TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

KDD Niemcz z najtańszą ofertą w Bydgoszczy
kibicujacy - Opublikowano: 13.01.2014 20:23:44 16 komentarzy
KDD Niemcz z najtańszą ofertą w Bydgoszczy
Konsorcjum firm KDD z Niemcza oraz Blue Line z Łańcuta złożyło najtańszą ofertę w przetargu na 8-letnią obsługę trzech linii w Bydgoszczy. Łącznie w przetargu wzięło udział pięciu przewoźników. Poniżej prezentujemy wykaz oferentów w klasyfikacji od najtańszej do najdroższej oferty –na razie to jedyna informacją jaką dysponujemy po dzisiejszym otwarciu ofert przez ZDMiKP: 1. KDD Niemcz 2. MZK Bydgoszcz3. Mobilis4. Arriva5. PKS BydgoszczPrzypomnijmy, że o zwycięstwie w bydgoskim przetargu zadecyduje najniższa cena oraz szereg warunków, w tym m.in. odpowiednie zaplecze techniczne oraz tabor. To minimum 33 fabrycznie nowe autobusy, w tym 21 szt. przegubowych o pojemności minimum 140 miejsc i 12 szt. standardowych o pojemności minimum 90 miejsc. Ponadto Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej wymaga, aby najnowsze pojazdy były m.in. klimatyzowane, monitorowane, wyposażone w Wi-Fi, „ciepły guzik”oraz miejsce pod biletomaty. Wszystkie mają być także pomalowane w barwy miasta. W tej sytuacji czekamy na decyzję bydgoskiego ZDMiKPi ostateczny wybór najkorzystniejszej oferty. W przypadku zwycięstwa firmy KDD Niemcz będzie to oznaczać, że z początkiem września br. na linie nr 55 (aktualnie obsługiwanej przez MZK Bydgoszcz), 67 (MZK Bydgoszcz) i 69 (Mobilis) wyjedzie ok. 36 szt. fabrycznie nowych autobusów marki Solbus, w tym 23 szt. przegubowych klasy MEGA –SM 18 i 13 szt. solo klasy MAXI –SM 12. Prawdopodobnie –jak ma to miejsce w przypadku obsługi linii przez KDD w Olsztynie –byłyby one zasilane na ciekły gaz ziemny (LNG). Byłby to ogromny sukces producenta z Solca Kujawskiego, który przypomnijmyw tym roku ma dostarczyć do MZA Warszawa aż 47 szt. autobusów przegubowych SM 18. Ewentualna realizacja także bydgoskiego zamówienia pozwoliłaby nieomal „z marszu”zrealizować kolejny kontrakt na tabor o bardzo dużej pojemności i tym sam zakończyć bieżący rok z rekordowym wynikiem –najlepszym w historii firmy w zakresie autobusów miejskich. Warto zauważyć, że przetarg ZDMiKPma strategiczne znaczenie także dla przyszłości miejskiego przewoźnika –MZK Bydgoszcz. Miasto chce bowiem na podstawie ceny wozokilometra zaproponowanego w przetargu, ustalić cenę za usługi dla miejskiego przewoźnika, który będzie obsługiwał wszystkie pozostałe linie autobusowe (z wyjątkiem trasy nr 80, na której jeździ PKS Bydgoszcz). –„Jeśli jakaś firma zaproponuje wyjątkowo niską cenę usług, którą potem narzuci się MZK, to będzie to dla nas gwóźdź do trumny”–ostrzega na łamach Gazety Wyborczej Andrzej Arndt, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w MZK Bydgoszcz. Miejski przewoźnik przygotowując się do walki o linie już wcześniej ogłosił przetarg na zakup 23 szt. autobusów przegubowych i 13 szt. jednoczłonowych.Do tego zamówienia zgłosiły się dwie firmy –EvoBus Polska i Solaris Bus &Coach. Przedstawiciel marki Mercedes-Benz zaproponował pojazdy klasy MEGA w cenie 1,582 mln zł brutto za sztukę, a standardowe za 1,166 mln zł za sztukę. Z kolei producent z Bolechowa zaoferował za jeden pojazd przegubowy kwotę 1,526 mln zł brutto, natomiast za jednoczłonowy 1,146 mln zł brutto. To oznacza, że cenowo korzystniejsza jest oferta Solarisa, ale przy ostatecznym wyborze przewoźnik weźmie pod uwagę również materiały i technologie zastosowane w produkcji pojazdów, pojemność silników oraz liczbę miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Jednak na ostateczny wybór najkorzystniejszej oferty przez MZK będziemy musieli poczekać do finału „liniowego”przetargu ZDMiKP Bydgoszcz. Zapowiada się „gorący”początek roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
przetarg km
  • nbsx – 13.01.2014

    To spory sukces bedzie

  • Jarko – 13.01.2014

    łącznie z Warszawą daje to ok 80 sztuk i może dojdzie Wrocław i Częstochowa

  • Robert – 14.01.2014

    Czy ktos wie jakim jest pracodawca? Czy ma umowy z kierowcami, czy wszystko jest tak jak u prywaciarzy?

