TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kłosok i partnerzy z umową na linie lotniskowe GZM
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.10.2018 14:15:46
Kłosok i partnerzy z umową na linie lotniskowe GZM

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego podpisał już umowy z operatorami nowych linii autobusowych na lotnisko w Pyrzowicach. Start konsorcjum pod wodzą żorskiej firmy PPUH Kłosok nastąpi lada moment. Czeka nas z tej okazji niemała niespodzianka. Zacznijmy od początku.

Przypomnijmy, że przetarg na obsługę nowych linii autobusowych do lotniska w Pyrzowicach został ogłoszony w końcówce lipca. Postępowanie zostało podzielone na trzy zadania. Cztery nowe linie oznaczone jako AP1 (pierwsze zadanie), AP2 (drugie zadanie), AP3 i AP4 (trzecie zadanie) mają rozpocząć kursowanie od 1 listopada 2018 roku. Ich operatorzy będą je obsługiwać przez 38 miesięcy, do końca 2021 roku. Przez ten czas wykonają łączną pracę eksploatacyjną na poziomie ok. 6 650 000 wzkm. Podział na poszczególne zadania prezentował się następująco:

  • Część I, linia AP1 relacji: Gliwice Plac Piastów ↔ Zabrze Multikino ↔ Bytom Karb ↔ Piekary Śląskie Szarlej Kaufland ↔ Pyrzowice Portl Lotniczy; praca eksploatacyjna 2,5 mln wzkm , w opcji jest możliwość zamówienia dodatkowyc 126 tys. wzkm
  • Część II, linia AP2 relacji: Katowice Dworzec ↔ Katowice Sokolska ↔ Katowice Strefa Kultury ↔ Sosnowiec Dworzec PKP ↔ Będzin Stadion ↔ Pyrzowice Port Lotniczy; praca eksploatacyjna 1,85 mln wzkm, w opcji jest możliwość zamówienia dodatkowyc 126 tys. wzkm
  • Część III, linia AP3 relacji: Katowice Dworzec ↔ Pyrzowice Port Lotniczy i linia AP4 relacji: Tychy Dworzec PKP ↔ Katowice Giszowiec Osiedle ↔ Katowice Dworzec; praca eksploatacyjna 2,3 mln wzkm, w opcji jest możliwość zamówienia dodatkowyc 126 tys. wzkm

Do obsługi linii wymagano min. 15 autobusów typu BN o długości do 12,5m i mieszących min. 80 pasażerów, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących, z czego 10 miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z podłogi. Muszą to być pojazdy klasy MAXI nie starsze niż z 2013 roku i spełniające min. normę Euro 5. Od 1 stycznia 2020 roku mają one zostać zastąpione przez autobusy z min. 2018 roku i spełniające normę Euro 6c. Na wyposażeniu autobusów znajdą się automatyczne drzwi w układzie min. 2-2-0, klimatyzowana przestrzeń pasażerska min 20kW, 5 szt. ładowarek USB, monitoring wizyjny, router Wi-Fi zapewniający bezpłatny dostęp do internetu, instalację ŚKUP.

7 września KZK GOP otworzył oferty. Na start postępowaniu zdecydowało się 5 oferentów. Mieliśmy wśród nich zarówno przewoźników komunalnych oraz prywatnych. O szczegółach pisaliśmy tutaj. Górnośląski organizator komunikacji założył, że zakup przewozów w każdym z trzech zdań będzie go kosztował 43 092 000 zł brutto. To oznacza, że urzędnicy chcieli przeznaczyć nie więcej niż 6 zł/wzkm netto.

Najtańsze ofert przedstawiło konsorcjum prywatnych przewoźników pod wodzą firmy PPUH Kłosok z Żor. Przewoźnikowi partnerowali UT Pawelec z Pacanowa, żorska spółka A21 i PKS Południe ze Świerklańca. Ich oferta opiewała na łączną kwotę 31 829 760 zł brutto. Dało to stawki jednostkowe 4,38 zł/wzkm netto (linie AP1 i AP2) oraz 4,53 zł/wzkm netto (linie AP3 i AP4).

5 października KZK wydał werdykt, który był formalnością. Urzędnicy wybrali najtańszą ofertę, a więc tą, którą przedstawiło wspomniane wyżej konsorcjum. Po dokonaniu wszystkich formalności 19 października nastąpiło podpisanie umów ze zwycięstą przetargu.

Wyjazd tuż tuż, a do tej pory największą zagadką był wybór autobusów na linie lotniskowe. Krótki czas na przeprowadzenie przetargu oraz przygotowanie się zwycięzcy powodował, że trzeba było postawić na pojazdy tanie, a więc de facto dostępne "z placu". Częściowo już wiem czym śląscy pasażerowie będą jeździli na pyrzowickie lotnisko.

Konsorcjum wprowadzi do ruchu 9 autobusów BMC Procity 12. To absolutny powrót tureckiej marki do Polski po wielu "chudych" latach oraz krajowy debiut jej flagowego produktu z odświeżonej miejskiej odsłony. Czy zatem BMC stanie się nową marką, która będzie cieszyła się przychylnym okiem prywatnych przewoźników ze Śląska? Na rynku na, którym ważną rolę przy zakupie odgrywa cena oraz maksymalnie przyspieszony termin dostawy ma na to spore szanse.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
linie
KZK GOP
GZM
PPUH Kłosok
Pawelec
A21
PKS Południe
BMC
  • Paweł Pasternak – 29.10.2018

    Wyglądają jak klon Otokara. Pszypadeg? Nie sondzem.

  • Artur Konopka – 29.10.2018

    I jeszcze MAZy będą :P Druga rzecz, to są BMC Procity 12M

  • Michał Makowski – 29.10.2018

    Ja tego nie widzę w dojazdach do Pyrzowic...

  • Waldemar Korczyk – 29.10.2018

    kiedyś Sed-baz z czeladzi miał takiego ( 2007 r chyba )

  • Zdzisław Smoliński – 30.10.2018

    Trzeszczy tak jak Mazy, czy coś? Bo te siedzenia na zdjęciu nie wyglądają zbyt zachęcająco. Ale czego się spodziewać po przetargu z trzema kryteriami i nieszczególnie rozpisanymi wymaganiami.

  • Piotr Pyć – 30.10.2018

    Tak to jest, jeśli się wybiera najtańszą ofertę...

  • Dawid Kośmider – 30.10.2018

    któryś się popsuje 1. dnia...

  • Rafał Sudoł – 30.10.2018

    Pytanie czy na liniach będą ukraińscy kierowcy? :-) Błędem był brak zapisu w umowie o wymogu umów o pracę dla kierowców. Tym sposobem wygrają każdy przetarg, scinajac cenę. O tym, jak prywatni dbają o klime na wozach to lepiej nie pisać.

  • Aleksander Fijałka – 01.11.2018

    Będą jeździć takie same wraki jak na liniach 39 i 121?

  • Wiktor Szopa – 08.11.2018

    Ale jest już połączenie z lotniskiem firmy PKM Katowice.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....