Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Śląskie pojadą do Bohumina autobusem

infobus
11.12.2015 10:37
0 Komentarzy

Część nowych połączeń Kolei Śląskich do czeskiego Bohumina ?od strony Katowic i Rybnika ? przez pierwszy miesiąc obowiązywania nowegorozkładu jazdy obsłużą autobusy. Powodem są problemy z urządzeniami naprzejazdach wyremontowanej linii Rybnik-Chałupki.

Obowiązujący od 13 grudnia rozkład jazdy na odcinkuRybnik?Chałupki przewiduje sześć par kursów w dni robocze i cztery pary w dniwolne. Na odcinku Chałupki-Bohumin przewidziano codziennie cztery pary kursów -dwie z i do Katowic oraz dwie z i do Raciborza.

Mimo trudności związanych z infrastrukturą kolejową popolskiej stronie, Koleje Śląskie wykonają przewozy do Bohumina zgodnie z nowymrozkładem jazdy. Część połączeń od strony Rybnika i Wodzisławia będzierealizowana zastępczą komunikacją autobusową, natomiast pociągi relacjiRacibórz?Bohumin pojadą normalnie.

Koleje Śląskie poinformowały w komunikacie, że są gotowe douruchomienia zapowiedzianych wcześniej pociągów z Katowic do Bohumina wraz zwejściem w życie nowego rozkładu 13 grudnia. Jednak wobec niewykonania wterminie prac remontowo-modernizacyjnych przez wykonawcę ? hiszpańską firmęRubau – zarządca infrastruktury, czyli spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, natrzy dni przed planowanym wznowieniem ruchu nie wyraził na to zgody.

Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK poinformowałPAP w piątek, że mimo wcześniejszych zapowiedzi uruchomienia ruchu na linii 158wraz z nowym rozkładem jazdy, uniemożliwiły to problemy z nowymi urządzeniamisterującymi zainstalowanymi na przejazdach kolejowo-drogowych.

Karniewski podkreślił, że PLK objęły inwestycję ?szczególnymmonitoringiem, zwłaszcza na ostatnim etapie prac, gdyż montaż urządzeństerujących na przejazdach (?), nie przebiegał właściwie?. ?Wykonawcadeklarował ukończenie robót w sposób umożliwiający bezpieczną eksploatacjęlinii, jednak nie dotrzymał składanych obietnic (?). Firma nie sprostałazadaniu, pomimo wsparcia PLK istotnie wykraczającego poza zwykłe relacjekontraktowe? – zaznaczył przedstawiciel spółki.

PLK argumentują, że nie mogły zgodzić się na uruchomieniepociągów przy nie w pełni działającej sygnalizacji, szczególnie na linii, gdzieod kilkunastu miesięcy nie kursowały pociągi.

Komentarze