TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Katowice: Nie będzie Centrum Przesiadkowego
DZIENNIK ZACHODNI 5.03.2008 - Opublikowano: 06.03.2008 10:44:54
Katowice: Nie będzie Centrum Przesiadkowego
W Katowicach przy ul. Rzepakowej nie powstanie Centrum Przesiadkowe Międzynarodowej i Dalekobieżnej Komunikacji Autokarowej. O takiej lokalizacji dworca mówiło się już od kilku lat. Niestety władze miasta nie dogadały się z inwestorem. - Po raz kolejny daliśmy się w tej sprawie wpuścić w przysłowiowy kanał. Inwestor się wycofał - tłumaczy Marian Zych, naczelnik Wydziału Rozwoju Urzędu Miasta w Katowicach. - Wycofał się, ponieważ miasto nie dało zielonego światła dla tej inwestycji - denerwuje się Jan Hollain z Kancelarii Obsługi Inwestycji M.B. Consulting, która jest autorem koncepcji projektu dworca i przedstawicielem inwestora.
Plany związane z powstaniem w Katowicach międzynarodowego dworca o światowym standardzie mają już swoją długą historię. Trzecim i ostatnim inwestorem zainteresowanym finansowaniem budowy była brytyjska firma Hollybrook. Prace nad projektem trwały kilka lat. Główna hala dworca miała być gotowa w pierwotnej wersji już we wrześniu 2006 roku. Budowa nie mogła się jednak rozpocząć, bo nie było uchwalonego planu zagospodarowania przestrzennego miasta dla terenu, na którym zlokalizowany byłby dworzec. Gdy z kolei Rada Miasta podjęła stosowną uchwałę, wycofał się inwestor.
Od początku było wiadomo, że z powstaniem dworca wiąże się konieczność przebudowy węzła komunikacyjnego w jego okolicy. Pieniądze na te cele miały pochodzić z budżetu gminy, państwa i w znacznej części ze środków unijnych. Zdaniem Hollaina brytyjska firma zrezygnowała z katowickiego dworca, bo przedstawiciele miasta poinformowali, że funduszy na przebudowę nie ma. - Myśleli, że to inwestor wyłoży pieniądze - twierdzi Hollain. - Nieprawda - ripostuje naczelnik Zych. - Pieniądze na przebudowę dróg są: 300 milionów złotych.
- Półtora roku temu, gdy toczyły się rozmowy, słyszeliśmy zupełnie co innego - mówi Hollain. - Katowice nie są miastem przyjaznym dla inwestorów - podsumowuje. Zamierza zainteresować projektem dworca prezydenta Chorzowa. Najpierw jednak musi znaleźć nowego inwestora. Tymczasem w Katowicach dworca autokarowego z prawdziwego zdarzenia ciągle nie ma, a turyści przyjeżdżają na pseudo-dworzec przy ul. Sądowej, szumnie nazywany międzynarodowym. Dziś to jedna z najgorszych wizytówek Katowic. Ale to właśnie w węźle ulic Sądowej i Marii Goeppert-Mayer miasto widziałoby przyszły dworzec. - Chcielibyśmy pozyskać ten teren od PKP. Toczą się w tej sprawie rozmowy - informuje naczelnik Zych.
- Tylko kiedy ten dworzec tam w końcu powstanie? - pyta Krystyna Papiernik, prezes Śląskiej Izby Turystyki. - Branża turystyczna od lat domaga się obiektu o europejskich standardach, a miasto od lat nie zrobiło w kwestii dworca nic. To skandal.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dworzec
Katowice
budowa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....