Kolejna aukcja w Ursusie. Co można kupić?

infobus
12.11.2019 14:00
0 Komentarzy

Kto choć raz brał udział w licytacji komorniczej ten wie, że można na nich wychwycić sporo ciekawostek. Nie inaczej jest w Lublinie. Na aukcję trafiło kilka przedmiotów, które zajęto w Ursus Busie. To m.in. szkielety autobusów City Smile 12LFE, które miały trafić do… Katowic.

Bardzo trudna sytuacji finansowa Ursus Busa oraz jego właściciela, czyli Ursus S.A. to nic nowego. Temat ten w branży krąży już od dobrych kilku miesięcy. I jednych emocjonuje, innych wręcz przeciwnie.

Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym Lublin-Wschód w Lublinie Marcin Ciesielczuk podaje do publicznej wiadomości, że w dniu 19-11-2019 o godz. 13:00 w kancelarii komornika odbędzie się w trybie ustalonym w art. 867 kpc druga licytacja ruchomości składających się z:

  • Miech zawieszenia VIBRACOUSTIC, typ V1DF 25a-21 – 105 zł
  • Miech tylnego zawieszenia VIBRACOUSTIC, typ V1DF 25-30 – 190 zł
  • Szkielet autobusu miejskiego elektrycznego niskopodłogowego, 12 metrowego CS12LFE URSUS BUS – 190 000 zł
  • Bateria trakcyjna BMZ typ Lithium Ion, 12S1P, zestaw w konfiguracji poziomej – 64 980 zł
  • Bateria trakcyjna BMZ typ Lithium Ion, 12S1P, zestaw w konfiguracji pionowej – 59 985 zł
  • Sterownik ładowania BMZ typ Master BMS3P – 9 405 zł
  • Miech przedniego zawieszenia VIBRACOUSTIC, typ V1DF 25-25 – 130 zł
  • Zbiornik sprężonego powietrza, typ 394.604.1 POLMO S.A. Brodnica, kolor srebrny – 145 zł
  • System termiczny Grayson HP-4456-610 – 13 392 zł
  • Silnik elektryczny SIEMENS, typ 1LE1003-1AB42-2JA4 – 245 zł
  • Drut spawalniczy MIGWELD 316LSi 1.0mm, METALWELD Polska Sp. z o.o. (opakowanie 15kg) – 220 zł
  • Nagrzewnica AURORA model Teddy 2000 (151-5520224), Konrad G.Schulz GmbH&Co KG – 285 zł

Oczywiście wiadomo, co jest najciekawszym punktem lubelskiej licytacji. To oczywiście szkielety, które szykowano do zabudowy dla Katowic. Ursus nie zdążył ich skończyć i stracił kontrakt. 

Pomysł w sumie może być ciekawy. W końcu już kilkakrotnie zdarzało się, że przewoźnicy kupowali gotowe szkielety, a następnie we własnym zakresie dokonywali ich zabudowy. Tak było np. w przypadki łącznie siedmiu szkieletów Jelczy Mastero. Cztery ostatecznie trafiły jako autobusy do stołecznego MZA. Natomiast trzy kupiło MPK Lublin i na ich podstawie zbudowało trolejbusy w oparciu o sterowanie rezystorowe z kasowanych Jelczy PR110E. 

W przypadku niedokończonych Ursusów może być jednak problem ze szczęśliwym finałem. No chyba, że ktoś chciałby go wykorzystać do niekoniecznie autobusowego celu.

Komentarze