Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne elektrobusowe rozeznanie w Polkowicach

infobus
03.08.2016 15:15
0 Komentarzy

1 sierpnia Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej iKomunikacji Miejskiej w Polkowicach rozpoczęło już drugie rozeznanie cenowe w celuoszacowania wartości zamówienia na dostawę niskopodłogowych fabrycznie nowychautobusów klasy maxi z napędem elektrycznym.

Spółka chce poznać ceny elektrobusów przy zamówieniu opiewającymna sześć egzemplarzy. To zapytane jest efektem woli dalszegorozbudowywania systemu transportu publicznego w Polkowicach. Przypomnijmy, że od4 grudnia 2014 r. mieszkańcy miasta mają możliwość bezpłatnego korzystania z komunikacjimiejskiej. Wprowadzenie tej decyzji w życie spowodowało duży problem znadmiarem pasażerów na wszystkich liniach, a najbardziej odczuwalny jest on na połączeniachobsługujących Specjalną Strefę Ekonomiczną.

W efekcie wyraźnie spadła liczba samochodów osobowych wmieście, jednak aktualna sytuacja mocno utrudnia pracę polkowickiej komunikacjimiejskiej. Dlatego firma chce powiększyć swój tabor przy jednoczesnymzachowaniu niskiej emisji spalin, co udało się osiągnąć ograniczając indywidualnąmotoryzację. To oznacza inwestycje w ekologiczny tabor.

Firmy zainteresowane dostawami elektrobusów dla Polkowicmogą do 12 sierpnia przesłać swoje kalkulacje kosztów, w których należyuwzględnić warunki, wymagania, parametry techniczne oraz wyposażenie jakiemuszą spełniać i posiadać oferowane autobusy oraz podstawowy zakres autoryzacjina wykonanie napraw autobusów.

PGMiKM interesuje się (ze względu na istniejącąinfrastrukturę drogową) wyłącznie pojazdami klasy maxi ? o długości od 11 do12,5 m, szerokość od 2,5 m do 2,55 m i wysokość do 3,2 m. Spółka zakłada, żeelektrobusy umożliwią podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym minimum 20 namiejscach siedzących. Pojazd ma także mieć wyznaczone miejsce do przewozu wózkainwalidzkiego lub dziecięcego. Zakładany układ drzwi to 1-2-0, 1-2-2 lub 2-2-2.

W zakresie układu napędowego polkowicka spółka wymaga:

  • silnika trakcyjnego o mocy minimum 120 kW, minimalnymoment obrotowy 900 Nm
  • zużycie energii elektrycznej maksymalnie 1,2 kWh/km
  • baterie o minimalnej pojemność 170 kWh

Tak wyposażony autobus ma rozwijać prędkość maksymalną do 80km/h, a jego zasięg na jednym naładowaniu to przynajmniej 160 km (przyzachowaniu jeszcze 15% w zasobniku energii).

W zakresie ładowaniapojazdów, przedsiębiorstwo chce klasycznego systemu Plug In z standardowejsieci o natężeniu maksymalnie 63 A, gdzie czas pełnego ładowania to 6,5godziny. Ładowarka ma być zabudowana na autobusie.

Konkretne wymagania w zakresie zasięgu wynikają zcharakterystyki linii przewozowych w Polkowicach. Podczas porannego szczytupojazd pokonuje ok. 180 kilometrów, a następnie występuje ponad półtorejgodzina przerwa i znów kurs na dystansie około sto dwadzieścia kilometrów.Najkrótszy odcinek pomiędzy przystankami w mieście to trzysta metrów, natomiastnajdłuższy występuje na terenie gminy i ma długość prawie cztery kilometry.Najwyższe wzniesienie do pokonania dla elektrobusu to zaledwie 80 m, przy czympodjazd ma długość około sześćset metrów. To oznacza, że najbardziej obciążonelinie będą odbywać na trasach bez jakichkolwiek wzniesień.

Przypomnijmy, że obecnie tabor polkowickiego przewoźnika to10 autobusów. Ostatnie zasilenie floty miejskiej spółki miało miejsce w kwietniu.PGMiKM za 1,985 mln zł brutto wydzierżawiło z opcją wykupu trzy pojazdy.Dostarczył je SOR. To dwa egzemplarze niskowejściowego modelu BN12 i jeden wpełni niskopodłogowy NB12.

Komentarze