TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kleszczewo z ofertą od Solarisa. Ponad budżetem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.10.2019 17:00:00
Kleszczewo z ofertą od Solarisa. Ponad budżetem

Kleszczewo spod Poznania otrzymało jedną ofertę w przetargu na dostawę dziewięciu nowych autobusów. Propozycja Solarisa przewyższa o 1 mln PLN szacunki gminy.

Gmina szuka dostawcy dziewięciu nowych autobusów- ośmiu klasy MAXI i jednego klasy MIDI. W przypadku najkrótszego z puli ma to być konstrukcja z nadwoziem o długości 9,5 – 10,6 m oraz wysokości do 3,2 m. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 75 pasażerom, w tym min. 21 na miejscach siedzących. Przynajmniej cztery fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Na pokład będzie można się dostać dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0 lub 1-2-0.

Z kolei każda z "dwunastek" ma być długa na 11,8 - 12,2 m. Każda musi umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 34 na miejscach siedzących. Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0.

A co pod maską?
Autobusy mają być napędzane silnikami diesla Euro 6. W przypadku "dziesiątki" ma to być jednostka o pojemności skokowej min. 6,3 l i nie słabsza niż 180 kW. Z kolei większe mają posiadać silniki nie mniejsze niż 6,7 l i o mocy przynajmniej 200 kW. Silniki będą zblokowane z przynajmniej czterobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów.

Terminy i gwarancja
Autobusy będą objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową. Ich dostawy będą realizowane w trzech transzach. Rozpoczęcie dostaw przewidziano w ciągu maksymalnie 210 od podpisania umowy. Wtedy w Kleszczewie mają się pojawić dwie "dwunastki". Maksymalnie 110 dni później powinny być cztery kolejne takie autobusy. Zamknięcie dostaw przewidziano na najpóźniej 420 dzień od zawarcia kontraktu- wtedy dojadą pozostałe autobusy klasy MAXI i "dziesiątka". Szczegółowo o wymaganiach Kleszczewa pisaliśmy tutaj.

Tylko Solaris
Dziś, 21 października minął termin składania ofert. Za zakupy Kleszczewo przygotowało 9 495 600 PLN brutto. Średnio założono więc nie więcej niż 898 428,18 PLN netto za jeden autobus. Nie za dużo w stosunku do tego co gmina chce.

Nic więc dziwnego, że jedyna oferta przewyższa te szacunki. Przedstawił ją Solaris, który osiem nU12 i jednego nU10,5 wycenił na 10 513 056 PLN brutto. Średnio wychodzi więc 949 688,89 PLN netto za autobus w pakiecie z trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Co w tej sytuacji zrobi gmina? Wydaje się, że różnica raczej zostanie pokryta.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Kleszczewo
UG
ZK Kleszczewo
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....