TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Katowice zamawiają 10 autobusów
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 14.06.2013 14:13:16 4 komentarze
Katowice zamawiają 10 autobusów

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Katowice poinformowało o ogłoszeniu dwóch przetargów na zakup nowego taboru. Pierwszy dotyczy dostawy 8 szt. autobusów niskopodłogowych, zaś drugi –2 szt. autobusów podmiejskich, niskowejściowych (LE). Wszystkie zamówienia dotyczą pojazdów standardowych, 12-metrowych. PKM preferuje tutaj silniki o pojemności od 9 do 12 litrów, czyli mamy tutaj wszystkie główne marki dostępne na rynku: MAN, Mercedes-Benz, Scania, Volvo i Solaris. Dodatkowo pojazdy mają mieć pełną, dwustrefową klimatyzację oraz rozbudowany monitoring, czyli krótko mówiąc pełen miejski wypas. Jeżeli chodzi o zakup pojazdów niskopodłogowych to patrząc na ostatnie zakupy katowickiego przewoźnika to można założyć, że decydująca walka o ten kontrakt rozegra się pomiędzy Solarisem a EvoBus Polska (Mercedes-Benz). Przypomnijmy, że najnowsze nabytki PKM Katowice to 25 szt. autobusów Mercedes-Benz Citaro (15 szt. w wersji przegubowej i 10 szt. w wersji standardowej) –rocznik 2011 oraz 15 szt. Solarisów Urbino 18 –rocznik 2012. Wcześniej, w 2010 r. śląska firma kupiła niskopodłogowe Solarisy Urbino, w tym 15 sztuk przegubowych i 10 sztuk solo. Dostawa niskopodłogowych egzemplarzy musi zostać zrealizowana w ciągu 135 dni (od udzielenia zamówienia).

 

Natomiast w zakresie pojazdów spod znaku LE to sprawa jest bardziej otwarta i niewykluczone, że tutaj do walki zgłosi się także MAN, którego kilkadziesiąt pojazdów eksploatuje PKM. Tego typu pojazdy niemiecki producent z powodzeniem sprzedaje m.in. w krajach nadbałtyckich. Dostawa niskopodłogowych egzemplarzy musi zostać zrealizowana w ciągu 120 dni (od udzielenia zamówienia).W obu przetargach PKM stosuje tutaj standardowe kryteria wyboru oferty, gdzie cena ma wagę 70%, a właściwości techniczno-eksploatacyjne –30%. Wybór katowickiego przedsiębiorstwa w zakresie autobusów niskopodłogowych najpewniej poznamy 4 lipca, a w zakresie autobusów podmiejskich –19 lipca.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Katowice
przetarg
  • sihi – 17.06.2013

    Autosan jest wykluczony? Szkoda ze robia przetargi pod marki zagraniczne. Chociaz Autosan tez produkuje dobre autobusy. Podmiejski Eurolider 13LE pieknie by prezentowal we Ślasku.

  • biały stoczek – 17.06.2013

    W Katowicach przydałby się przetarg na conajmniej 67 autobusów (parametry jak w Burgas), a nie 10!

  • Deres – 17.06.2013

    No bez różnych ale Katowice są bardziej niemieckie niż polskie podobnie jak Wrocław,Olsztyn,Gdańsk,Toruń,Szczecin,Kraków niestety zabór austriacki i niemiecki dużo zmienił i mimo wielu przesiedleń ludności ta energia wciąż jest w tych miastach

  • Poznaniak z Wielkiej Polski – 18.06.2013

    Ale się uśmiałem. Katowicom to bliżej, ale do byłego NRD. Jeżdzę dużo po Polsce i takiej beznadziejnej komunikacji jak na Śląsku to nie spotkałem nigdzie. Większość pojazdów to zardzewiałe i brudne złomy. Kupa jakiś egzotycznych przewoźników. Ogólna katastrofa. Na Śląsku to trzeba 1000 nowych pojazdów, a nie 10.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....