TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

KA Świnoujście wraca do gry
Zbigniew Rafalski - Opublikowano: 24.02.2010 13:07:58 13 komentarzy
KA Świnoujście wraca do gry

Komunikacja Autobusowa Świnoujście ogłosiła przetarg na dostawę 10. fabrycznie nowych autobusów. Jest to pierwszy tak pokaźny zakup nowych pojazdów dla KA od wielu lat. W ostatnich 5 latach do Świnoujścia zostało sprowadzonych łącznie 10 używanych MAN-ów z serii NL 202 / EL 202, jednak były to autobusy z roczników 1993-1996, które tylko doraźnie mogły podreperować mocno już wyeksploatowany tabor miejskiego przewoźnika. Warto w tym miejscu dodać, że ostatnie fabrycznie nowe autobusy zostały zakupione przez KA Świnoujście w latach 1994 –1996 i były to cztery …. Autosany A1010M Medium.

Nowe autobusy zgodnie z wymogami Zamawiającego mają zostać dostarczone do Świnoujścia w ostatnich dniach września br. Głównym kryterium wyboru oferty będzie cena (70%). Pozostałe 30% stanowi ocena techniczna, w tym tak istotne kwestie jak:

- materiały z jakich wykonany jest autobus,

- pojemność silnika,

- moc silnika,

- położenie silnika,

- unifikacja pojazdu z silnikiem (tej samej marki),

- wykładzina podłogowa jednolita,

- niezależne zawieszenie osi przedniej.

Ponadto zgodnie z wymogami SIWZ autobusy mają mieć długość 10,5 &pide;12,0 m długości, posiadać niską podłogę na całej przestrzeni pasażerskiej bez stopni pośrednich, dwoje dwuskrzydłowych drzwi , silniki spełniające normę czystości spalin minimum EURO 5, automatyczną skrzynię biegów, klimatyzacje kabiny kierowcy oraz pojemność minimum 85 osób w tym 20&pide;28 na miejscach siedzących. Analizując powyższe zapisy można przypuszczać, że największe szanse w postępowaniu mają autobusy:

- Mercedes-Benz Citaro K, zakupiony w Polsce m.in. przez firmy: Transgór Rybnik i MZK Bielsko-Biała;

- MAN Lion`s City M –od jakiegoś czasu w hibernacji, aczkolwiek 14 egz. jego poprzedniej generacji NM223 zakupiło MZA Warszawa;

- Irisbus Citelis 10,6M –o którym pisaliśmy tutaj i dla którego byłby to pierwszy „występ”na polskim rynku (niestety najprawdopodobniej ten autobus nie posiada jeszcze polskiej homologacji).

Wszystkie te pojazdy zyskują znaczącą przewagę punktową nad pozostałymi markami autobusów i są w zasadzie jedynymi egzemplarzami dostępnymi na rynku, które mieszczą się w minimalnej dopuszczanej długości wymaganej przez zamawiającego (10,5 m). Pozostali oferenci musza zaoferować autobusy o długości 12-metrów. W chwili obecnej tabor KA Świnoujście składa się z 23 autobusów, w tym: 10 szt. marki MAN, 4 szt. marki Autosan i 9 egzemplarzy Jelczy M-11.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Świnoujście
przetarg
  • deco – 25.02.2010

    I tak wiadomo,że wygra Merc -(

  • JJ – 25.02.2010

    Czy Wy potraficie czytać SIWZ? Citelis nie łapie się pod przetarg

  • gość – 25.02.2010

    no tak, SIWZ napisane pod konkretne marki (a może nawet markę) jak to zawsze w Polsce bywa....a czemu nie Solaris? to najprężniejszy producent autobusów w Polsce autobusów tutaj produkowanych - dajmy zarobić Polakom a nie Turkom, Niemcom czy Czechom! Solaris sprawdza się w Dubaju, Grecji, Niemczech, (...) ale w Świnoujściu się nie sprawdzi?

  • Amalio – 26.02.2010

    No tak - Niemcy mogą kupować nasze, ale my ich produkcji, to już nie?

