TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kampania 2019: Wyborcza gra buspasami we Wrocławiu
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 04.10.2019 09:00:17
Kampania 2019: Wyborcza gra buspasami we Wrocławiu; fot. Wrocław

Radni Prawa i Sprawiedliwości zaapelowali do prezydenta Wrocławia, by nie tworzyć buspasów w mieście metodą wydzielania ich z pasów jezdni. "Zwiększa to i tak już niemałe korki na ulicach miasta" - powiedział przewodniczący klubu radnych PiS Michał Kurczewski.

W lipcu tego roku we Wrocławiu utworzono trzy buspasy na ul. Grabiszyńskiej, ul. Krakowskiej i na Podwalu właśnie metodą wydzielenia ich kosztem dotychczas dostępnych pasów ruchu dla wszystkich kierowców. Prowadzi to do powstawania olbrzymich korków na tych ważnych arteriach miasta.

Co w zamian?

2 października  na konferencji prasowej Michał Kurczewski podkreślił, że z trzech nowych buspasów, największe zastrzeżenia wrocławian budzi ten na ul. Grabiszyńskiej. Jego zdaniem władze miasta powinny go zlikwidować.

"Jesteśmy za poprawą jakości komunikacji zbiorowej, jej bezpieczeństwa, komfortu i punktualności oraz za zwiększaniem szybkości przejazdu, ale nie poprzez zabieranie kolejnych pasów ruchu kierowcom, a poprzez faktyczną budowę buspasów, tam gdzie jest to technicznie możliwe" - powiedział Kurczewski. Ocenił, że tworzenie buspasów poprzez ich proste malowanie i zabieranie pasów znacząco upośledza układ drogowy i służy zatrzymaniu ruchu samochodowego w mieście.

"Budujmy buspasy, ale bez pogarszania i tak kiepskiej sytuacji kierowców. Wielu z nich nie ma wyboru i po prostu musi postawić na samochód. Przewaga komunikacji zbiorowej ma wynikać z jej jakości, wygody, a nie z wymuszania korzystania z niej poprzez korkowanie kolejnych odcinków dróg. Zamiast dokładać kolejne szykany dla kierowców władze Wrocławia powinny się skupić na czystości taboru, zapewnieniu w nim klimatyzacji w lecie czy szybkiej rewaloryzacji torowisk tramwajowych" - ocenił radny PiS.

Radny Mirosław Lach przypomniał, że zgodnie z wymogami Unii Europejskiej od 2020 roku będzie obowiązywać podatek na dwutlenek węgla emitowany przez nowe samochody.

Auta w centrum

"Będzie z tego powodu coraz więcej elektrycznych aut, które są ekologiczne. To zupełnie zaneguje argument przeciwników samochodów w centrum miasta. Wyrzucania takich ekologicznych pojazdów z ruchu ulicznego to zupełne nieporozumienie" - dodał Lach.

Zdaniem radnych PiS, działania władz miejskich nie przyczyniają się do rozwiązania problemów komunikacyjnych we Wrocławiu.

"Przyznawano to wprost, że takie działania mają służyć zmianie nawyków wśród kierowców. To takie działania na żywym organizmie. To szykanowanie sporej grupy mieszkańców, którzy jednak są skazani na własną komunikację samochodową" - powiedział radny Robert Pieńkowski.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kampania
buspas
Wrocław
  • Mateusz Ziarkowski – 04.10.2019

    >Kielce: Tworzenie taktów w komunikacji powoduje tłok w autobusach. >Wrocław: Tworzenie buspadów tworzy korki w mieście. Jakieś miasto coś jeszcze? :D

  • Matti Farun – 04.10.2019

    Prezes nie jezdzi autobusami 😉

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....