”jest zaangażowana w zminimalizowanie jej wpływu na środowisko –powiedział natomiast Mike Watson –Dyrektor „London Buses”. Zwiększenie liczby autobusów hybrydowych w naszej flocie jest właśnie jednym z projektów, nad którymi obecnie pracujemy, a mających w rezultacie doprowadzić do zmniejszenia szkodliwych wydzielin i skutecznie pomóc nam w walce ze zmianami klimatycznymi.

Hybrydowe autobusy wykorzystują baterie (336V), które napędzają elektryczny silnik (120Kw). Energia używana przy napędzaniu silnika jest zwracana, kiedy autobus hamuje i wykorzystywana ponownie. Hybrydowe silniki są znacznie ekonomiczniejsze i bardziej przyjazne środowisku (wytwarzają m.in. mniej dwutlenku węgla) niż zwykłe jednostki dieslowskie. Wprowadzone w dniu 19 listopada b.r. do eksploatacji autobusy spełniają normę EURO IV.

Londyńska flota autobusowa liczy ponad 8 tysięcy autobusów. 36% z nich spełnia standardy normy EURO II, 61% - EURO III a pozostałe 3% - EURO IV. Większość z nich jest wyposażonych w specjalne filtry, redukujące ilość szkodliwych substancji, wydzielanych do atmosfery.

Wprowadzanie hybrydowych autobusów do eksploatacji jest jednym z pierwszych działań podejmowanych przez angielską stolicę w celu ochrony środowiska. Także TfL`s dąży do osiągnięcia najwyższych standardów w tym zakresie. Kroki te są godne naśladowania, zwłaszcza w dobie coraz większego zagrożenia katastrofą ekologiczną.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
hybryda
Londyn
Wright
linia
silnik
  • Belgravia – 02.12.2007

    Jechałem takim autobusem na linii 360, fajnie tylko że bardzo głośne i nie wiem jak z żywotnością akumulatorów. Trzeba było nie likwidować trolejbusów!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....