TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kłosok z najlepszymi ofertami w Rybniku
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.07.2015 18:32:16 4 komentarze
MAN NL 202 w barwach PKS Rybnik

Zarząd Transportu Zbiorowego ogłosił przetarg na 8-letią obsługę linii, które tej pory obsługiwał PKS Rybnik. Kontrakt podzielono na pięć części: w pierwszym i trzecim zadaniu najlepsze oferty zaproponowała firma PPUH KŁOSOK; w ?minibusowych? - czwartym i piątym zadaniu - Piotr Dybała, a w drugim zadaniu, gdzie zmierzły się oferty A21 i Transgór, mieliśmy ? remis.

Rzadko się zdarza, żeby oferenci zaproponowali identyczne stawki, ale taka właśnie sytuacja miała miejsce w Rybniku. Prawnicy ZTZ uznali, że w takim przypadku należy unieważnić to zadanie i ogłosić ponownie przetarg. Niewykluczone, że ta decyzja zostanie oprotestowana przez któregoś z przewoźników, tylko nie wiadomo jeszcze przez którego?.

26 nowych autobusów

W pierwszym zadaniu do wzięcia było maksimum 2 820 000 wozokilometrów w ciągu 8-letniej obsługi wybranych linii. Do ich obsługi należało zadeklarować 6 szt. niskopodłogowych autobusów o długości 12 m (MAXI) z silnikami  minimum normy Euro 5. Generalnie start obsługi wyznaczono na 1 października. W początkowym, przejściowym etapie przewoźnicy mogą stosować starsze pojazdy, natomiast za szybsze wprowadzenie nowego taboru ZTZ dodawał punkty w przetargu. Co ciekawe wszyscy zadeklarowali wprowadzenie nowych pojazdów już w listopadzie, co stanowi dla producentów taboru spore wzywanie. Pod tym kątem największe szanse na dostawy dla Rybnika ma SOR, potem Solaris, a następnie Mercedes-Benz.
W pierwszym zadaniu najkorzystniejszą ofertę zaproponowała firma PPUH KŁOSOK Andrzej Kłosok  z Żor z ceną 17 061 000,00 PLN brutto. Spółka zaproponowała realizację zadania nowymi autobusami wyposażonymi w jednostki napędowe Euro 6. Termin rozpoczęcia realizacji zadania pojazdami fabrycznie nowymi to najpóźniej 1.11.2015 r. W postępowaniu dla zadania nr 1 zastosowano cztery kryteria: Cena ? 55 %, Realizacja zadania autobusami wyposażonymi w jednostki napędowe spełniające minimum normy EURO 6 ? 15%, Realizacja zadania autobusami fabrycznie nowymi ? 15%, Termin rozpoczęcia realizacji zadania autobusami fabrycznie nowymi ? 15%.
W tym zadaniu swoje oferty złożyło łącznie trzech przewoźników (warto zwrócić na próbę powrotu na śląski rynek firmy DLA Wrocław, która jednak zaproponowała dość wysokie stawki), który uzyskały następująca liczbę punktów:

Numer oferty.

Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres Wykonawcy.

Liczba punktów kryterium cena

Liczba punktów kryterium realizacja zadania autobusami wyposażonymi w jednostki napędowe spełniające

minimum normy EURO 6.

Liczba punktów kryterium realizacja zadania autobusami fabrycznie nowymi.

Liczba punktów kryterium termin rozpoczęcia realizacji zadania autobusami fabrycznie nowymi

