TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne Citaro G C2 u bram Wrocławia. Odliczanie do startu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.09.2019 12:00:17 1 komentarz
Kolejne Citaro G C2 u bram Wrocławia. Odliczanie do startu

Możemy już spokojnie rozpocząć odliczanie do przekazania kolejnych Mercedesów Citaro C2 dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu. A to oczywiście dobry moment, aby przyjrzeć się im bliżej.

Wielkimi krokami zbliża się finał marcowej umowy wrocławskiego MPK i dystrybutora "gwiazd", czyli EvoBus Polska. O kontrakcie pisaliśmy tutaj. Koszt zakupu 50 Citaro G C2 to 97 342 200 PLN brutto. Jeden Citaro G C2 to zatem koszt 1 582 800 PLN netto. Należy pamiętać, że w cenie tej mieści się długa, bo pięcioletnia gwarancja.

Każda z nowych wrocławskich "gwiazd" zabierze na pokład ok. 135 pasażerów. 39 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. 15 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. To wynik w pełni zadowalający w sytuacji, w której mamy dwie platformy dla wózków lub pasażerów stojących. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Odświeżone wnętrze i malowanie
Tegoroczna seria przegubowych Citaro C2 dla Wrocławia to pierwsza partia autobusów z tej rodziny z odświeżonym wnętrze. Mercedes zastosował znane z eCitaro panale podsufitowe, dzięki którym w środku jest jeszcze bardziej przestronnie. Zmianie uległo też wykończenie sufitu. W panelach zabudowano poprzecznie lampy LED zamiast dwóch równoległych ciągów świateł. W zamyśle Mercedesa ma to dać jeszcze lepsze oświetlenie wnętrza, a także niższe zużycie energii dzięki diodom.

Pewnej zmianie uległo malowanie "gwiazd". Czerwony pas w dolnej części poszyć bocznych nie jest już przedzielony żółtym. Skąd taka zmiana? Krąży na ten temat pewna anegdota.

Idziemy na tył "gwiazdy". A tam mamy standard. Autobus posiada silnik OM470. To stojąca jednostka o pojemności skokowej niespełna 10,7 l. Ma ona 265 kW mocy oraz osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. W Citaro G dla Wrocławia silnik jest zblokowany z czterobiegową przekładnią Voith D864.6. Ponadto skoro C2, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem.

Wrocławski standard
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Konvekta, zapewne z serii UL. Naturalną wentylację zapewnia dziewięć okien uchylnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy będą wyposażone w monitoring oraz przystosowane do montażu stosowanych we Wrocławiu kasowników kompatybilnych z systemem biletowym Mennicy Polskiej.

Jeśli chodzi o SIP to trzeba pamiętać, że jesteśmy we Wrocłąwiu. A skoro Wrocław to siłą rzeczy bydgoski SiMS. Każdy z przegubowych Citaro posiada cztery wyświetlacze diodowe, z czego tylni umożliwia prezentację numeru linii oraz kierunku jazdy. W środku będą małe monitory LCD do prezentacji infomacji lioniowej oraz innych treści. Będą to dwie tablice 19" oraz łącznie cztery 22-23", które zostaną zamontowane na stelażach V-kształtnych. Do tego oczywiście GPS i głosowe zapowiadanie przystanków. Całością będzie sterował autokomputer SIL z dotykowym interfejsem.

Kilka nowych rozwiązań odróżnia tegoroczną dostawę przegubowych C2 w porównaniu z tymi z 2018 r. Reszta to standard, który znamy już we Wrocławiu. Czyli tak jak być powinno.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Wrocław
Mercedes
EvoBus
SiMS
  • citaro – 24.09.2019

    Chętnie poznamy tę anegdotę dotyczącą braku żółtego paska.

  • Zenon Zenonski – 27.09.2019

    Po prostu chodzi o czas przywrócenia do ruchu, nie trzeba malować dodatkowego paska. Ot cała tajemnica

  • Artur Bigaj – 27.09.2019

    Bardzo biedne wyposażenie...

  • Robert Bojke – 29.09.2019

    Kiedys tylko niemcy zamawiali wersje bieda. Ale widze, ze w Polsce tez sie POwoli zaczynac. Ale w sumie z drugiej strony tez sie nie dziwie. Krakau tez juz takie zniemczone miasto..

  • Jakub Kowalczyk – 30.09.2019

    Dobrze jest, solidne autobusy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....