TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jutro MZK otworzy oferty na dzierżawę autobusów. Co w SIWZ?
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.12.2015 17:50:30 5 komentarzy
Kto jutro przedstawi swoje oferty gorzowskiemu MZK? Z pewnością MAN i jego partner finansowy. (fot. komunikacja-gorzow.flog.pl)

Miesiąc temu Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim ogłosił przetarg na dostawę w formie dzierżawy 10 sztuk nowych autobusów klasy maxi. Dzień przed terminem otwarcia ofert zaglądamy do części technicznej specyfikacji warunków zamówienia.

O przetargu oraz jego warunkach formalnych napisaliśmy tutaj. Przypomnijmy zatem, że aby móc powalczyć o wart 11 mln zł netto kontrakt należy spełnić dwa najistotniejsze warunki formalne. W celu potwierdzenia niezbędnego doświadczenia oferenci będą musieli przedstawić, że zrealizowali w ciągu ostatnich trzech lat przynajmniej jedną umowę opiewającą na dostawę w formie dzierżawy co najmniej 10 fabrycznie nowych autobusów oferowanego dla MZK modelu. Z kolei by udowodnić odpowiednią zdolność finansową wystarczające będzie przedstawienie zaświadczeń o niezaleganiu z płatnością podatków od właściwego organu.

Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana w oparciu o cztery kryteria. Całkowity koszt dzierżawy oferowanych pojazdów ma wagę 80%. 11% punktów można uzyskać w ocenie technicznej. W tym kryterium premiowane będą:

  • zaoferowanie autobusów marki, którą MZK już posiada w swojej flocie
  • unifikacja producenta autobusu oraz silnika
  • autobus z najniższym spalaniem paliwa w warunkach testu SORT2
  • trzyczęściowa szyba przednia

4% można wywalczyć dzięki odpowiednio korzystnym warunkom gwarancji (na cały autobus na minimum 36 miesięcy, 120 miesięcy na trwałość nadwozia oraz szkieletu autobusu), 2% za skrócenie terminu dostawy do 120 dni od podpisania umowy, zaś 3% za wskaźnik gotowości technicznej nie niższy niż 90%.

Zamawiane przez MZK autobusy mają mieć długość 11,5 - 12 m, być całkowicie niskopodłogowe oraz posiadać drzwi w układzie 2-2-2 o minimalnym prześwicie 1200 mm. Pojazdy mają umożliwiać podróż co najmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 24 osobom na miejscach siedzących.

Autobusy mają być napędzane czterosuwowym, szcześciocylindrowym silnikiem diesla spełniającym normę czystości spalin EURO6. Jednostka ma mieć pojemność skokową co najmniej 10 l, moc nie mniejszą niż 225 kW i maksymalny moment obrotowy minimum 1200 Nm. Zostanie ona zblokowana z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów z przełożeniami dobranymi pod kątem minimalizowania zużycia paliwa. Komora silnika ma być wyposażona w system detekcji i gaszenia pożaru. 

Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być realizowana poprzez osiem uchylnych okien, dwa wywietrzniki dachowe oraz wentylatory nadmuchowe. Nie zabraknie także klimatyzacji. Autobusy mają być wyposażone w urządzenie o mocy nie mniejszej niż 20 kW.

System informacji pasażerskiej ma się opierać na czterech zewnętrznych wyświetlaczach diodowych (przód min. 112x16 pkt ; bok min. 84x16 pkt i 48x32 pkt ; tył min. 28x16 pkt) oraz wewnętrznej tablicy LCD 22". Nie zabraknie także głosowych zapowiedzi przystanków, monitoringu oraz automatu do sprzedaży biletów. Urządzenia mają być zgodne z rozwiązaniami informatycznymi już stosowanymi przez zamawiającego.

Taka konstrukcja wymagań pokazuje, że gorzowskie MZK zajmuje zachowawcza pozycję. I nie ma w tym nic dziwnego, skoro spółka jest przyzwyczajona do sprawdzonych rozwiązań. Jutro odpowiedź na pytanie kto wyrazi chęć wynajęcia spółce autobusów na 10 lat.

WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Gorzów Wielkopolski
  • NightSky – 21.12.2015

    Czyli na 99% MAN :)

  • PB – 22.12.2015

    Nie byłbym taki pewny. MAN lubi wystawiać swoich potencjalnych klientów do wiatru.

  • Ucieszony – 22.12.2015

    Hahaha i jest Solaris 4. :D

  • obiektywny – 22.12.2015

    @Ucieszony, gdzie tak pisze?

  • Ucieszony – 22.12.2015

    A tu :Dhttp://infobus.pl/solaris-powroci-do-gorzowa-wielkopolskiego-_more_80412.html

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....