TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

KIO podtrzymuje elektryczny pat w Krakowie
InfoBus.pl - Opublikowano: 06.08.2015 16:00:27 25 komentarzy
Odliczamy czas do nowego przetargu na elektrobusy w Krakowie.

Redakcja InfoBusa dotarła do wyroku Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie odwołania od wyników krakowskiego przetargu na dostawę elektrobusów.

We wtorek 28 lipca br. Izba oddaliła skargę wniesioną przez konsorcjum Ursusa i AMZ Kutno od decyzji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie o unieważnieniu zamówienia na dostawę czterech elektrobusów klasy MIDI  z opcją rozszerzenia o dodatkowy pojazd.

Elektryczne MIDI w dobrym standardzie

O przetargu oraz jego warunkach pisaliśmy pod koniec kwietnia. Miały to być bogato wyposażone pojazdy niskowejściowe o długości nie większej niż 8,5 m (+- 10 %), nie wyższe niż 3,3 m, z układem drzwi 1-2-0, zdolne przejechać przynajmniej 75 km bez ładowania w warunkach testu SORT2 oraz przystosowane do ładowania przez pantograf i złącze plug-in. Ponadto MPK postawiło w specyfikacji technicznej warunek, by oferowane autobusy były w bieżącej sprzedaży. Spółka określiła ten wymóg jako wykazanie przez oferentów, że wyprodukowano przynajmniej 2 pojazdy elektryczne, które miałyby zostać zaproponowane w przetargu. Wartość kontraktu zamawiający oszacował na 9 mln zł netto. 

Elektryczny pat

22 czerwca przewoźnik otworzył oferty. Chęć walki o zamówienie wyraziło trzech wykonawców. Najtańszą propozycję przedstawiło konsorcjum Ursus S.A. oraz AMZ Kutno sp. z o.o. (7,55 mln zł netto), druga pochodziła od Solaris Bus&Coach S.A. (7,6 mln zł netto) oraz Rampini Carlo SpA (10,1 mln zł netto). 8 lipca krakowskie MPK powiadomiło o unieważnieniu postępowania. Wszystkie oferty odrzucono jako niezgodne z warunkami SIWZ.

Dwójka niezadowolonych

Z decyzją krakowskiego przewoźnika nie zgodziły się Ursus z AMZ. Firmy odwołały się od tego rozstrzygnięcia do KIO. Spółki zarzuciły zamawiającemu nierówne traktowanie poprzez niewłaściwą ocenę ich oferty. Zdaniem odwołujących przedstawiona przez nich propozycja powinna zostać uznana za najkorzystniejszą. W opinii konsorcjum zaoferowany Ursus CS8,5E spełniał warunek MPK zawarty w specyfikacji technicznej określony jako udowodnienie, że minimum 2 elektrobusy tego typu są wyprodukowane. Według odwołujących zamawiający w tym warunku nie doprecyzował czy wspomniane autobusy mają być tej samej długości.

Stąd też w ich opinii przedstawienie prototypowych AMZ CS8,5E oraz CS12LEE (powstałego w kooperacji ze szwedzkim Hybriconem), które są przedstawicielami tej samej rodziny autobusów elektrycznych jako spełnienie powyższego wymogu jest prawidłowe. MPK jednak nie uznało tego stanowiska. W opinii przewoźnika parametr długości jest istotnym czynnikiem wyróżniającym autobus, mimo różnych możliwości jego kompletacji w zakresie tej samej trakcji. KIO podzieliła racje zamawiającego i wyrokiem z 28 lipca podtrzymała decyzję przewoźnika o unieważnieniu przetargu. Można zatem już odliczać czas do nowego zamówienia w Krakowie na elektrobusy. I to mimo teoretycznej dalszej możliwości złożenia skargi przez konsorcjum Ursusa i AMZ. Ale należy to uznać za wątpliwe.

Ursus walczy o rynek

Przypomnijmy, że była to druga w tym roku próba szerszego zaistnienia Ursusa na rynku autobusów i trolejbusów po połączeniu sił z AMZ. Spółka chciała dostarczyć dwa trolejbusy do Gdyni, jednakże Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej preferując sprawdzone rozwiązania nie dopuściło lubelskiej firmy do przetargu. Ponadto Ursus niedawno ukończył rozłożone na trzy lata dostawy 38 trolejbusów typu T701.16 dla lubelskiego Zarządu Transportu Miejskiego. W efekcie firma ma na chwilę obecną pusty portfel zamówień. Nie dziwi zatem, że Ursus cały czas szuka swoje szansy na szersze zaistnienie w branży autobusów. Na razie jednak spółka będzie musiała poczekać na realizację swoich planów.


WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
Ursus
AMZ
  • solaris150 – 06.08.2015

    kurde co a kraj, zamiast wspierać swoje firmy to je odwołują, tak to nigdy nie będzie dobrze w Polsce, a urzędnicy którzy działają przeciwko polskim firmą powinni opuścić swoje stanowiska pracy.

