TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kleszczewo przerywa i ponawia przetarg na 9 autobusów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.09.2019 14:00:30
fot. Marcin Nader, phototrans.pl

A wydawało się, że dziewięć nowych autobusów dla Kleszczewa spod Poznania jest na wyciągnięcie ręki. Wielkopolska gmina przerwała i szybko ogłosiła nowy przetarg. A to wszystko z powodu proceduralnego niedopatrzenia.

Przypomnijmy, że pierwszy przetarg urzędnicy ogłosili w połowie lipca. Pisaliśmy o tym tutaj. Kilka dni temu, 12 września postępowanie zostało unieważnione. A to z powodu pewnego błędu. W TED gmina poinformowała o zmianie terminu składania ofert. Nie uczyniła tego natomiast na miniPortalu, za pomocą którego prowadzone jest postępowanie. To poskutkowało zaistnieniem wady formalnej, która czyniła nieważnym cały przetarg.

Reset
Dziś, 18 września ogłoszono więc nowe podejście do zakupu. Wymagania w kwestii metrażu pozostały bez zmian. Gmina dalej szuka dostawcy dziewięciu nowych autobusów- ośmiu klasy MAXI i jednego klasy MIDI. 

W przypadku najkrótszego z puli ma to być konstrukcja z nadwoziem o długości 9,5 – 10,6 m oraz wysokości do 3,2 m. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 75 pasażerom, w tym min. 21 na miejscach siedzących. Przynajmniej cztery fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Na pokład będzie można się dostać dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. 

Z kolei każda z "dwunastek" ma być długa na 11,8 - 12,2 m. Każda musi umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 34 na miejscach siedzących. Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0. 

A co pod maską? Autobusy mają być napędzane silnikami diesla Euro 6. W przypadku "dziesiątki" ma to być jednostka o pojemności skokowej min. 6,3 l i nie słabsza niż 180 kW. Z kolei większe mają posiadać silniki nie mniejsze niż 6,7 l i o mocy przynajmniej 200 kW. Silniki będą zblokowane z przynajmniej czterobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów.

Terminy i gwarancja
Autobusy będą objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową. Ich dostawy będą realizowane w trzech transzach. Rozpoczęcie dostaw przewidziano w ciągu maksymalnie 210 od podpisania umowy. Wtedy w Kleszczewie mają się pojawić dwie "dwunastki". Maksymalnie 110 dni później powinny być cztery kolejne takie autobusy. Zamknięcie dostaw przewidziano na najpóźniej 420 dzień od zawarcia kontraktu- wtedy dojadą pozostałe autobusy klasy MAXI i "dziesiątka".

Formalności
Z omówieniem SIWZ się wstrzymujemy, choć nie przewidujemy rewolucji. Przeskakujemy do formalności. W kwestii minimalnej zdolności finansowej oferent musi udowodnić, że jest ona nie mniejsza niż 5 mln PLN. Warunek doświadczenia urzędnicy z Kleszczewa uznają za spełniony, jeśli wykonawca zrealizował w ciągu ostatnich 3 lat przynajmniej jedną dostawę autobusów miejskich z silnikami diesla Euro 6 o wartości min. 6 mln PLN brutto. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 150 000 PLN. 

Termin składania ofert mija 21 października. Będą one oceniane przy pomocy czterech kryteriów. Cena ma 57% wagi. Do 17% jest do zdobycia w ocenie technicznej. Z kolei do 12% można zyskać dzięki zaoferowaniu autobusów z jak najniższym spalaniem w warunkach nie testu SORT2, a SORT3. To pewna nowość w Polsce, ale w tym przypadku jest to w pełni zrozumiałe. Pozostałe 14% to warunki gwarancji.

Pierwsze nowe autobusy w Kleszczewie
Zakup autobusów to część unijnego projektu transportowego realizowanego przez Kleszczewo. Jego wartość to prawie 28 mln PLN. Gmina nowe nabytki przekaże swojemu przewoźnikowi. Zakład Komunalny w Kleszczewie- bo o nim mowa- to prawdopodobnie najmniejszy przewoźnik autobusowy w aglomeracji poznańskiej. Obecnie posiada on 10 autobusów MAN i Mercedes, jednak są to egzemplarze, które lata świetności mają już za sobą. Nowe autobusy będą więc sporym powiewem świeżości w Kleszczewie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Kleszczewo
UG
ZK Kleszczewo
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....