TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kłosok z partnerami wygrywa we Wrocławiu!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.09.2017 12:51:36 14 komentarzy
fot. Konrad Bek

Dziś, 25 września Urząd Miejski we Wrocławiu rozstrzygnął przetarg na sześcioletnią obsługę linii autobusowych łączących miasto z miejscowościami w gminie Długołęka. Wybór padł na najtańszą ofertę. Wiele więc na to wskazuje, że we Wrocławiu pojawi się kolejny debiutant.

Przypomnijmy, że Do przetargowej puli trafiło łącznie osiem linii autobusowych. To połączenia oznaczone numerami 904, 911, 914, 921, 924, 931, 934 i 936. Zapewniają komunikację między Wrocławiem a miejscowościami w gminie Długołęka. W trakcie sześcioletniego kontraktu założono realizację przewozów w wymiarze do 9 261 820 wzkm. Zamawiający przewidział możliwość zlecenia zamówienia uzupełniającego w wysokości nie większej niż 5% podstawowego.

Obsługa liniowa ma być zapewniona przez 16 autobusów podstawowych, które muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w tym roku oraz posiadać silniki diesla spełniające normę Euro 6. Dwa typu A ma mieć długość co najmniej 8 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 45 pasażerom, w tym 15 na miejscach siedzących. Niska podłoga ma się znajdować przynajmniej w pierwszym oraz drugim wejściu.

Ponadto urzędnicy wymagali trzech autobusów typu B. W stosunku to opisanych wcześniej różnią się tylko długością (przynajmniej 9 m) oraz pojemnością (minimum 60 pasażerów, miejsce siedzące dla nie mniej niż 20). Najwięcej, bo nie mniej niż 11 sztuk będą stanowiły pojazdy typu C. Muszą posiadać nadwozia o długości przynajmniej 11,5 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym minimum 25 na miejscach siedzących. Również i w tym wypadku niska podłoga ma się znajdować chociaż w pierwszym i drugim wejściu. Wszystkie autobusy podstawowe muszą być klimatyzowane i monitorowane.

Nie może w nich zabraknąć systemu informacji pasażerskiej. Będzie on się opierał na trzech wyświetlaczach zewnętrznych o wysokiej rozdzielczości, wewnętrznej tablicy LCD o przekątnej 22 – 23" oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

Dodatkowo wymagano w charakterze rezerwy czterech autobusów. Ma to być po jednym pojeździe typu A i C oraz dwa typu B. W stosunku do nich wymogi są mniejsze, gdyż zamawiający oczekuje, że będą spełniały przynajmniej normę Euro 4. Ponadto przez cały okres obowiązywania kontraktu ich wiek nie może przekroczyć 10 lat.

Na wykup przewozów na liniach do Długołęki miasto zaplanowało wydatek rzędu 51 588 337,40 PLN brutto. Daje to średnią stawkę jednostkową 5,57 zł/wzkm brutto. Oferty miały zostać ocenione na podstawie czterech kryteriów. 60% uzyska najtańsza. Pozostałe 40% można było uzyskać za umożliwienie zakupu biletów w autobusach poprzez płatność kartą, wydłużenie terminu płatności oraz montaż określonych kas fiskalnych w pojazdach.

24 lipca otwarto oferty. Wszyscy przewoźnicy, którzy stanęli w przetargowe szranki zaproponowali rozwiązania najwyżej punktowane w kryteriach pozacenowych. W założonym kosztorysie zmieściły się dwie propozycje. Poniżej proponowane stawki w poszczególnych ofertach:

  • Konsorcjum Sevibus i Dolnośląskie Linie Autobusowe – 50 536 260,61 PLN brutto (autobusy typu A – 6,16 zł/wzkm brutto, autobusy typu B – 5,06 zł/wzkm brutto, autobusy typu C – 4,42 zł/wzkm brutto)
  • Michalczewski – 52 462 298,38 PLN brutto (autobusy typu A – 6,24 zł/wzkm brutto, autobusy typu B – 5,52 zł/wzkm brutto, autobusy typu C – 4,65 zł/wzkm brutto)
  • Arriva – 52 912 856,02 PLN brutto (autobusy typu A – 6,18 zł/wzkm brutto, autobusy typu B – 6,18 zł/wzkm brutto, autobusy typu C – 4,32 zł/wzkm brutto)
  • Konsorcjum A21, PPUH Kłosok i PKS Południe – 46 712 915,35 PLN brutto (autobusy typu A – 5,04 zł/wzkm brutto, autobusy typu B – 5,04 zł/wzkm brutto, autobusy typu C – 5,04 zł/wzkm brutto)

