TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne autobusy dla Opola. Co mówi SIWZ?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.02.2018 16:15:45 3 komentarze
Kolejne autobusy dla Opola. Co mówi SIWZ?

Kilka dni temu Opole ogłosiło przetarg na dostawę 23 nowych autobusów. Miasto chce pozyskać pojazdy MAXI i MIDI. Wymaga przy tym bardzo szybkiej dostawy. Co jeszcze kryje się w SIWZ?

Warunki formalne tego postępowania omówiliśmy tutaj. Magistrat chce kupić 20 autobusów klasy MAXI i 3 MIDI. Ma przygotowane na nie 20,2 mln PLN netto. Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 170 dni od podpisania umowy, a więc bardzo szybko. To może przełożyć się na brak zainteresowania ze strony producentów.

Wybór najlepszej oferty

Ocenie ofert posłużą trzy kryteria. Dzięki cenie można wywalczyć do 60% punktów. 35% przeznaczono na ocenę techniczną. Miasto premiuje w niej:

  • wykonanie nadwozia i podwozia ze stali nierdzewnej, aluminium lub stali zabezpieczonej antykorozyjnie metodą KTL – 3,5 pkt
  • tego samego producenta autobusu i silnika – 3,5 pkt
  • trzyczęściową szybę przednią – 3,5 pkt
  • oś przednią zależną – 3,5 pkt
  • silnik w autobusie klasy MIDI z maksymalnym momentem obrotowym nie mniejszym niż 950 Nm – 3,5 pkt
  • silnik w autobusie klasy MAXI z maksymalnym momentem obrotowym nie mniejszym niż 1050 Nm – 3,5 pkt
  • obsługę chłodnic bez konieczności demontażu – 3,5 pkt
  • automatyczną skrzynię biegów z czterema biegami – 3,5 pkt
  • 10 i więcej foteli dostępnych z niskiej podłogi w autobusie klasy MAXI – 3,5 pkt
  • 5 i więcej foteli dostępnych z niskiej podłogi w autobusie klasy MIDI – 3,5 pkt
  • bezobsługowy układ smarowania – 1,75 pkt
  • oświetlenie diodami LED – 1,75 pkt
  • certyfikat niepalności – 1,75 pkt
  • wytrzymałość konstrukcyjna zgodnie z Regulaminem nr 66-01 EKG ONZ – 1,75 pkt

Pozostałe 5% można zdobyć za udzielenie gwarancji całopojazdowej na 36 miesięcy lub więcej oraz 144 miesiące na sprawność systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Jakie autobusy?

Autobusy klasy MIDI muszą posiadać nadwozia o długości 10 – 10,5 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,2 m. Umożliwią podróż przynajmniej 75 pasażerom, w tym nie mniej niż 22 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Z kolei pojazdy klasy MAXI muszą posiadać nadwozia o długości 11,8 – 12,15 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,2 m. Umożliwią podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład również ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Autobusy muszą być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki napędowe w mniejszych pojazdach muszą mieć moc 180 – 200 kW i osiągać min. 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Solówki z kolei muszą mieć silniki o mocy 200 – 220 kW i min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ich pojemność skokową określono na 6,5 – 8 l. Silniki będą zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Most napędowy musi posiadać przełożenie dobrane pod kątem obniżenia zużycia paliwa.

Wszystkie autobusy będą monitorowane i klimatyzowane. System informacji pasażerskiej ma być oparty na zewnętrznych tablicach diodowych, wewnętrznym wyświetlaczu LCD o przekątnej min. 21,5" i głosowych zapowiedziach przystanków. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazda USB oraz automat do sprzedaży biletów.

Typujemy...

SIWZ jest dosyć ogólny. Symboliczną przewagę zyskują tutaj przede wszystkim producenci autobusów, którzy mają własne silniki. Pozostałe rozwiązania, które są premiowane w ocenie technicznej nie wskazują na konkretnego faworyta. Ale czy 170 dni na dostawę pozwoli Opolu zdobyć choć jedną ofertę?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Opole
UM
MZK Opole
  • Komentator – 01.03.2018

    SIWZ mówi: Man, nic innego! Ale myślę, że tym razem Opole się przeliczyło i w tym budżecie i w tym terminie oferty nie dostaną żadnej. Ewentualnie od jakiejś egzotycznej, ale o sporych zdolnościach produkcyjnych marki. PS. A może sprawa zostanie jednak w rodzinie i Scania się pokusi?

  • czeslaw2 – 02.03.2018

    @up: siwz mówi, że jest ustawiony :-D jeśli chcą kontynuować markę ;-)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....