  • QQQ – 14.01.2014

    a gdzie w tym przetargu był Blue Line? Artykuł do poprawy

  • MMM – 14.01.2014

    Bez sensu te szmatławce typu Mobilis, Warbus inne tylko by chciały zniszczyć miejskie spółki. Życzę każdej z tych firm upadku ;/

  • Ebcio_24 – 14.01.2014

    Najtańsza oferta nie oznacza, że jest ona najlepsza. Mam nadzieję, że ZDMiKP pójdzie po rozum i przyzna kontrakt MZK zostawiając tym samym pieniądze w mieście i podnosząc wartość miejskiej spółki, a nie wyprowadzając je do prywatnych kieszeni. Solarisów z Solbusami tez raczej nie ma co konfrontować...

  • empi – 14.01.2014

    A Solbus da radę w ogóle wyprodukować tyle sztuk autobusów w ciągu roku?

  • Neiko – 14.01.2014

    Cały pięcioosobowy zespół działu Badań i Rozwoju w Solbusie zaprojektował tak proces produkcji, że autobusy nie wymagają kontroli i odbiorów :)

  • – 15.01.2014

    Ciekaw jestem jakie stawki zaproponowali oferenci. Myślę że kazdy z oferentów ma znośny poziom usług. Jakby startowała przewoźnik z KZK GOP to możnaby się spodziewac jakiś Mazów.

  • Bartek – 17.01.2014

    Ebcio MZK musi sie zreformowac, jesli mozna jezdzic taniej to niech mzk tez sie przygotuje, , ma potencjal, ma spor autobusow wiec moze dzialac efektem skali. ale jesli MZK beda zadzic zwiazki to nie bedzie dobrze. rozumiem iszanuje wklad zwiazkow w dzialanai firm, ale czaesto zwiazki zawodowe patrza tylko krotkowzrocznie na dobro pracownikow poprzez wymuszenie wysokich pensji,,, a nie patrza na to ze wysokie pensje i poroku dwoch przedsiebiorstwo bedzie sie zwijac, lub w przypadku firm miejskich pojda po kase do wlasciciela czyli de facto o kase z kieszenie mieszkancow

  • Przepisane z gazety – 18.01.2014

    Od niedawna jestem kierowca w MZK i jestem załamany tym co da sie usłyszeć wsród kolegów. Sprawa dotyczy prezydenta i przetargu 69,55,67 ktory miał byc rozstrzygniety 11 grudnia ale był wielokrotnie przekładany , jak sie dowiedzielismy z mediów z powodów wielu niby zapytań do ZDMiKP. Jak sie pózniej okazało wygrała pózniej spółka prowadzona przez kolege prezydenta i zarejestrowana 13 grudnia a pozwolenie dostała 31 grudnia stad przesuwanie przetargu. Kolejnym dziwnym zrzadzeniem losu jest dużo niższa stawka funkcjonowania przez kolege który nie posiada ani bazy ani taboru ani kierowców poprostu niczego podobnie jak to miało miejsce w poprzednim przetargu. Przez niespełna rok jezdziły na lini 69 zdezelowane autobusy które z checia MZK sprzedało. A mówią ze historia lubi sie powtarzac cos w tym jest. Dziwi mnie ze prezydent chce na siłe doprowadzic do upadłosci jedna ze spółek miasta. Podcinanie skrzydeł MZK na codzień to normalka ostanio w piątek kiedy to z miasta została nasłana z rana kontrola ITD i co autobusy wyjezdzały po bydgoszczan aby dowiezc ich do pracy i zostawały zawracane na kontrole. Czy to normalne aby w godzinach szczytu robić kontrole moze wystarczyło by ją zacząć od godziny np. 9 aby mieszkańcy mogli dojechać do pracy. Oczywiście konkurencje kontrolowano później aby nie psuć reputacji. Za dużo tych zbiegów okoliczności. Jak może prezydent wymagać od MZK jeżdzenia na pozostałych 26 liniach po stawce firmy krzak skoro obsługując 26 lini koszty sa zupelnie inne niz w przypadku 3 lini. Chyba kazdy nawet głupi umie liczyc koszty zatrudnienia mechanikow,kierowcow, firmy sprzatajacej,przeglady,zapewnienie pogotowia technicznego , oplacenia podatkow i tak dalej. Kurcze sprawa smierdzi z daleka a widzę jako osoba z zewnatrz ze są tu rzucone problemy bardzo mocno poparte i składające sie w całość. Dziwne czy lokalne gazety są az tak zastraszone zę nie informuja o tych nieprawidłowościach bydgoszczan.

