TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

KM Płock wybiera Karsany Atak
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.01.2020 15:00:04
KM Płock wybiera Karsany Atak

Komunikacja Miejska w Płocku zwiększyła budżet i dzięki temu kupi siedem autobusów klasy MIDI. W będącym ostatnio klasykiem takich pojedynków wybór przewoźnika padł na Karsana Ataka. A dostarczy je MMI ze Zbyszewa.

Co dla Płocka?
Mają to być fabrycznie nowe, przynajmniej częściowo niskopodłogowe pojazdy klasy MIDI z nadwoziami o długości 8 - 10 m, szerokości 2,4 - 2,55 m i wysokości do max 3,2 m. Każdy umożliwi podróż min. 55 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez przynajmniej jedną parę dwuskrzydłowych drzwi o prześwicie min. 900 mm. 

Muszą być one napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostka o pojemności min. 4,485 l ma być nie słabsza niż 135 kW oraz osiągać przynajmniej 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostanie ona zblokowana z mechaniczną, przynajmniej sześciobiegową skrzynią biegów. Tak skompletowany powerpack ma zapewniać zużycie paliwa w warunkach testu SORT2 na poziomie nie większym niż 28 l na 100 km. 

Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez okna przesuwne, wentylatory dachowe oraz szyberdachy. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów. 

Na zewnątrz zamontowane będą trzy tablice diodowe, które będą świecić na biało. W środku znajdą się tablice LCD min. 22" i 38", czyli "e-korale". Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie zabraknie oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował wielofunkcyjny autokomputer z dotykowym interfejsem.

Terminy i gwarancja
Termin realizacji zamówienia wynosi 150 dni od podpisania umowy, a więc o miesiąc szybciej w porównaniu z poprzednim, nieudanym podejściem. Każdy z nowych nabytków płockiej KM będzie objęty przynajmniej trzyletnią gwarancją całopojazdową. Ale dodatkowe punkty przyznawano dzięki wydłużeniu tego okresu do pięciu lat.

Karsan, czyli MMI górą
Tuż przed świętami, a więc 23 grudnia 2019 r. minął termin składania ofert. KM na zakup małych autobusów przygotowała 4 900 000 PLN brutto. A to oznacza, że koszt jednostkowy pozyskania przyjęto na poziomie nieco ponad 569 100 PLN netto. Obie otwarte wtedy oferty przewyższały te szacunki. 

Tańsze okazało się być MMI ze Zbyszewa, które dla Płocka zaoferowało autobusy Karsan Atak. Cała siódemka w wersji dla KM Płock została wyceniona na 5 419 995 PLN brutto. A to dało 629 500 PLN netto za autobus.
Droższą propozycję przedstawił Busimport PL z Nekli. Cena za siedem Isuzu Novocity Life to 6 358 312,80 PLN brutto. A to dało 738 480 PLN netto za autobus. 

Obaj oferenci zaoferowali premiowaną przez KM pięcioletnią gwarancję całopojazdową. Pozostało czekać co zrobią w Płocku. KM podjęła decyzję o zwiększeniu budżetu. A to oznaczało, że w płockiej rozgrywce decydować będzie przede wszystkim cena. 

A ta była atutem MMI. To spowodowało, że 8 stycznia płocki przewoźnik przystał na ofertę polskiego dealera autobusów marki Karsan. Siedem pojazdów typu Ataka zasili więc flotę KM w tym roku. Kiedy dokładnie? To zależy kiedy zostanie podpisana umowa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
KM Płock
Karsan
MMI
Isuzu
Busimport PL

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....