Po trwającej równie dwa miesiące ocenie ofert podjęto decyzje o wskazaniu zwycięzcy. 25 września miasto ogłosiło nim konsorcjum firm A21, PPUH Kłosok i PKS Południe. Dla pierwszego i ostatniego z przewoźników to kolejny sukces na Dolnym Śląsku. Przypomnijmy, że obie firmy odniosły potrójne zwycięstwo w Bielawie. Przewoźnicy jak widać poczuli wiatr w żaglach i z pomocą kolejnego partnera jakim jest PKS Południe (dodajmy, że firma już szukała szczęścia w przetargu na obsługę komunikacji w pobliskich Kobierzycach) zawalczyli skutecznie o kolejny przyczółek w tej części kraju.

Rozstrzygnięcie przetargu pokazuje jeszcze jedną bardzo ważną rzecz. Lokalni przewoźnicy z Wrocławia odczuli bolesny oddech konkurencji na swoim lokalnym podwórku. Zwycięstwo śląskiego konsorcjum w walce o linie do Długołęki tylko to potwierdza.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
UM
PPUH Kłosok
A21
PKS Południe
DLA Wrocław
Sevibus
Arriva
Michalczewski
przetarg
linie
  • Szofer – 25.09.2017

    Jak sie kierowcom placi zus z najniszej krajowej a reszte w kopercie to mozna wygrywac przetargi kosztem kierowcow

  • Jacek – 25.09.2017

    Czy już wiadomo na jaki tabor postawili poszczególni oferenci?

  • KMPsiePole – 25.09.2017

    OBY Najgorszy pracodawca wśród firm transportowych we Wrocławiu sie nie odwołał . Jak znam Mirka i Maćka to się odwołają cwaniaki

  • pasażer – 26.09.2017

    wow firma proponuje zarobki 2000 netto... gdzie kierowca średnio zarabia we Wrocławiu od 3000 do 3500. Jak zwykle wygrała cena a to że ludzie nie będa mieli czym dojechać do pracy bo firma nie bęedzie miała ludzi to tylko taki mały szczegół !!!!!!

  • ela – 26.09.2017

    To jest przykre jeżdze Sevibusami od 6 lat. Pracują tam super mili kierowcy> Autobusu przyjeżdżaja punktualnie na czas... a widze ze tu sie znowu niezły cyrk szykuje z jakimiś wiesniakami ze śląska...

  • kierowca mpk – 26.09.2017

    To ja zostaje w Mpk w najgroszym miesiącu dostaje średnio 2900 . A w rozliczniowym prawie 3400. I nie musze ludzi brudnych dotykać. Przecież tam jedzie jeden autobus pełen bezdomnych do szczodrego do schroniska! Trzeba sprzedawac bilety i siedzieć z tymi śmierdzielami. masakra...

  • . – 26.09.2017

    @ela: wieśniaków sobie poszukaj w swoim domu.

  • Do Ela – 26.09.2017

    Mąż wie że tacy mili są???

  • hmm – 30.09.2017

    Podobno nie ma chętnych kierowców do tej firmy, która ma świadczyć usługi na liniach ZKM Bielawa.

  • grzech – 30.09.2017

    Ciekawe skąd znajdą sioferów do obsługi tych linii???

  • me – 04.10.2017

    Podobno nowy przewoźnik wstępnie proponował zatrudnienie obecnym kierowcom. Stawki jakie proponował nijak mają się do obecnych, nawet nie zbliżają się poziomem do obecnie obowiązujących we Wrocławiu.Jeśli to prawda, to czarno to widzę....Albo będzie miał problemy z zatrudnieniem, albo linie do Długołęki obsługiwać będą kierowcy ze wschodu...

  • Aa – 05.10.2017

    Chłopaki ze wschodu czasami cenią się bardziej niż Polacy

  • Adi – 05.12.2017

    No i kiedy mają ruszyć bo na razie ani widu ani slychu

  • Kierowca – 06.12.2017

    Widziałem dzisiaj ogłoszenie :mechanik samochodów ciężarowych W tworzącym się oddzielne we Wrocławiu . 2000brutto???

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....