Łączna liczba punktów

4

PPUH KŁOSOK, Żory

165

45

45

45

300

11

Transgór S.A., Rybnik

162,06

45

45

45

297,06

3

Dolnośląskie Linie Autobusowe, Wrocław

136,38

45

45

45

271,38


Nieoczekiwany remis

W drugim zadaniu do wzięcia było maksimum 4 400 000 wozokilometrów w ciągu 8-letniej obsługi wybranych linii. Do ich obsługi należało zadeklarować 5 szt. niskopodłogowych autobusów o długości 12 m (MAXI) z silnikami  minimum normy Euro 5 oraz 4 szt. niskopodłogowych autobusów o długości 18 m (MEGA) z silnikami  minimum normy Euro 5. Podobnie jak w pierwszym zadaniu,  start obsługi wyznaczono na 1 października. Także tutaj wszyscy oferenci zadeklarowali wprowadzenie nowych pojazdów już w listopadzie br.
Jak już wspomnieliśmy, w zadaniu nr 2 padł remis: zarówno spółka Transgór Rybnik, jak i A21 Żory zaproponowały tą samą cenę ? 27 544 000 PLN brutto + Realizację zadania autobusami wyposażonymi w jednostki napędowe spełniające minimum normy EURO 6 ? 15% + Realizację zadania autobusami fabrycznie nowymi ? 15% + ten sam termin rozpoczęcia realizacji zadania autobusami fabrycznie nowymi ? 15%. Dlatego to zadanie zostało unieważnione przez ZTZ i zapowiada się dogrywka. Tabelarycznie wyglądało to tak:


Numer oferty.

Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres Wykonawcy.

Liczba punktów kryterium cena

Liczba punktów kryterium realizacja zadania autobusami wyposażonymi w jednostki napędowe spełniające

minimum normy EURO 6.

Liczba punktów kryterium realizacja zadania autobusami fabrycznie nowymi.

Liczba punktów kryterium termin rozpoczęcia realizacji zadania autobusami fabrycznie nowymi

Łączna liczba punktów

6

A21 Żory

165

45

45

45

300

10

Transgór S.A., Rybnik

165

45

45

45

300

1

Dolnośląskie Linie Autobusowe, Wrocław

139,95

45

45

45

271,95

Powtórkaz rozgrywki

Z kolei w trzecim zadaniu do wzięcia było maksimum 5 220 000 wozokilometrów w ciągu 8 letniej obsługi wybranych linii. Do ich obsługi należało zadeklarować 7 szt. niskopodłogowych autobusów o długości 12 m (MAXI) z silnikami  minimum normy Euro 5 oraz 4 szt. niskopodłogowych autobusów o długości 18 m (MEGA) z silnikami  minimum normy Euro 5. Podobnie jak wyżej start obsługi wyznaczono na 1 października. Także tutaj wszyscy oferenci zadeklarowali wprowadzenie nowych pojazdów już w listopadzie br.
Podobnie jak w pierwszym zadaniu, najkorzystniejsza tutaj ofertę zaproponowała firma PPUH KŁOSOK Andrzej Kłosok  z Żor z ceną 33 825 600,00 PLN brutto. Spółka zaproponowała realizację zadania nowymi autobusami wyposażonymi w jednostki napędowe Euro 6. Termin rozpoczęcia realizacji zadania pojazdami fabrycznie nowymi to najpóźniej 1.11.2015 r. W postępowaniu dla zadania nr 1 zastosowano cztery kryteria: Cena ? 55 %, Realizacja zadania autobusami wyposażonymi w jednostki napędowe spełniające minimum normy EURO 6 ? 15%, Realizacja zadania autobusami fabrycznie nowymi ? 15%, Termin rozpoczęcia realizacji zadania autobusami fabrycznie nowymi ? 15%. W tym zadaniu swoje oferty złożyło łącznie trzech przewoźników, który uzyskały następująca liczbę punktów:

Numer oferty.

Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres Wykonawcy.

Liczba punktów kryterium cena

Liczba punktów kryterium realizacja zadania autobusami wyposażonymi w jednostki napędowe spełniające

minimum normy EURO 6.

Liczba punktów kryterium realizacja zadania autobusami fabrycznie nowymi.