  • Bartek – 20.01.2014

    nie jestem pracownikiem MZK, ani KDD, jestem ekonomista,logistykiem, pasjonatem komunikacji. NIe znam ani prezydent ani szefa KDD ale KDD nie moglo w grudniu dopiero uzyskac zezwoleń bo przypomne ze juz od paru miesiecy jezdza w Olsztynie. NIe posiadaja bazy w Bydgoszczy ani autobusów, Mobilis tez nie posiadał. Wiem jakie byly poczatki Mobilisu ale przypomne ze wtedy przetarg tez byl oprotestowywany i stad wziey sie opoźnienia we wprowadzaniu nowych autobusow. Ze ITD zrobilo kontrole... no nie chce mi si ewierzyc ze miasto nasłało, raczej moze ktorys z konkrentow, albo wkurzony pasazer. No ale tego sie nei dowiemy. Czy prezydent moze wymagac aby MZK dopasowalo sie do stawkiz przetargu - no moze . A dlaczego? bo mzk to firma, a nie oranizacja charytatywna. musi sama sie utrzymywac. Powinna byc tak zarzadzana aby przynosila zyski a conajmniej nie generowala strat. MA 26 lini - ma bardzo duzo atobusuow nie ch zadziala, zmodernizuje flote, moe tez kupi autobusy na LNG, z oszczednosci niech splaca leasing, niech mocniej skomercjalizuje warsztat, myjnie, niech obetnie koszty tam gdzie moze, niech z oszczednosi da podwyzke kierowca, albo niech opracuje uczciwy system motywacyjny. Czy KDD to firma krzak?raczej nie bo posiadaj aders, zezwolenia , maja autobusy,obsluguja linie w Olsztynie. W Bydgoszczy tak naprawde wystarczy ze kupia/wydzierzawia plac postojowy, postawia tam stacje LNG (bo pewnie i w Bydgosczy beda na LNG jezdzic Solbusami, inaczej raczej malo oplacalna stawke zaproponowali), wycie i sprzatanie niech zrobia outsourcing, mechanikow tez nie potrzebuja, opony umowa serwisowa, serwis mechaniczy umowa serwisowa i dzieki temu maja idealnie obliczne kazdy kilomert. Zatem zycze powodzenia, MZK niech godni konkurencje, straca zapewne wazna linie jaka jest 69, ale moze to da im kopa, zastosuja sie do powyzszych rad i przy kolejnychprzetargach to oni wygraja. Powodzenia i niech konkurencja sprzyja poprawiu jakości komunikacji miejsckiej w Bydgoszczy.

  • bartek – 20.01.2014

    odnosnie kontroli.. fakty, Panowie fakty a nie plotki... wszyscy byli kontrolowani a nie tylko mzk, http://etransport.pl/wiadomosc,29177,witd_kontrole_stanu_technicznego.html

  • Ania – 20.01.2014

    Nie rozumiem tej nienawiści do firmy KDD. Jeżeli jest to firma z Niemcza to tak jakby była z Bydgoszczy (bo chyba o ten koło Bydgoszczy Niemcz chodzi). Jak kupi autobusy z Solbusa to też jakby z Bydgoszczy. A czy serwis fabryczny to nie najlepsze zaplecze? Ale w Bydgoszczy zawsze coś się nie podoba.

  • – 21.01.2014

    masz racje, tez tak uwam, no ale niektorym to nie w sos. a co jeszcze wazne to dzieki temu miasto mniej wyda , i zostanie na inne inwestycje.

  • Tomasz – 22.01.2014

    Nie wazne jaka firma, jezeli placi uczciwie pracownikom i nie zatrudnia na telefon kierowcow, tak jak to robi Mobilis.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....