TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne alkolocki w szczecińskich autobusach
InfoBus - Opublikowano: 28.05.2014 22:15:07
Kolejne alkolocki w szczecińskich autobusach
W maju br. Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie\' wyposażyło swoje kolejne autobusy w alkolocki, czyli urządzenia służące do pomiaru alkoholu w wydychanym powietrzu połączone z immobilizeremblokującym rozruch silnika przez kierowcę, który spożył alkohol. Nie dmuchniesz –nie pojedziesz. Zachodniopomorski przewoźnik jest prekursorem w wprowadzaniu tego typu zabezpieczeń do komunikacji miejskiej i pierwsze alkolocki zamontował już w 2011 r. Zostały one zastosowane w 12fabrycznie nowych autobusach marki Solaris. Tym samym liczba tego typu urządzeń w SPAD wzrośnie do 22. –„Połowę urządzeń kupujemy z własnych środków i będą to alkomaty tego samego producenta, który dostarczał nam wcześniej urządzenia –powiedział Kurierowi Szczecińskiemu Włodzimierz Sołtysiak, prezes SPA „Dąbie\'. - Kolejne 5 dostajemy od innej firmy i będą zamontowane na testy z możliwością zakupu, jeśli będziemy zadowoleni.”Pierwsza połowa zakupu to urządzenia DrägerInterlock XT, które przewoźnik eksploatuje od 2011 r. Producenta drugiej połowy alkolockówniestety nie znamy, natomiast warto tutaj podkreślić ciekawy mechanizm finansowania ich zakupu. SPAD chce w tym celu zaprosić do współpracy firmy ubezpieczeniowe. Przykładowo PZU przekazuje rocznie firmom komunikacyjnym od kilku do kilkunastu tysięcy zł na cele związane z poprawą bezpieczeństwa. Podobne spec-fundusze mają także inne ubezpieczalnie. Z tych pieniędzy można właśnie sfinansować zakup autobusów alkolocków. Generalnie szczeciński projekt to pierwsze takie rozwiązanie w Polsce. Natomiast już wcześniej spotykaliśmy alkolocki w kabinach kierowców autobusów, która były przeznaczone na rynki skandynawskie (m.in. w testowym pojeździe hybrydowym Volvo 7705H). Generalnie tego typu urządzenia w komunikacji publicznej sa standardem w Skandynawii i mamy nadzieje, że wkrótce szerzej pojawią także w Polsce. W szczecińskich autobusami m.in. zamontowano urządzenie DrägerInterlock XT. Firma Dräger jest międzynarodowym liderem w branżach technologii medycznej i bezpieczeństwa (m.in. dostarcza testery do obecności we krwi narkotyków). Sam alkomat Interlock XT składa się z 2 głównych części: miernika alkoholu w wydychanym powietrzu umieszczonego w kabinie kierowcy oraz systemu sterującego, który jest zwykle montowany pod deską rozdzielczą i pozwala lub nie pozwala na uruchomienie silnika pojazdu. Jak wygląda jego użycie w praktyce? Po umieszczeniu kluczyka w stacyjce DrägerInterlock XT wymaga pobrania próbki powietrza od kierowcy. Wszystkie wyniki pokazywane są ciekłokrystalicznym ekranie urządzenia. W przypadku wykrycia alkoholu zapłon pozostaje odcięty i pojazd jest unieruchomiony. Jeżeli wszystko jest w porządku –silnik „odpala”i pojazd rusza do pracy.I teraz trzy najczęściej zadawane pytania. Pierwsze: czy system można obejść? Pewnie tak –wystarczy poprosić o dmuchnięcie uczynnego, trzeźwego kolegę. Natomiast wszelkie próby uruchomienia autobusu (w przypadku odmowy poddanie się badaniu lub pozytywnego wyniku) są rejestrowane przez system. Drugie: w Polsce autobusy są najczęściej garażowane na zewnątrz –także w zimie. Czy niska temperatura ma wpływ na pracę urządzenia? Nie. Interlock XT jest w pełni dostosowany do temperatur spotykanych w Polsce: jego dolna granica wynosi -40°C (skandynawska zima), a górna 85°C (upalne południe). Nazwa \'XT\' jest skrotem od \'eXtendedTemperature\' (rozszerzony zakres termiczny). I trzecie pytanie: Ile czasu zajmuje samo badanie? Badanie jest naprawdę szybkie, aby zminimalizować czas potrzebny na uruchomianie pojazdu. Dzieje się tak dzięki użyciu sensorów elektrochemicznych używanych także w alkotestach policyjnych. Podczas użycia pojazdu ma miejsce rejestracja następujących danych: daty, godziny, pobrania lub odmowy podania próbki wydychanego powietrza, uruchomienia i zatrzymania silnika oraz prób obejścia układów urządzenia. A jakie są zalety zastosowania alkomatów dla przewoźnika? Na pewno jest to skuteczna forma prewencji, która odstrasza od potencjalnego prowadzenia autobusem „na gazie”. Tym samym zwiększa bezpieczeństwo kierowcy i pasażerowi. To z kolei może pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy transportowej. A oto chyba nam wszystkim chodzi.Na koniec warto dodać, że także w branży alkolocków postęp technologiczny wymusza co jakiś czas zmiany wasortymencie. W tym roku nowości zapowiada firma Dräger, która wprowadzi na rynek dwa nowe produkty. To podstawowy model Interlock 5000 i rozszerzony Interlock 7000. Zupełnym novum jest tutaj możliwość zastosowania kamery, całkowicie zintegrowanej z Interlock7000, która wykonuje zdjęcia dokumentujące oddanie próbek oddechu. Dzięki temu można mieć pewność, że test na obecność alkoholu został oddany przez osobą siedzącą na fotelu kierowcy. Kolejne nowinki to:- Odczyt danych przez złącze Bluetooth- Wykrywanie alkoholu w ustach- Dostępny moduł GPRS- Kolorowy wyświetlacz- Możliwość połączenia z system floty w firmie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
alkolock
Szczecin
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....