Liczba punktów kryterium termin rozpoczęcia realizacji zadania autobusami fabrycznie nowymi

Łączna liczba punktów

5

PPUH KŁOSOK, Żory

165

45

45

45

300

9

Transgór S.A., Rybnik

162,24

45

45

45

297,24

2

Dolnośląskie Linie Autobusowe, Wrocław

145,08

45

45

45

280,08


Kłosok wygrywa, Transgór przegrywa

W dwóch ostatnich, ?minibusowych? zadaniach ofertę złożyła tylko jedna firma - Usługi Przewozowe Piotr Dybała Rybnik, która tym samym nie zadeklarowała nowego taboru i rozpocznie obsługę tras swoim dotychczasowym taborem. Jak widać większa konkurencja ma potem zdecydowane lepsze przełożenie na jakość obsługi pasażerskiej.

Podsumowując: czekamy teraz na ew. odwołania od wyników postępowania, nowy przetarg ZTZ na zadanie nr 2 i podpisanie umowy z firmą Kłosok. Oczywiście jesteśmy bardzo ciekawi, jakim nowym taborem pochwali się śląski przewoźnik. Stawiamy, że będzie to SOR, który ściśle współpracuje z Kłoskiem na terenie KZK GOP. Jak na razie, największym przegranym w najnowszym przetargu ZTZ jest rybnicki Transgór, który na początku lipca ogłosił przetarg na zakup łącznie 26 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym 18 sztuk o długości całkowitej powyżej 12.000 mm  oraz 8 sztuk o długości całkowitej powyżej 18.000 mm. Realizacja tego zamówienia była uzależniona od wyników w przetargu ZTZ Rybnik. Zakres potencjalnego kontraktu pokazuje, że śląska spółka liczyła na pełne zwycięstwo. Teraz najprawdopodobniej może liczyć już tylko na dogrywkę w zadaniu nr 2 na łącznie 9 nowych pojazdów.

Na zakończenie przypomnijmy, że cały ten przetarg został wywołany rezygnacją PKS Rybnik z obsługi linii w ramach Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku. Jak powiedziała nam Elżbieta Dmitruk, likwidator PKS-u taka decyzja została podyktowana procesem likwidacyjnym firmy i stopniowym wygaszeniem działalności przewozowej. Jednocześnie zastrzegła, że zamknięcie współpracy z ZTZ nie oznacza końca funkcjonowania spółki. Do uregulowania pozostaną jeszcze m.in. sprawy dotyczące nieruchomości.

W tej sytuacji Zarząd musiał poszukać nowego przewoźnika na obsługę 8 tras o numerach: 2, 3, 6, 14, 26, 27, 28 i 29. Ich łączna praca eksploatacyjna wynosi ok. 92 tys. wzkm miesięcznie. Przypomnijmy, że w styczniu 2015 r. na ulice Rybnika wyjechało 14 nowych autobusów firm Kłosok Żory i Transgór Rybnik. To efekt rozstrzygnięć przetargów, które obie firmy wygrały w lipcu 2014 r. Kłosok wprowadził na rybnickie ulice cztery fabrycznie nowe autobusy Solaris Urbino 12 z silnikami Euro 6, natomiast Transgór ? aż 10 egzemplarzy Mercedes-Benz Conecto LF Euro 6. W ich układach przeniesienia napędu zostaną zastosowane automatycznie skrzynie biegów Voith DIWA.6. Wszystkie pojazdy miały też bogatą kompletację, w tym także klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Nowinką dla pasażerów będzie możliwość doładowania w Solarisach elektronicznych urządzeń poprzez gniazdka USB. We wszystkich pojazdach pojawią się nowe czytniki biletów z ekranami dotykowymi. To najnowsze rozwiązania stosowane w komunikacji miejskiej w zakresie obsługi pasażerów. Zapewne ten poziom wyposażania zostanie utrzymany także w  najnowszych, tegorocznych pojazdach.

WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTZ Rybnik
Kłosok
Transgór
A21
DLA
  • s – 31.07.2015

    Klosok kupi NB12 i NB18?

  • s – 31.07.2015

    Klosok kupi SORy?

  • yogi – 31.07.2015

    Klosok wiecznie nienazarty

  • Jupi – 03.08.2015

    Może wreszcie kierowcy dostaną normalne umowy o pracę

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....