Karsan Jest w Krakowie! Autosan dokłada trójkę

infobus
26.05.2020 14:00
0 Komentarzy

W przetargu ogłoszonym przez MPK Kraków na dostawę pięciu autobusówklasy MINI i MIDI zwyciężyły dwie marki: Autosan i Karsan.

Dostawcy nowych autobusów będą mieć 7 miesięcy od dniapodpisania umowy na realizację zamówienia. Zakup tych małych autobusów wynika zpotrzeby świadczenia usługi przewozowej na trasach, gdzie nie są w staniekursować pojazdy o standardowych wymiarach.

O ofertach, które pojawiły się wkrakowskim przetargu pisaliśmy już w InfoBusie TUTAJ.

MIDI trójka Autosanu

W zadaniu na trzy autobusy klasy MIDI zwyciężył producent zSanoka, który dostarczy trzy autobusy Autosan Sancity 9LE.

Producent wycenił tozamówienie na 2.874.000,00 zł netto, co daje jednostkową cenę na poziomie 958.000PLN netto.

Midibusy z logo bociana wyposażone zostaną w silniki Diesla Euro 6 ibędą mieć 63 miejsca dla pasażerów, w tym minimum 15 miejsc siedzących.

MINI dwójka od MMI

Z kolei mniejsze autobusy klasy MINI – o długości ok. 6 m iDMC 4,6 t – dostarczy firma MMI, polski diler tureckiej marki Karsan.

Za dwapojazdy typu Karsan Jest MPK zapłaci 812.000,00 zł netto, co daje jednostkową cenęJesta na poziomie 406.000,00 PLN netto.

Pojazdy zaoferują miejsca dla 21pasażerów, w tym minimum 8 miejsc siedzących. Największa zaleta tych małychautobusów to łatwość prowadzenia. Wąskie uliczki czy ciasne skrzyżowania tonaturalny rewir dla modeli Karsan Jest.

Krakowski standard

Każdy z pięciu autobusów będzie niskopodłogowy, wyposażony wklimatyzację oraz porty USB umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletówi innych urządzeń mobilnych. Wewnątrz autobusów będą także zamontowane poduszkinaścienne umożliwiające oparcie osób stojących. Podłoga w pojazdach ma byćpokryta gładką wykładziną z materiału antypoślizgowego. W komorze silnikabędzie zamontowany automatyczny system gaśniczy.

Dla osób poruszających się na wózkach będzie specjalniewydzielone miejsce wewnątrz pojazdów oraz rozkładana platforma przy drzwiach.Dla wszystkich osób z ograniczoną mobilnością przy drugich drzwiach zostanietakże zamontowany specjalny przycisk. Jego wciśnięcie będzie dezaktywować funkcjęautomatycznego zamykania drzwi. Będzie mógł to zrobić dopiero kierowca poupewnieniu się, że pasażer bezpiecznie wsiadł do autobusu.

Komentarze