Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Karsan Atak na testach w Płocku

infobus
22.08.2019 07:00
0 Komentarzy

Do 26 sierpnia na ulicach Płocka można spotkać testowy autobus Karsan Atak.

Jak informuje mazowiecka spółka; -„Jest to kolejny testowany przez nas pojazd klasy MIDI. Autobusik ma 8 metrów długości, jest klimatyzowany, a na pokład może zabrać aż 58 pasażerów, z czego 25 na miejscach siedzących. Napędzany jest 4,5 litrowym silnikiem spełniającym normy emisji spalin Euro 6. W środku mają Państwo do dyspozycji biletomat. Pierwszego dnia testów zagościł na linii nr 4, a w kolejnych dniach będzie go można spotkać na mniej obciążonych liniach.”

KM Płock jak zawsze czekamy na opinie swoich pasażerów o testowanym autobusie (pod adresem [email protected])

Polskie tournée

Płock to kolejne miasto na testowej trasie Karsan, który w naszym kraju oferowany jest przez firmę MMI. Wcześniej model Atak przetestowały go takie firmy, jak m.in. MPK Kraśnik oraz Komunikacja Autobusowa w Świnoujściu.

Midibus Karsana wyróżnia się układem drzwi 1-2-0. Pośrodku pojazdu znajduje się niskopodłogowa platforma. Aby przejść do części tylnej należy pokonać stopień, dlatego model ten klasyfikujemy jako konstrukcję niskowejściową.

Autobus przy długości nadwozia 8,125 m – w wersji standardowej dla polskich miast, czyli z miejscem dla wózka inwalidzkiego – zabiera na swój pokład do 57 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Aż 12 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi, co uważamy za świetny wynik.

Pojazd wyposażony jest w funkcję przyklęku nadwozia, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i elektroniczne tablice kierunkowe. Napędza go silniki Iveco Tector 4 Euro 6. Jest on zblokowany z sześciobiegową zautomatyzowaną skrzynią Allison T280R.

W Polsce na dwa tego typu autobusy czeka Gmina Jonkowo. Z kolei mniejszy brat Ataka – Karsan Jest – jest już eksploatowany w Ciechanowie (2), Dywitach (3), Zawierciu (2) i Środzie Śląskiej (2). Pierwsze elektryczne autobusy tureckiej marki w naszym regionie zamówiło Wilno (5), o czym pisaliśmy TUTAJ

Komentarze