TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

KIO oddaliła odwołanie PKS Rzeszów w liniowym przetargu ZG PKS
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.08.2019 13:00:25
KIO oddaliła odwołanie PKS Rzeszów w liniowym przetargu ZG PKS

Przepadło odwołanie od warunków liniowego przetargu Związku Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa. W poniedziałek, 29 lipca Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła skargę należącego do związku PKS Rzeszów. Jednak w pewnym sensie nie można odczuwać niedosytu. Skarga nie dotyczyła bowiem kwestii merytorycznych postępowania.

O przetargu na przewozy, który 5 lipca ogłosił związek komunalny zrzeszający kilka gmin spod Rzeszowa pisaliśmy tutaj. Postępowanie jest bardzo ciekawe z kilku względów. Po pierwsze to największe w skali Polski postępowanie, które nie dość, że łączy w sobie kontrakt typu netto z elementami kontraktu na zarządzanie to gwarantuje także operatorowi udostępnienie pewnych zasobów.

To m.in. 54 nowe autobusy Iveco i Autosan, a także zaplecze techniczne. Jednak jak to w naszym kraju bywa jeżeli ktoś zabiera się za coś pierwszy raz nie mając doświadczenia to kończy się to kontrowersyjnie. Potwierdzeniem tego są niektóre warunki przetargu, którym przyjrzeliśmy się tutaj. I nie jest to koniec zastrzeżeń.

Tymczasem 12 lipca ZG PKS opublikował odwołanie od warunków SIWZ, które wpłynęło 12 lipca. Skargę złożył należący do związku PKS Rzeszów, a więc naturalny faworyt postępowania. Co jednak najistotniejsze jego zarzut odnosiły się tylko- i to w mocno ograniczonym zakresie- do strony formalnej postępowania.

Dotyczyły on zdaniem PKS nieprawidłowego określenia wymagań w zakresie zdolności finansowej wykonawców, a w konsekwencji naruszenia zasady równego traktowania oferentów. Chodziło o błędne w opinii przewoźnika zastosowanie przepisów o eliminowaniu z postępowania firm, które znajdują się w trudnej sytuacji na gruncie przepisów wspólnotowych. Zdaniem spółki normy te nie łączą się z przepisami regulującymi zamówienia publiczne. A co więcej te pierwsze odnoszą się tylko do pomocy na zasadzie "de minimis". Jako potwierdzenie swoich racji PKS przedstawił SIWZ-y z Kielce na tzw. linie unijne oraz z Wałbrzycha.

Przewoźnik wskazał ponadto, iż to on dotychczas obsługiwał przewozy w ramach sieci organizowanej przez ZG PKS i ma odpowiednie doświadczenie w tej materii, które daje rękojmię wykonania nowego kontraktu. Stąd też domagał się uwzględnienia swojego odwołania.

KIO jednak nie podzieliła jednak argumentacji PKS. Arbitrzy 29 lipca oddalili skargę związkowego przewoźnika. Jednak to nie rozwiewa wszystkich wątpliwości wokół rzeszowskiego postępowania.bTak jak napisaliśmy na początku czuć niedosyt, że nie uderzono w dużo źle skonstruowanych zapisów SIWZ, które dotyczą opisu przedmiotu zamówienia.

W skardze PKS padł jednak jeden istotny szczegół w ubiegłym roku przewoźnik na zlecenie ZG PKS wykonał pracę eksploatacyjną na poziomie nieco ponad 2,6 mln wzkm. Należy przypuszczać, że plan na ten rok zakłada podobną wielkość. Nowy kontrakt zakłada jednak zwiększenie przewozów do ok. 4,8 mln wzkm rocznie. I to na kontrakcie netto. Gdzie zatem jest sprzeczność? Chyba nie trzeba wskazywać.

Do omówienia kolejnych kwestii związanych z tym przetargiem jeszcze wrócimy. A wiązać się to będzie m.in. z kosztami dzierżawy majątku, który ZG PKS przekaże wybranemu operatorowi. Należy dodać, że są to ceny, które- mówiąc delikatnie- są nieracjonalne. Bo czy miesięczny czynsz za dzierżawę jednego autobusu w wysokości prawie 87 000 PLN netto to normalna cena? Taki "smaczków" jest jeszcze kilka. I oczywiście powoduje to automatyczne zawyżenie stawki do granic absurdu. Oczywiście zgodnie z SIWZ.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZG PKS
PKS Rzeszów
Iveco
Autosan
używane
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....