TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

KM Łomianki z elektrycznymi Solarisami. Trwa certyfikacja
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.07.2019 16:00:39 1 komentarz
fot. ZTM Warszawa

Trwa certyfikacja pierwszego elektrycznego Solarisa Komunikacji Miejskiej w Łomiankach. Jest to niezbędne, aby potwierdzić spełnienie wymagań stawianych nowym pojazdom przez stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego.

Mamy więc prawie finał ubiegłorocznego zamówienia, które Gmina Łomianki udzieliła Solarisowi. Na podstawie zawartej w czerwcu 2018 r. umowy między miastem a producentem "jamników" do Łomianek trafiły dwa Nowe Urbino 12 electric wraz z pakietem ładowarek. Kontrakt opiewał na 5 658 000 PLN brutto. To z kolei dało jednostkową cenę na poziomie 2 300 000 PLN netto. Obecnie trwa certyfikacja pierwszego z pojazdów, co jest niezbędne, aby mógł on kursować na liniach organizowanych przez warszawskim ZTM.

Stołeczny standard
Bateryjnym Nowy Urbino 12 w wersji dla Łomianek może podróżować ok. 80 pasażerów. Najprawdopodobniej 24 osoby mogą liczyć na przejażdżkę na dedykowanych dla Solarisa fotelach Ster 8MU. Dostęp na pokład "jamnika na prąd" jest możliwy dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Solaris zastosował drzwi firmy Ventura. Drugie drzwi są odskokowe-przesuwne, a pierwsze i trzecie otwierają się do środka.

Elektryczne NU12 dla Łomianek wyposażono w napęd firmy Medcom. Steruje on pracą całego układu napędowego, którego sercem jest jest elektryczna oś napędowa ZF AVE130 z dwoma silnikami trakcyjnymi, każdy o mocy 125 kW. Producent z Bolechowa wyposażył każdy elektrobus najprawdopodobniej w baterie Solaris High Energy, które mogą zmagazynować prąd o pojemności 208 kWh. Pojazdy na razie są przystosowane do ładowania wyłącznie przez złącze plug-in. Przewidziano jednak możliwość montażu w przyszłości systemu ładowania pantografowego.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą jednego agregatu firmy Konvekta o mocy 36 kW. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien przesuwnych. Cały pojazd jest monitorowany. Pasażerowie mają do dyspozycji gniazda z portami USB, a także biletomat warszawskie Macro-Systemu..

SIP oparto na rozwiązaniach bydgoskiego Simsa. Nowy Urbino 12 electric jest wyposażona w cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości, które zgodnie z wymaganiami świecą na biało. Idziemy do środka. Tutaj znajdziemy trzy tablice LCD. Dwie o przekątnej 23" znajdziemy pod sufitem. Z boku, przed drugimi drzwiami zainstalowano monitor 38", czyli tzw. "e-korale". Ich funkcji raczej nie trzeba przypominać. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością steruje autokomputer SIL z dotykowym interfejsem.

Docelowo elektryczne Solarisy KM można będzie spotkać na liniach kursujących do Łomianek, czyli 110, 150, 250 i 750. To jednak nie jedyne pojazdy tej marki, które zasiliły flotę podwarszawskiego przewoźnika. Kupił on od mLeasing trzyletnie dwa spalinowe Nowe Urbino 12, które jeszcze kilka miesięcy temu jeździły w Jastrzębiu-Zdroju.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
KM Łomianki
ZTM Warszawa
Solaris
elektrobus
  • czort – 09.07.2019

    Czy na pewno SIP pochodzi od Macrosystemu? Czy może od Simsa ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....