TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kampania 2018: Dojdzie do mazowieckiej debaty o PKS-ach?
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 20.09.2018 11:00:32
Kampania 2018: Dojdzie do mazowieckiej debaty o PKS-ach?

Partia Razem oraz Komitet Wygra Warszawa Jana Śpiewaka wezwały Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika do debaty o złym stanie transportu publicznego na terenie Mazowsza. Struzik odpowiada, że problemy transportu rozwiąże w następnej kadencji.

"Trwa Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu, ale transport na Mazowszu nie jest zrównoważony, jest w katastrofalnym stanie. W minionym roku kilkaset kursów autobusowych zostało zlikwidowanych" - mówił we wtorek na konferencji prasowej Mateusz Dobrowolski, koordynator struktur Partii Razem na Mazowszu.

Jak poinformował, w lipcu tego roku zlikwidowane zostały trzy spółki przewozowe na terenie województwa: PKS Ciechanów, PKS Ostrołęka i PKS Mińsk Mazowiecki. "Pierwszego września do tych spółek dołączył PKS Płock, który zlikwidował wszystkie połączenia lokalne. Nasz region staje się komunikacyjną pustynią, pojawiają się na nim miejscowości kompletnie odcięte od świata" - przekonywał.

Obecny na konferencji Piotr Figiel, wiceprezes fundacji Nowe Spojrzenie, reprezentujący także Mazowiecką Radę Wojewódzką OPZZ poinformował, że w ostatnim czasie zlikwidowany został także PKS Przasnysz, a PKS Grójec i PKS Kozienice "znacznie ograniczyły swoją działalność". W jego ocenie za taki stan transportu publicznego odpowiada samorząd województwa, który jest jego organizatorem na Mazowszu.

"Na dzień dzisiejszy Płock ma dwie linie autobusowe łączące to miasto z Warszawą a Marszałek Województwa dopłaca do nich całe zero złotych" - mówił Figiel. Ocenił też, że Adam Struzik "przez 17 lat swojego urzędowania występuje tylko w roli koncesjonariusza, który pobiera pieniądze od podmiotów (firm autobusowych - PAP) funkcjonujących na rynku, ale nie dba o podstawowe potrzeby społeczności lokalnej i nie organizuje transportu na Mazowszu".

"Niech marszałek Struzik przestanie mówić, że nic nie może. Wzywamy go do dialogu i liczymy, że na Mazowszu powstanie jednostka budżetowa samorządu wojewódzkiego, który wreszcie przejmie odpowiedzialność od marszałka za to, co się dzieje w kwestii transportu na obszarze Mazowsza" - powiedział Figiel.

Hanna Gospodarczyk, kandydatka komitetu wyborczego Wygra Warszawa Jana Śpiewaka na stanowisko wiceprezydenta Warszawy podkreśliła, że także mieszkańcy Warszawy "cierpią na tym, że transport publiczny na Mazowszu nie istnieje". W jej ocenie "smog w mieście jest spowodowany tym, ze codziennie rogatki miasta przekracza, według różnych szacunków od pół miliona do miliona samochodów" osób dojeżdżających do Warszawy. "Ludzie przyjeżdżają tu samochodami, bo nie ma transportu publicznego, który dowiózłby ich tu szybko i sprawnie na uczelnię, czy do pracy" - mówiła Gospodarczyk.

"Na terenie województwa mazowieckiego jest 87 miast tylko 43 z nich ma połączenie kolejowe. Dlatego uważamy, ze transport autobusowy powinien być priorytetem, dla władz województwa" - mówiła Anna Jagodzińska kandydatka Partii Razem do sejmiku województwa mazowieckiego. Dlatego jej ugrupowanie proponuje powołać Spółkę Autobusy Mazowieckie, która miałaby uzupełnić połączenia kolejowe w województwie. Partia Razem chce, by do 2022 r. do każdej wsi i do każdego miasta sołeckiego doprowadzony został transport autobusowy. Transport ten miałby być objęty wspólnym rozkładem jazdy dla połączeń kolejowych i autobusowych, a bilety na przejazd tym transportem dla uczniów i opiekunów osób z niepełnosprawnościami były darmowe.

Marszałek odpowiada

Marszałek Struzik pytany przez PAP o kwestie transportowe w województwie zapewnił, że zależy mu na rozwiązaniu problemu.

"To jest problem prawny i finansowy. Chodzi o to, żeby nowa Ustawa o Publicznym Transporcie Zbiorowym określiła, kto za co odpowiada i wskazała sposób finasowania deficytu" - podkreślił. W jego ocenie problem transportu autobusowego polega na tym, że "wszyscy chcą te autobusy mieć, ale nie ma kto dopłacać, gdy podróżuje nimi zbyt mała liczba pasażerów".

Jak szacuje Struzik, do biletów w transporcie autobusowym na Mazowszu trzeba dopłacać około 500 milionów złotych rocznie, a dotacja z budżetu państwa wynosi obecnie 70 milionów złotych.

"Nie można mówić, że te pól miliarda wyczarujemy w budżecie województwa, bo takich pieniędzy nie ma(...). Nie mówię o nowym taborze, tylko o biletach" - wyjaśnił. Jak powiedział, by taki transport zorganizować, potrzebne jest dowożenie ludzi autobusami do centrów przesiadkowych Kolei Mazowieckich. "Mamy na to pomysł i w przyszłej kadencji to rozwiążemy, ale musimy mieć narzędzia od polskiego parlamentu.(...) jak będziemy mieć źródła finasowania, to jesteśmy gotowi to rozwiązać" - zadeklarował.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kampania
PKS
Mazowieckie
  • Ryszard Pfeifer – 20.09.2018

    Jak może się znać i naszym pseudo Lekarzyna jakim jest Marszałek Województwa Mazowieckiego chyba tylko , żeby załatwić sprawę kolesiom z totalnej opozycji!

  • Piotr Figiel – 20.09.2018

    Marzaałek Struzik niestety bredzi Mówi o konieczności wydatków na transport autobusowy w kwocie 500 mln zł rocznie, podczas gdy na połączenia regionalne realizowane przez KM i WKD wydaje około 280 mln rocznie, a na połączenia autobusowe 0,0 zł. Do dziś Struzik nie chce nawet rozmawiać o transporcie na Mazowszu, co świadczy o jego złej woli. Zamiast wziąć się do roboty i wypełniać obowiązki samorządu wojewodztwa w zakresie organizacji transportu autobusowego w regionie, zrzuca problem na władze cebrralne. Adam Struzik wykazuje się wyjątkową indolencją i lekceważeniem mieszkańców Mazowsza. Postawa godna ubolewania.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....