  • XWJ – 06.08.2015

    Bardzo dobrze. AMZ/Bohdan zaczyna bawić się w HCP Cegielski, gdzie chcą za grubą kasę wciskać chłam i gó*****ej jakości prototypy.

  • PO won – 06.08.2015

    Czyli ktoś inny niż AMZ- Ursus ma -wg decydentów - zarobić !!

  • ls – 06.08.2015

    Odwołać urzędasów za działanie na szkodę mieszkańców. Zapewne chcieli Solarisa, nie wiem dlaczego...

  • fred – 06.08.2015

    Kupią używane "chińczyki"za grosze i będzie po temacie

  • mouset – 06.08.2015

    Ale coś jest na rzeczy bo od wczoraj na "154" powrócił AMZ #601 świeżo oklejony

  • kasw – 06.08.2015

    Bez komentarza

  • kaq – 06.08.2015

    Kurde masakra

  • PODRÓŻY – 06.08.2015

    Co za kraj nie chcą dać szansy nowej firmie

  • js – 06.08.2015

    Kurde kurde dajcie im szanse a nie oceniajcie juz tak pochopnie

  • wiqa – 06.08.2015

    Niech kupią ex testowe Byd i po kłopocie

  • wiqa – 06.08.2015

    BYD planuje montownie w Polsce wiec wynalazki Ursus nie sa mile widziane

  • 1989 – 06.08.2015

    Mimo wszystko lepsze polskie Ursusy niz chińszczyzna

  • wiqa – 06.08.2015

    Ta chinszczyzna to już globalna marka

  • ksw – 06.08.2015

    Jak zwykle schody

  • dk – 06.08.2015

    Cóż niektórzy wyróżniają sie sporym oporem wobec nowych producentów szkoda

  • fitipaldi – 06.08.2015

    AMZ był w Krakowie lubiany 29 diesly czyżby przestraszyli się Ursusa ?

  • farafiu – 06.08.2015

    Ale potraficie snuć domysły... gorzej niż na PKK... AMZ ma szansę na zaistnienie, gdy będzie przetarg na autobusy napędzane dieslem. Poczekajmy na kolejne wiadomości w tej sprawie. Być może ponowią przetarg i wyłonią dostawce po korekcie SIWZ.

  • jag – 07.08.2015

    Chyba dla Krakowa 8,5 metrowe autobusy to nieporozumienie. Jeśli już zamawiać to normalne 12 m. Może więc dobrze się stało, że przetargu nikt nie wygrał?

  • XWJ – 07.08.2015

    Podoba mi się Wasz ból tyłków. Czyżby Solaris był już nie cacy? :D

  • klark – 07.08.2015

    Solaris nie może być monopolistą na krajowym rynku bo to obniża jakość i zawyża cene

  • Rupert – 10.08.2015

    Cytat:"Na razie jednak spółka będzie musiała poczekać na realizację swoich planów."Może jak nie ma co robić to niech zrobi porządek z trolejbusami w Lublinie i sprawi żeby kierowcy chcieli tym jeździć.AMZ nikt nie chciał ruszać bo był by to tylko wstyd jak dzięki swojemu zawieszeniu by skakał i zmuszał do jazdy w kaskach.Wszak dopiero lublin pozbył się pojazdów marki Kapena zwanych "zemsta Milosza".

  • ciekawski – 11.08.2015

    O ile wiem to Chińczyk ma tylko 12 m zabytki. Wyją jak wilki podczas ruszania i nabierania prędkości, a dodatkowo mają w dziwną kolumnę w środku pojazdu zasłaniającą widoczność. Uważam, ze nienadaną się do niczego, ale nie, dlatego, że Chińskie, ale dlatego, że niestety nie tak klasa. Ten Ursus, czy AMZ Kutno, to też porażka. Czy Toś się przyjrzał przejścia, czy oni wiedzą, co to jest siedzenie z niskiej podłogi. Jeszcze długo muszą się uczyć robić autobusy. Nie wystarczy przejąć jednego fachowca z Solarisa żeby można było mówić o sobie jestem producentem autobusów. Odnośnie Solarisa, jak to już wcześniej ktoś napisał, to, co rok to gorszy produkt dostarczają. Ciekawość, czy tylko na polski rynek, bo przecież sprzedają na zachód i to całkiem sporo. A może to, co nieprzechodni kontrolę techniczną na obcych rynkach kierowane jest na rynek polski. Mamy jeszcze jednego polskiego producenta autobusów, który produkuje też elektrobusy. Polski Solbus, ale oni nie mają w swojej ofercie takich maluchów. Produkują 12 m, więc nie mogą wystartować w tym przetargu. A szkoda. Odnośnie uszczegółowieniu w nowym SIWZ, wystarczy napisać; wyprodukowane i sprzedane dwa autobusy o długości nie więcej niż 8 m. Odpadają już wszyscy konkurenci, ale dla pewności można dodać, że muszą być sprzedane na lotniska i to, co najmniej od dwóch lat. Jednak dla pewności można dodać, że nazwa producenta musi zaczynać się na literę R. No cóż, Krakus z Włochem dwa bratanki. A kto przeciw, temu bańki.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....