  • bartek – 27.02.2010

    @Amalio-Zgadzam się z Tobą mamy wolny rynek.Niemcy Szwedzi.Brytyjczycy,Austriacy,Włosi,Węgrzy mogą kupować Polskie Solarisy i Autosany to i my może kupować zagraniczne produkty.Ale tu w komentarzach można często poczytać opinie"znawców"którzy pomijają to że Polskie fabryki też eksportują swoje produkty.Ba nawet są tacy co uważają że te fabryki utrzymają się z Rynku krajowego.

  • Piotr – 27.02.2010

    Czyli Czechów możemy uznać za "niszczycieli" wolnego rynku, skoro kupują do Pragi tylko swoje wyroby (i to już od paru ładnych lat).

  • bartek – 27.02.2010

    A czy Czesi kupują tylko swoje wyroby?Bo mnie się wydaje że Solarisy czy Mercedesy to też kupują...

  • x – 28.02.2010

    Smutne jest to, że dyskusja sprowadza się do przepychanek czy polskie czy zagraniczne. Powinno się dyskutować o jakości, ergonomice i ekonomice pojazdów dostępnych na rynku. Jednak dyskusję taką powinny przeprowadzać osoby, które układają SIWZ, jednak w większości przetargów warunki zawarte w SIWZ nie są podyktowane ani ekonomią, ani jakością, ani ergonomią tylko widzimisię pewnych osób. Tak będzie dopóki rynek pracy będzie opanowany przez betonów, kolesiostwo i nepotyzm. Pozdrawiam.

  • Patriota – 01.03.2010

    @Amalio & bartek: hej "znawcy" -czas zacząć czytać coś więcej niż fora internetowe busmaniaków, albo najlepiej pytać bezpośrednio polskich producentów autobusów (targi będą najlepszą okazją, jeżeli mama pozwoli ruszyć się z podwórka). Pewnie o tym jak niemieckie przedsiębiorstwa transportu miejskiego wspierają rodzimą produkcję, a urzędasy nakazują kupowanie MANów, Merców albo Setry, to nie słyszeliście, prawda? Myślicie, że te 224 Solarki w Niemczech to DUŻO?!?! ...a gdzie pozostałe produkowane w Polsce autobusy?!? Spójrzcie lepiej na sprzedane w Niemczech ilości wspomnianych wyżej marek i spuśćcie sobie za karę manto paskiem po du$sku, za wypisywanie bredni o kupowaniu niemieckich autobusów! ..a Czesi, do Pragi zamówili ponad 600 SORów, zamówienia nie podzielili, więc bartek znowu nie pitol o innych markach, tylko wracaj babki z piasku klepać! @x: szacuneczek za podejście do tematu. Ciekawe, czy dożyjemy czasów, kiedy zamówienie (naprawdę) będzie poprzedzało testowanie autobusu i dobieranie właściwego do miasta/tras/upodobań kierowców... @autor tekstu Z.Rafalski: skąd Irisbus?!?!? oj oj... MAN się nie wyrobi w tak krótkim czasie, wystarczy śledzić rynek. Pozostaje merc... Poza tym - kto w tym Świnoujściu rozpisywał ten przetarg??? Spójrzcie na ocene pojazdu, a w szczególności silnika! Mały i mocny, co to Ście to jakieś górzyste miasto?? Z tego co wiem, to Ście jest tylko jedno i to nad morzem!!

  • Amalio – 01.03.2010

    Twój nick tłumaczy wszystko :) Ot mógłby to być cały mój komentarz w tej sprawie. A 224 Solarisy, to nie ma być dużo, bo wyobraź sobie - Solaris to nie jest jedyny zagraniczny producent na rynku niemieckim. I nie wiem czemu mieliby się przerzucać na inne marki skoro ich własne produkty cechuje dobra jakość.

  • bartek – 02.03.2010

    Nie będę więcej pisał na tym forum bo faktycznie są tu sami bus maniacy i znawcy gospodarki.Żal tego czytać...

  • tery – 15.03.2010

    wygra KAPENA!

  • jARkO – 24.03.2010

    no ciekawe jestem tery skoro kapena nie wprowadziła na polski rynek Citelisa 10,6 metrowego to jest jedno a po drugie jeśli by wprowadzili to jest jeszcze kwestia homologacji.Obstawiam Mercedesa

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....